ارز دیجیتال

مدیر عامل VanEck می‌گوید: هیچ شانسی در مورد آینده ETF بیت‌کوین در ایالات متحده وجود ندارد

منبع: Pexels

یان ون اک، مدیر عامل شرکت VanEck، هفته گذشته اشاره کرد که صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین به این زودی ها در کارت سرمایه گذاران قرار نگیرد.

در طول کنفرانس بیت کوین 2023 در میامی هفته گذشته، از ون اک پرسیده شد که احتمال ETF بیت کوین در ایالات متحده چقدر است.

پاسخ او “شانس نیست” بود.

شرکت‌ها سال‌هاست که برای ETF بیت‌کوین نقطه‌ای رقابت می‌کنند اما هیچ فایده‌ای نداشتند.

Grayscale، بزرگترین مدیر دارایی دیجیتال جهان، تلاش کرده است تا یکی از صندوق های خود، GBTC، را به یک بیت کوین ETF نقدی تبدیل کند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رد شد.

این شرکت پس از آن شکایتی را در مورد این تصمیم تنظیم کرد که در حال حاضر در دادگاه واشنگتن دی سی در حال اجرا است و انتظار می رود تصمیم نهایی صادر شود. اواخر امسال.

ون اک گفت: «حتی اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار در یک دعوی قضایی در مقیاس خاکستری شکست بخورد، آنها فقط پای خود را می کشند. “بنابراین من فقط در یک سال و نیم آینده چنین چیزی را نمی بینم.”

یک تاریخ طولانی

SEC هرگز ETF بیت کوین نقطه ای را تایید نکرده است، زیرا نگرانی هایی در مورد تقلب و دستکاری در رد قبلی ها وجود دارد.

رگولاتور در ماه مارس پیشنهادی را برای فهرست کردن و معامله سهام VanEck Bitcoin Trust، که یک ETF بیت کوین نقدی بود، رد کرد.

ردها همچنین به جولای 2016 بازمی‌گردد، زمانی که SEC با پیشنهاد کامرون و تایلر وینکلووس برای فهرست‌بندی و معامله سهام بیت‌کوین تراست Winklevoss موافقت نکرد.

این آژانس زمانی که برای اولین بار اجازه داد چندین ETF آتی بیت کوین را تایید کرد تجارت از ETF استراتژی بیت کوین ProShares در اکتبر 2021.

در همین حال، گری اسکیل استدلال کرده است که قیمت نقدی بیت کوین در هر دو ETFهای نقدی و آتی در معرض خطرات یکسانی است و بنابراین تایید یک محصول و عدم تایید محصول دیگر منطقی نیست.

SEC دارد گفت که مخالفت آن با ETF نقطه ای Grayscale «معقول، منطقی توضیح داده شده بود، با شواهد قابل توجهی پشتیبانی می شد و به متن قانون مبادله وفادار بود.

این آژانس گفت که ETF های نقدی بیت کوین و ETF های آتی بیت کوین با توجه به اینکه بازار نقدی در مقایسه با معاملات آتی که در بورس کالای شیکاگو تنظیم شده است، «تجزیه و تنظیم نشده» است، متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا