برنامه نویسی

از کدنویس انفرادی تا بازیکن تیم: چرا دو سر بهتر از یک هستند (و گاهی اوقات سرگرم کننده تر)

ما به تنهایی خیلی کم می توانیم انجام دهیم. با هم می توانیم خیلی کارها را انجام دهیم. – هلن کلر

قدرت همکاری در کدنویسی

اگر تا به حال سعی کرده اید کدی را در ساعت 2 صبح با یک فنجان قهوه سرد اشکال زدایی کنید، می دانید که این درست است. به همان اندازه که ممکن است بخواهیم خود را به عنوان نینجاهای کدنویس تصور کنیم، واقعیت این است که برنامه نویسی اغلب یک ورزش گروهی است. به همین دلیل است که همکاری با دیگران می تواند کدنویسی را از یک بازی انفرادی به یک ماجراجویی سرگرم کننده و سازنده تبدیل کند.


1. دیدگاه های متنوع منجر به راه حل های بهتر می شود

تصور کنید در حال ساخت یک سفینه فضایی هستید (چرا که نه؟). شما ممکن است در موتورها عالی باشید، اما دوستتان می‌داند که چگونه کنترل پنل را شبیه چیزی که مستقیماً از Star Trek به نظر می‌رسد، بسازد. با هم، جالب ترین سفینه فضایی را ایجاد می کنید! همکاری دیدگاه‌های مختلف را گرد هم می‌آورد و پروژه‌های شما را نوآورانه‌تر و جامع‌تر می‌کند.

2. یاد بگیرید و سریعتر رشد کنید

زمانی را که سه ساعت صرف کردید تا بفهمید که چرا کدتان اجرا نمی‌شود، فقط برای اینکه یکی از همکاران نقطه ویرگول گم شده را نشان دهد، به یاد دارید؟ وقتی با هم همکاری می کنید، از اشتباهات و موفقیت های یکدیگر درس می گیرید. مثل این است که یک برگه تقلب داشته باشید که جواب می دهد و گاهی چشمانش را به سمت شما می چرخاند.

3. کارهای بیشتر و کارآمدتر انجام دهید

به همکاری به عنوان یک شام لقمه ای فکر کنید. هر کس چیزی را سر میز می آورد، و قبل از اینکه متوجه شوید، یک جشن گرفته اید. وقتی وظایف را با تیم خود تقسیم می کنید، در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام می دهید. به علاوه، شخص دیگری می‌تواند دسر بیاورد (یا در این مورد، الگوریتم‌های پیچیده را مدیریت کند).

4. یک جامعه حمایتی بسازید

آیا تا به حال دچار مشکل کدنویسی شده اید؟ می‌دانید، از آنجایی که صفحه کامپیوتر شما شروع به تاری از ناامیدی می‌کند؟ در یک محیط مشارکتی، شما یک گروه پشتیبانی دارید که آماده است به آن بپرد و کمک کند. آنها ممکن است دستمال کاغذی نیاورند، اما قطعا به رفع اشکال این عملکرد سرکش کمک خواهند کرد.

5. برای دنیای واقعی آماده شوید

در دنیای حرفه ای، کدنویسی مانند مسابقه رله است. باید باتوم (یا کد) را به آرامی به نفر بعدی بدهید. اکنون با همکاری در پروژه‌ها، کار کردن در یک تیم فناوری واقعی را می‌بینید. شما مهارت های نرم ضروری مانند ارتباط، کار گروهی و مدیریت در خفه نکردن همکاران خود را در زمانی که آنها کد شما را بازسازی می کنند، توسعه خواهید داد.

6. پاسخگو و با انگیزه بمانید

وقتی عضو یک تیم هستید، نمی توانید به جای کار کردن، یک فصل کامل از برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید (حداقل بدون اینکه گرفتار شوید). پاسخگو بودن در برابر دیگران انگیزه شما را حفظ می کند. به‌علاوه، دیدن پیشرفت هم‌تیمی‌هایتان می‌تواند به شما انگیزه دهد که بهترین تلاش خود را به کار ببندید – و حتی ممکن است کارهایتان را قبل از پایان ضرب الاجل به پایان برسانید.

7. با هم نوآوری را هدایت کنید

دو سر بهتر از یک سر هستند و یک تیم کامل از سرها می توانند چیزی واقعاً خارق العاده خلق کنند. همکاری منجر به طوفان فکری جمعی می شود و جادوی واقعی در اینجا اتفاق می افتد. هم افزایی یک تیم می تواند مرزهای ممکن را افزایش دهد.


به انجمن SocialCode بپیوندید

در SocialCode، ما به قدرت همکاری اعتقاد داریم. پلت فرم ما توسعه دهندگان را به هم متصل می کند، جامعه ای را پرورش می دهد که در آن می توانید دانش را به اشتراک بگذارید، روی پروژه های هیجان انگیز کار کنید و با هم رشد کنید.

با کدنویسی انفرادی خداحافظی کنید و قدرت همکاری را در آغوش بگیرید. به ما در SocialCode بپیوندید و بخشی از یک جامعه پر جنب و جوش و حامی باشید که آینده فناوری را شکل می دهد – با کمی قهوه سرد کمتر و سرگرمی بیشتر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا