شبکه های اجتماعی

1 از هر 4 خودروی فروخته شده در هند اکنون دارای اتصال سلولی تعبیه شده است، Baleno پیشتاز است

هندمتصل است فروش خودرو گزارشی در روز سه‌شنبه نشان داد که تقریباً در سال 2022 دو برابر شد و تقریباً از هر چهار خودرو، یک خودرو دارای اتصال سلولی داخلی و خدماتی برای افزایش تجربه دیجیتالی داخل خودرو بود.

ماروتی سوزوکی بالنو پرفروش ترین بود مدل ماشین متصل در سال 2022، در حالی که ام‌جی، هیوندای، کیا و تاتا موتورز از نظر سهم مدل‌های خودروی متصل در مجموعه‌های خود پیشتاز بودند.

هکتور MG که در سال 2019 با قیمت کمتر از 20 میلیون روپیه با بیش از 50 ویژگی عرضه شد، اولین مدل غیر پریمیوم در هند بود که قابلیت اتصال تعبیه شده داشت.

Abhik Mukherjee، تحلیلگر تحقیقاتی، گفت: “در حال حاضر، اتصال تعبیه شده در درجه اول در نسخه های برتر تعداد محدودی از مدل ها موجود است. اما در سال های آینده به مدل های بیشتری کاهش خواهد یافت و انتظار می رود سال 2025 نقطه عطف باشد.”

این خدمات شامل ایمنی خودرو متصل (مانند گزارش‌های تشخیصی، تشخیص تصادف، هشدار نفوذ و تماس الکترونیکی)، ناوبری (مانند ترافیک زنده، پیدا کردن ماشین من، جستجوی مبتنی بر مکان، حصار جغرافیایی و مسیریابی هوشمند) و سایر فناوری‌های پیشرفته (مانند کنترل وسیله نقلیه از راه دور، فرمان صوتی، پخش محتوای چندرسانه ای و آب و هوای زنده).

در این گزارش ذکر شده است که با افزایش استقبال از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، گسترش شبکه‌های 4G و 5G، رقابت برای تمایز در بخش پریمیوم و افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان، OEM‌های خودکار خدمات و تجربیات اتصال پرسرعت را در خودروهای خود تعبیه می‌کنند.

در سال 2022، ماروتی سوزوکی، رهبر بازار، که سهم 41 درصدی داشت، اتصال جاسازی شده را در طیف مدل‌های NEXA خود مانند Baleno، XL6، Ertiga، Brezza و Grand Vitara معرفی کرد.

در نتیجه، سه مدل ماروتی سوزوکی در میان 10 مدل برتر پرفروش هند در سال 2022 قرار گرفتند.

خودروسازان دیگری که ویژگی های متصل را ارائه می دهند عبارتند از تاتا موتورز، هیوندای و کیا با مدل هایی مانند تاتا نکسون EV، هیوندای کرتا، هیوندای ونوئه، کیا سلتوس و کیا سونت.

مدل‌هایی از برندهای فوق‌العاده مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، جگوار، لندرور، جیپ و ولوو به عنوان یک ویژگی مشترک از قبل مجهز به اتصال داخل خودرو هستند.

سومن ماندال، تحلیلگر ارشد گفت: «با افزایش تمرکز Maruti سوزوکی بر روی این بخش، ما انتظار رشد سریعی در پذیرش فناوری تله‌ماتیک تعبیه‌شده در فروش خودروهای جدید داریم.

یکی دیگر از عواملی که این افزایش را افزایش می دهد، نفوذ رو به رشد خودروهای برقی است.

ماندال افزود: «تلماتیک نقش مهمی در خودروهای الکتریکی ایفا می‌کند، زیرا داده‌های مختلف مربوط به سلامت خودرو و باتری را علاوه بر خدمات اولیه، انتقال می‌دهد».

این گزارش تخمین می‌زند که از هر چهار خودروی فروخته شده در هند، سه خودرو تا پایان این دهه دارای سطحی از اتصال داخلی خواهند بود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا