شبکه های اجتماعی

ایلان ماسک می گوید کاهش قیمت تسلا باعث افزایش تقاضا شد، فروش سال 2023 می تواند به 2 میلیون دستگاه برسد.

تسلا مدیر اجرایی، کاهش قیمت تهاجمی این شرکت باعث افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی این شرکت شده است. الون ماسک گفت، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اقتصاد ضعیف علاقه خریداران را خنثی می‌کند، کم اهمیت جلوه داد.

این شرکت در اوایل روز چهارشنبه با وجود کاهش شدید حاشیه سود خودرو، کمی از اهداف وال استریت برای درآمد و سود سه ماهه چهارم پیشی گرفت و تلاش کرد به سرمایه گذاران اطمینان دهد که می تواند هزینه ها را برای مقابله با رکود کاهش دهد و رقابت در سال پیش رو تشدید شود.

کاهش شدید قیمت‌ها در این ماه تسلا را به عنوان آغازگر جنگ قیمتی معرفی کرده است، اما پیش‌بینی تسلا از افزایش 37 درصدی حجم خودرو برای سال به 1.8 میلیون دستگاه، نسبت به سرعت سال 2022 کاهش داشت.

با این حال، ماسک که در سال‌های اخیر اهداف فروش بلندپروازانه خود برای تسلا را از دست داده است، گفت که تحویل سال 2023 می‌تواند به 2 میلیون خودرو برسد، بدون اینکه اختلال خارجی وجود داشته باشد.

چشم انداز فروش تسلا، از آنجایی که با اقتصاد ضعیف تری مواجه است، تمرکز اصلی سرمایه گذاران است. این شرکت اعلام کرد که هدف بلندمدت افزایش 50 درصدی مرکب سالانه در فروش را حفظ کرده است.

ماسک در ابتدای تماس با سرمایه گذاران و تحلیلگران به این موضوع پرداخت.

او گفت: «این تغییرات قیمت واقعاً برای مصرف‌کننده عادی تفاوت ایجاد می‌کند» و افزود که سفارشات خودرو در ژانویه تقریباً دو برابر شد و باعث شد این خودروساز افزایش قیمت‌های اندکی را برای شاسی‌بلند مدل Y ایجاد کند.

او گفت که انتظار یک “رکود بسیار سخت در سال جاری” را دارد، اما تقاضا برای خودروهای تسلا “با وجود انقباض احتمالاً در کل بازار خودرو خوب خواهد بود.”

سهام در معاملات تمدید شده 5.3 درصد افزایش یافت.

سایبرتراک
این شرکت به محصولات قدیمی‌تر متکی است و ماسک گفت Cybertruck، وانت برقی جدید بعدی آن، تا سال آینده تولید حجمی را آغاز نخواهد کرد. رویترز در ماه نوامبر گزارش داد که مدل مورد انتظار تا اواخر سال جاری در حجم تولید نخواهد شد.

تسلا در روز سرمایه‌گذار خود در ماه مارس، جزئیات برنامه‌های «پلت‌فرم خودروی نسل بعدی» را شرح خواهد داد.

جسیکا کالدول، مدیر اجرایی بینش ادموندز، گفت: خودروهای تسلا «همه به به‌روزرسانی‌های فراتر از نرم‌افزار نیاز مبرم دارند». او گفت تسلا تا حد زیادی به واحد ارزان‌تر و همچنین مدل 3 و مدل Y وابسته است تا خودروهای برقی را به انبوه برساند.

بعید است که Cybertruck مانند رقبای دیترویت به حجم بازار انبوه دست یابد.

تحلیلگران گفتند که هدف تسلا با توجه به عدم قطعیت های اقتصاد کلان صعودی است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت: “من فکر می کنم که شاهد کاهش شدید تقاضا در هزینه های مصرف کننده خواهید بود و فکر می کنم خودروها ضربه بزرگی خواهند خورد.”

تسلا گفت که انتظار رشد کوتاه مدت قابل توجهی از چین ندارد، زیرا کارخانه شانگهای آن تقریباً ظرفیت کامل خود را دارد و از چالش های تولید در اوایل سال جاری بازگشته است.

سوفی لوند یتس، تحلیلگر هارگریوز لنزداون گفت: «حتی کاهش اندک تقاضا پیامدهای قابل توجهی بر قیمت نهایی خواهد داشت.

تسلا گفت که حاشیه سود خودرویی آن که در سه ماهه گزارش شده به کمترین میزان در دو سال اخیر یعنی 25.9 درصد کاهش یافته است، بالای 20 درصد خواهد بود، که تحت فشار هزینه های افزایش تولید باتری و کارخانه های جدید در برلین و تگزاس و همچنین افزایش آن است. هزینه های مواد اولیه، کالا، تدارکات و گارانتی.

به طور کلی انتظار می رود که حاشیه ها تحت فشار بیشتر ناشی از کاهش قیمت های تهاجمی آن باشد. تسلا که از اوایل سال 2021 یک سری افزایش قیمت داشته است، در ماه دسامبر در ایالات متحده تغییر مسیر داد و تخفیف هایی ارائه کرد و به دنبال آن در این ماه تا 20 درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین بخوانید

تسلا بیش از 36 میلیارد برای ساخت دو کارخانه جدید در نوادا سرمایه گذاری می کند

تحلیلگران گفته بودند که سودآوری تسلا به آن فضا برای کاهش قیمت ها و فشار بر رقبا می دهد. سود خالص 9000 دلاری این شرکت به ازای هر وسیله نقلیه در سه ماهه گذشته بیش از هفت برابر رقم قابل مقایسه بود. شرکت تویوتا موتور در سه ماهه سوم اما از تقریباً 9700 دلار در سه ماهه سوم کاهش یافت.

سهام این شرکت در سال گذشته بدترین افت خود را داشت که تحت تاثیر نگرانی های تقاضا و خرید توئیتر توسط ماسک قرار گرفت و این نگرانی سرمایه گذاران را افزایش داد که حواس او از اداره تسلا منحرف شود.

ماسک نظرسنجی هایی را که نشان می دهد نظرات سیاسی او در توییتر به برند تسلا آسیب می رساند را رد کرد. او گفت: «ممکن است بین برخی محبوب نباشم»، «اما برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، تعداد فالوورهای من خودش گویای این موضوع است.» او 127 میلیون دنبال کننده دارد.

بر اساس داده های IBES از IBES، درآمد برای سه ماه منتهی به 31 دسامبر 24.32 میلیارد دلار در مقایسه با میانگین برآورد تحلیلگران 24.16 میلیارد دلار بود. Refinitiv.

درآمد تمام سال تسلا با 1.78 میلیارد دلار اعتبارات نظارتی تقویت شد که نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش داشت.

سود تعدیل شده هر سهم 1.19 دلار بالاتر از میانگین 1.13 دلاری تحلیلگر وال استریت است.

سه ماهه چهارم را با 13 روز موجودی وسایل نقلیه، بیش از چهار برابر بیشتر از ابتدای سال 2022 و رکورد 12.8 میلیارد دلاری به پایان رساند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا