بازی

طرفداران Half-Life Alyx را بر روی Steam Deck بدون VR اجرا می کنند

Half-Life سرانجام در سال 2020 دوره خشک 13 ساله خود را با Alyx به پایان رساند، اما بسیاری از آنها نادیده گرفته شدند، زیرا برای بازی نه تنها به یک رایانه شخصی گران قیمت نیاز داشت، بلکه به یک هدست واقعیت مجازی گران قیمت نیز نیاز داشت. اگر شما یکی از طرفدارانی هستید که منتظر فرصتی برای امتحان کردن آن بوده‌اید، اکنون می‌توانید، زیرا موددرها آن را بدون VR کار می‌کنند و حتی روی Steam Deck نیز اجرا می‌شود.


همانطور که توسط PCGamesN گزارش شده است، نام آن به سادگی Half-Life Alyx NoVR است، و با حسن نیت ارائه شده است. @GB_2_. در حال حاضر در دسترسی اولیه است، بنابراین کاملاً تمام نشده است، اما می‌توانید همین الان تا فصل 7 را دانلود و پخش کنید.

مرتبط: Journey To The Foundation اولین بازی است که من را وادار به بررسی PSVR2 کرد

در صفحه مود آمده است: «این جایگزینی برای تجربه شگفت‌انگیز این بازی در VR در هدست‌هایی مانند Valve’s Index نیست. با این حال، برای کسانی که نگرانی‌های سلامتی، بیماری حرکت و سایر محدودیت‌های ناشی از تجربه آن در VR دارند، این یک جایگزین عالی است!

اجرای آن نیز بسیار آسان است. بدیهی است که شما به یک کپی از Half-Life: Alyx نیاز دارید، اما پس از دانلود، به سادگی پوشه “بازی” مود را به دایرکتوری نصب Alyx بکشید و پوشه “بازی” خود را جایگزین کنید. سپس به Steam رفته و گزینه های راه اندازی -novr و -vsync را اضافه می کنید. بازی را بوت کنید و voila، Alyx را با ماوس و کیبورد یا روی Steam Deck بازی خواهید کرد، که مد در طول توسعه آن را در ذهن داشت.

“ما همچنین یک طرح کنترل سفارشی برای Half-Life Alyx NoVR برای Steam Deck ایجاد کرده ایم!” توضیحات ادامه دارد بنابراین به گزینه های کنترلر برای بازی بروید و باید آن را در Community Layouts پیدا کنید.

خیلی شبیه Half-Life 2 و قسمت هایش با همان HUD و فیزیک بازی می کند. شما درها را باز می کنید و اشیاء را با دکمه استفاده بردارید و سپس می توانید با دکمه حمله آنها را پرتاب کنید. اسلحه ها همچنین به صورت بصری برای کار به صورت اول شخص بازسازی شده اند، اگرچه انیمیشن های بارگذاری مجدد در حال حاضر هیچ مدل دستی ندارند.

با این حال، با توجه به اینکه در دسترسی اولیه است، هیچ شلیک سلاح ثانویه، دستکش گرانشی، یا ترکیب سازنده (برای ارتقاء سلاح) وجود ندارد و به همین دلیل برخی از دستاوردها قابل باز شدن نخواهند بود. با این وجود، در نهایت راهی برای بازی Alyx بدون VR ارائه می دهد، بنابراین اگر در 15 سال گذشته برای یک بازی Half-Life جدید احساس خارش کرده اید، اکنون شانس شماست.

بعدی: Syntech Steam Deck Dock یک راه حل محکم و مقرون به صرفه برای بازی های رومیزی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا