شبکه های اجتماعی

نوکیا می گوید پیش نویس قوانین ثبت اختراع اتحادیه اروپا یک طرفه، اروپا را تضعیف خواهد کرد

عکس فایل: مدلی از لوگوی جدید نوکیا در این تصویر جزوه منتشر شده در 26 فوریه 2023 دیده می شود. NOKIA/Handout از طریق رویترز

اتحادیه اروپا پیش نویس قوانین با هدف جلوگیری از اختلافات ثبت اختراعبه نظر می رسد که برای فناوری های کلیدی تجهیزات مخابراتی و خودروهای متصل، مسئولیت و هزینه را بر عهده صاحبان پتنت می گذارد، که می تواند رهبری اروپا را در چنین زمینه هایی تضعیف کند. نوکیا گفت.

نظرات سازنده تجهیزات مخابراتی فنلاند، که اختراعات ضروری استاندارد آن (SEP) حدود 1.5 میلیارد یورو (1.7 میلیارد دلار) درآمد ایجاد می کند و تقریباً 40 درصد از سود آن را تشکیل می دهد، دو روز قبل از برنامه ریزی کمیسیون اروپا برای ارائه پیش نویس ارائه می شود. قوانین.

بر اساس پیشنهاد رویترز، دارندگان حق ثبت اختراع ملزم به ثبت اختراعات خود در این سازمان هستند دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) اگر بخواهند هزینه ثبت اختراع را دریافت کنند یا اقدام قانونی انجام دهند.

EUIPO همچنین بر روند تعیین منصفانه، معقول و بدون تبعیض (FRAND) نظارت خواهد کرد. مزایا و امتیازها، که باید ظرف 9 ماه منعقد شود.

کولت راونزلی، رئیس سیاست IP نوکیا، گفت که این پیشنهاد نامتعادل است و یک مشکل کلیدی را برای صاحبان پتنت نادیده می گیرد.

او در مصاحبه ای به رویترز گفت: “پیش نویس مقررات فاش شده یک طرفه به نظر می رسد و تعهدات، بارها و هزینه های اضافی بر دوش صاحبان SEP می باشد تا مجریان.”

“متاسفانه، در این پیشنهاد چیزی برای رسیدگی به موضوع تعلیق وجود ندارد، جایی که مجریان بد نیت از گرفتن مجوز و پرداخت هزینه برای فناوری نوآورانه ای که استفاده می کنند اجتناب می کنند یا به تاخیر می اندازند.”

او گفت اروپا که در حال حاضر میزبان رهبران استانداردهای تلفن همراه است، حتی ممکن است تحت قوانین پیش نویس پیشروی خود را از دست بدهد.

راونزلی گفت: “مداخله نظارتی اتحادیه اروپا و تغییرات در چارچوب مجوز SEP باعث می شود تا انجمن های اروپایی برای استانداردسازی جذابیت کمتری داشته باشند. این خطر رهبری اروپا را در این فناوری های حیاتی تضعیف می کند.”

او نگرانی‌های تنظیم‌کننده در مورد اختلافات مربوط به اختراعات را که در دهه گذشته شامل اپل، سامسونگ، نوکیا، مایکروسافت و دیگران بود، رد کرد.

او گفت: “اکثر توافق نامه های مجوز پتنت به صورت دوستانه توافق می شود. دعوی قضایی نادر است و همیشه آخرین راه حل است. متأسفانه، گاهی اوقات برای جلب مجریان سرکش برای مذاکره با حسن نیت در مورد مجوز FRAND، دعوی قضایی لازم است.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا