شبکه های اجتماعی

رای هیئت منصفه ایالات متحده در دعوای ثبت اختراع به مشکلات تجاری پیش روی سامسونگ می افزاید

سامسونگ الکترونیک پس از اینکه هیئت منصفه هفته گذشته به این نتیجه رسیدند که غول فناوری کره جنوبی چندین حق ثبت اختراع نیمه هادی متعلق به یک شرکت آمریکایی را نقض کرده است، گفت که پرونده خود را در شکایت ثبت اختراع در ایالات متحده بررسی خواهد کرد.

غول فناوری در بیانیه کوتاهی که به خبرگزاری یونهاپ ارسال شده است، گفت: ما حکم هیئت منصفه را بررسی خواهیم کرد و استدلال های خود را در برابر دادگاه مطرح خواهیم کرد.

هیئت منصفه در دادگاه منطقه شرقی تگزاس جمعه گذشته مشخص شد که شرکت کره جنوبی پنج حق ثبت اختراع مربوط به پردازش داده ها را نقض کرده است نت لیست.

هیئت داوران به این نتیجه رسیدند سامسونگ باید بیش از 303 میلیون دلار به این کشور پرداخت کند ایروین، شرکت حافظه مستقر در کالیفرنیا در حال خسارت است.

در سال 2021، شرکت آمریکایی شکایتی را برای نقض حق ثبت اختراع علیه سامسونگ تنظیم کرد و استدلال کرد که سازنده تراشه‌های کره جنوبی از فناوری‌های خود در توسعه ماژول‌های حافظه برای محصولات محاسباتی با کارایی بالا بدون توافق متقابل استفاده کرده است.

این شرکت از سامسونگ خواسته بود 404 میلیون دلار غرامت بپردازد.

سامسونگ استدلال می کند که فناوری آن متفاوت از فناوری های متعلق به Netlist عمل می کند.

بر اساس وب سایت این شرکت، Netlist که در سال 2000 تأسیس شد، راه حل های حافظه با کارایی بالا را برای مشتریان سازمانی ارائه می دهد و در حافظه هیبریدی، ادغام مواد خام DRAM و NAND فلش برای ایجاد راه حل های حافظه برای مشتریان دستگاه های سرور و ذخیره سازی و ارائه دهندگان خدمات ابری تخصص دارد.

این شرکت درگیر یک سری نبردهای حقوقی با سازندگان تراشه کره جنوبی بر سر حق ثبت اختراع از جمله SK hynix شده است.

در آوریل 2021، نت‌لیست گفت که با SK hynix بر سر مجوز متقاطع ثبت اختراع که فناوری‌های حافظه را پوشش می‌دهد به توافق رسیده است و به همه موارد حقوقی معلق پایان داده است.

سامسونگ اعلام کرده است که تمام تلاش خود را می کند تا پرونده حقوقی خود را تا زمان صدور حکم نهایی ادامه دهد. از به اشتراک گذاشتن برنامه آزمایشی در حال انجام پتنت خودداری کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که بزرگترین سازنده تراشه های حافظه جهان در ماه های اخیر با باد مخالفی مواجه شده است که ناشی از مشکلات اقتصادی جهانی است که به طور قابل توجهی تقاضای تراشه را کاهش داده است.

سامسونگ سود عملیاتی ژانویه تا مارس خود را 600 میلیارد وون (454.9 میلیون دلار) تخمین زد که نسبت به 14.12 تریلیون وون در سال گذشته، به دلیل تقاضای ضعیف برای دستگاه های فناوری، همراه با تعدیل موجودی مشتریان، به شدت کاهش یافته است.

تحلیلگران بازار پیش‌بینی‌های غم‌انگیزتری برای سامسونگ در سه ماهه دوم دارند، جایی که بیم آن می‌رود که غول فناوری برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته به دلیل ادامه رکود تراشه‌ها و کاهش تقاضای تلفن همراه، زیان عملیاتی را ثبت کند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا