شبکه های اجتماعی

متا می گوید که هزینه شبکه راه حلی برای مشکلات مالی شرکت های مخابراتی اروپایی نیست

متا پلتفرم ها روز پنجشنبه شدیدترین انتقاد خود را از تلاش اپراتورهای مخابراتی اتحادیه اروپا برای دستیابی به این هدف ابراز کرد فناوری بزرگ برای پرداخت هزینه های شبکه، گفت: این طرح راه حلی برای مشکلات مالی آنها نیست و همچنین سرمایه گذاری های سنگین شرکت های فناوری را نادیده می گیرد.

Deutsche Telekom، Orange، Telefonica، مخابرات ایتالیا و سایر اپراتورها برای دو دهه لابی کرده اند تا غول های فناوری ایالات متحده در آن مشارکت کنند 5G و گسترش پهنای باند

اپراتورها می گویند که با توجه به اینکه بیش از نیمی از ترافیک اینترنت داده را به خود اختصاص داده اند، آلفابت، گوگل، اپل، متا، نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت باید به میلیاردها یورو هزینه زیرساخت کمک کنند.

کوین سالوادوری، معاون شبکه متا و برونو سندون مارتین، مدیر و رئیس آزمایشگاه‌های واقعیت بی‌سیم، در یک پست وبلاگی نوشتند: «ما چالش‌های مالی را که اپراتورهای مخابراتی اروپایی اکنون پس از دهه‌ها عملکرد قوی با آن مواجه هستند، می‌دانیم.

آنها گفتند: «با این حال، پیشنهادات برخی از اپراتورهای مخابراتی اروپایی برای اعمال هزینه های شبکه برای ارائه دهندگان برنامه محتوا (CAP) مانند Meta راه حل نیست.

«پیشنهادهای هزینه شبکه بر اساس یک فرض نادرست ساخته می‌شوند، زیرا ارزشی را که CAP برای اکوسیستم دیجیتال ایجاد می‌کند، و نه سرمایه‌گذاری‌هایی که ما در زیرساخت‌های زیربنای آن انجام می‌دهیم، تشخیص نمی‌دهند.»

آنها به ده ها میلیارد یورو سرمایه گذاری متا در برنامه ها و پلتفرم های خود مانند فیس بوک، اینستاگرام و کوئست اشاره کردند که به نوبه خود تقاضایی را ایجاد می کند که به اپراتورهای مخابراتی اجازه می دهد از مردم برای دسترسی به اینترنت هزینه دریافت کنند.

متا به بیش از 880 میلیارد دلار زیرساخت دیجیتال در سراسر جهان، از جمله حدود 120 میلیارد دلار در سال از سال 2018 تا 2021 اشاره کرد که شرکت های فناوری به طور جمعی سرمایه گذاری کرده اند و در حدود 6 میلیارد دلار در سال برای اپراتورهای مخابراتی صرفه جویی می کنند.

این سازمان استدلال‌های ارائه‌دهندگان مخابراتی را مبنی بر اینکه گسترش متاورس، جهان‌های مجازی مشترک قابل دسترسی از طریق اینترنت، ظرفیت زیرساخت را تحت فشار قرار می‌دهد، رد کرد.

سالوادوری و مارتین گفتند: “اما این مزخرف است. توسعه متاورس به اپراتورهای مخابراتی نیازی به افزایش هزینه های سرمایه ای برای سرمایه گذاری بیشتر در شبکه نخواهد داشت.”

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا