برنامه نویسی

یک پلاگین Vim برای زبان برنامه نویسی بعدی، تورفتگی و تکمیل خودکار ایجاد کنید

یک پلاگین Vim برای زبان برنامه نویسی بعدی، تورفتگی و تکمیل خودکار ایجاد کنید

در پست قبلی، در مورد چگونگی ساختار پلاگین vim و اینکه چگونه می‌توانیم ویژگی برجسته نحوی زیبا را اضافه کنیم، صحبت کردم.

در این پست کوتاه، نحوه اضافه کردن یک تکمیل خودکار ساده علاوه بر تورفتگی را توضیح خواهم داد، اگر می‌خواهید یک نمونه کامل از یک افزونه فعال vim برای یک زبان برنامه‌نویسی جدید را ببینید، لطفاً این مخزن GitHub را بررسی کنید.

تورفتگی

بنابراین ابتدا باید یک فایل جدید در دایرکتوری ftplugin ایجاد کنیم، اگر می‌خواهید درباره بارگذاری خودکار و سایر پوشه‌های افزونه vim بیشتر بدانید، قسمت اول این پست وبلاگ را در اینجا بررسی کنید.

نام فایل جدید iop.vim است، ما یک مثال کوتاه از نحوه کار با تورفتگی در پسوند خود نشان خواهیم داد، می توانید فایل کامل را در اینجا بررسی کنید.

:inoremap { {}
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

در اصل، ما به IDE خود می گوییم که اگر کاربر یک براکت را باز کند و سپس enter را بزند، و البته وقتی enter را فشار می دهیم، به یک خط جدید می پریم که این دستور بالای مکان نما از ابتدای خط شروع نمی شود. اما مقداری فضا را پشت سر می گذارد، فضای اینجا با علامت نشان داده می شود.

در مورد ما، فضایی را در خط پنجم فایل خود همانطور که در زیر مشاهده می کنید، تعریف کردیم

set tabstop=4
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

تکمیل خودکار

زمان بحث در مورد تکمیل خودکار است، بنابراین می توانیم این پست وبلاگ را به پایان برسانیم.

شما باید دو پوشه جدید متن بسازید و به صورت خودکار در پوشه متن بارگذاری کنید، ما تمام دنیاهای ممکن را در زبان برنامه نویسی جدید خود قرار می دهیم، در مورد خود ما 4 فایل ایجاد کردیم، یکی برای دکوراتورها، دیگری برای انواع، مقادیر و iop. فایل متنی برای شناسه است.

این چهار فایل در فایل autoload/iopcomplete.vim وارد شده‌اند، این فایل آخرین ذکر شده حاوی منطق تکمیل خودکار است که می‌توانید فایل کامل را اینجا در این لینک بررسی کنید.

این فقط یک توضیح کلی از کاری بود که ما برای ایجاد یک افزونه ساده جدید vim انجام دادیم، برای این زبان برنامه نویسی جدید، می توانید با خواندن کد موجود در مخزن Github اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا