شبکه های اجتماعی

سود سه ماهه اول TSMC 2% در سال افزایش یافته است و انتظارات بازار را شکست می دهد

تراشه ساز تایوانی TSMC افزایش 2 درصدی سود خالص سه ماهه اول در روز پنج شنبه را ثبت کرد که از انتظارات بازار پیشی گرفت، اما همچنان کمترین رشد سه ماهه در تقریباً چهار سال گذشته را نشان می دهد زیرا مشکلات اقتصادی جهانی باعث کاهش تقاضا برای تراشه شده است.

شرکت تولید نیمه هادی تایوان با مسئولیت محدود (TSMC)، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی و بزرگ جهان شرکت اپل تامین کننده، شاهد افزایش سود خالص ژانویه تا مارس به 206.9 میلیارد دلار ترانزیت (6.76 میلیارد دلار) از 202.7 میلیارد دلار در سال گذشته بود.

این در مقایسه با میانگین 192.8 میلیارد دلار ترانزیت از 21 تخمین تحلیلگر گردآوری شده توسط Refinitiv.

TSMC، آسیاباارزش ترین شرکت فهرست شده، گفت که درآمد سه ماهه اول 4.8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که مطابق با پیش بینی قبلی شرکت است.

تحلیلگران گفتند که فروش TSMC در سه ماهه دوم تحت فشار خواهد بود، که به طور سنتی فصلی کند برای تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی است و مشتریان عمده سفارشات خود را کاهش می دهند.

قیمت سهام TSMC در سال 2022 27.1 درصد کاهش یافت، اما در سال جاری تاکنون حدود 14 درصد افزایش یافته است و ارزش بازار تراشه‌ساز 433.9 میلیارد دلار است. سهام در روز پنجشنبه 0.6 درصد در مقابل افت 0.4 درصدی شاخص معیار رشد کرد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا