شبکه های اجتماعی

TikTok در میان نگرانی‌های امنیتی داده‌ها، ۲ مرکز داده دیگر را در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند

شرکت چینی رسانه های اجتماعی TikTok قصد دارد دو مورد دیگر را باز کند مراکز داده در اروپایکی از مدیران ارشد روز جمعه گفت، اقدامی که می‌تواند نگرانی‌ها در مورد امنیت داده‌های کاربران را کاهش دهد و فشار نظارتی بر شرکت را کاهش دهد.

TikTok به دنبال این بوده است که به دولت‌ها و قانون‌گذاران اطمینان دهد که اطلاعات شخصی کاربران قابل دسترسی نیست و محتوای آن توسط حزب کمونیست چین یا هر شخص دیگری تحت نفوذ پکن قابل دستکاری نیست.

ریچ واترورث، مدیر کل عملیات در اروپا تیک تاک در یک پست وبلاگی گفت: برنامه کوتاه اشتراک‌گذاری ویدئو که متعلق به ByteDance چین است، قصد دارد فضای ذخیره‌سازی داده اروپایی خود را گسترش دهد.

وی گفت: “ما در مرحله پیشرفته نهایی کردن طرح یک مرکز داده دوم در ایرلند با ارائه دهنده خدمات شخص ثالث، علاوه بر سایت اعلام شده در سال گذشته هستیم.”

همچنین بخوانید

فرانسه TikTok را به دلیل نقص در ردیابی آنلاین 54 میلیون جریمه می کند
سناتور دموکرات از اپل گوگل می خواهد تا TikTok را از فروشگاه های برنامه حذف کند

واترورث گفت: “ما همچنین در حال مذاکره برای ایجاد مرکز داده سوم در اروپا هستیم تا عملیات برنامه ریزی شده خود را در ایرلند تکمیل کنیم. داده های کاربران اروپایی TikTok امسال شروع به مهاجرت خواهند کرد و تا سال 2024 ادامه خواهند داشت.”

این شرکت همچنین در روز جمعه به طور متوسط ​​125 میلیون کاربر فعال ماهانه در اتحادیه اروپا بین آگوست 2022 تا ژانویه 2023 گزارش داد که آن را تحت قوانین سختگیرانه تر محتوای آنلاین اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) قرار داده است.

DSA شرکت‌هایی با بیش از 45 میلیون کاربر را به‌عنوان پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ برچسب‌گذاری می‌کند و از آنها می‌خواهد که مدیریت ریسک، حسابرسی خارجی و مستقل، به اشتراک گذاشتن داده‌ها با مقامات و محققان و اتخاذ یک کد رفتاری را انجام دهند.

کمیسیون اروپا تا 17 فوریه به پلتفرم‌های آنلاین و موتورهای جستجو فرصت داده بود تا کاربران فعال ماهانه خود را منتشر کنند. پلتفرم های آنلاین بسیار بزرگ چهار ماه فرصت دارند تا قوانین را رعایت کنند یا جریمه شوند.

توییتر روز پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس برآورد 45 روز گذشته، میانگین ماهانه 100.9 میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارد.

آلفابت مجموعه‌ای از اعداد را بر اساس حساب‌های کاربران و مجموعه‌ای دیگر بر اساس دریافت‌کنندگانی که از سیستم خارج شده‌اند ارائه کرد و گفت که کاربران می‌توانند به خدمات آن دسترسی داشته باشند، چه وارد حسابی شوند و چه زمانی که از سیستم خارج شده‌اند.

میانگین تعداد کاربرانی که وارد سیستم شده اند در ماه به 278.6 میلیون نفر رسیده است نقشه های گوگل، 274.6 میلیون در گوگل پلی، 332 میلیون در جستجوی گوگل، 74.9 میلیون در خرید و 401.7 میلیون در YouTube.

اوایل این هفته، متا پلتفرم گفت که در شش ماهه آخر سال 2022 به طور متوسط ​​255 میلیون کاربر فعال ماهانه در فیس بوک در اتحادیه اروپا و حدود 250 میلیون کاربر فعال ماهانه متوسط ​​در اینستاگرام در شش ماه آخر سال 2022 داشته است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا