تمام کاری که سوییچ 2 برای قفل کردن نسل بعدی باید انجام دهد این است که از Wii U بودن خودداری کنید
Summarize this content to 400 words in Persian Lang
سوئیچ 2 مانند یک جت جامبو که برای تیک آف آماده می شود، سر و صدای زیادی تولید می کند که به زودی باند فرودگاه را ترک نمی کند. رندرها و عکسهای کنسول بعدی نینتندو اخیراً به بیرون درز کرده است و خودیها ادعا میکنند که این تصاویر بسیار شبیه چیزی است که در مورد جانشین سوییچ شنیدهاند. یکی از مدیران GeekShare، تولید کننده لوازم جانبی بازی، ادعا میکند که فاش شدن خبر واقعی است، و بسیاری از زمزمههای صنعت حاکی از افشای این موضوع در طول یک ماه است.
با توجه به رویکرد سوییچ 2، سونی و مایکروسافت چگونه عمل می کنند؟
در حالی که نینتندو در حال آماده شدن برای عرضه کنسول نسل بعدی خود است، ارزش آن را دارد که به موقعیتی توجه کنیم که دو سازنده اصلی کنسول دیگر در آن قرار دارند. سونی به تازگی PS5 Pro را مورد تمسخر گسترده قرار داده است، زیرا مشتریان بالقوه برچسب قیمت 700 دلاری و حذف آن را به سخره می گیرند. ویژگی های استاندارد مانند درایو دیسک و پایه. و اگرچه انتشار مشهور Astro Bot به عنوان یک بافر عمل کرد، اعلام Pro اندکی پس از Concord منتشر شد، یکی از معدود بازیهای انحصاری سونی که امسال منتشر کرده است و تنها چند هفته پس از عرضه حذف شد.
در این میان، به نظر می رسد مایکروسافت اصلاً استراتژی ندارد و قیمت Game Pass را افزایش می دهد و در عین حال کمتر عرضه می کند و بازی های بزرگ انحصاری خود را روی پلتفرم های رقبا قرار می دهد. در اوایل سال جاری، چندین استودیو، از جمله استودیو پشت یکی از آن بازیهای انحصاری بزرگ را تعطیل کرد. نه سونی و نه مایکروسافت بازیهای بزرگ و ضروری را در یک کلیپ ثابت منتشر نمیکنند، زیرا تعقیب گرایشهای سهگانه A، استودیوهای شخص اول هر دو ناشر را در چرخههای توسعه طولانی به بند کشیده است.
نینتندو به ندرت پیشرو در صنعت در نظر گرفته میشود، زیرا از نظر قدرت، کنسولهای آن دهههاست که از رقبای خود عقبتر بودهاند که منجر به کمبود نسخههای سوم شخص ثالث Triple-A شده است. اما، از نظر میزان فروش، سوییچ فرسنگ ها جلوتر از PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series است، چهار کنسولی که در هفت سال پس از عرضه خود، بازار را با آنها تقسیم کرده است. PS4 نزدیکترین رقیب است و هنوز 26.22 میلیون واحد از سوییچ عقب است. بر خلاف رقبای خود، سوییچ یک خط تولید غیرقابل انکار قوی دارد و فروش آن منعکس کننده آن است.
در حالی که مایکروسافت و سونی با هم دست و پنجه نرم می کنند، نینتندو در موقعیتی قطبی است که برای یک نسل دیگر به سلطه خود ادامه می دهد. اما نینتندو پیش از این با Wii U شکست را از آرواره پیروزی ربوده است، و باید در نظر داشت که چه چیزی منجر به شکست این کنسول شد و چگونه می تواند این بار از آن جلوگیری کند.
چرا Wii U فلاپ شد؟ و چگونه سوئیچ 2 می تواند از سرنوشت خود جلوگیری کند؟
Wii U با شکست مواجه شد زیرا یک نیمه اندازه گیری گیج کننده بود. این تبلت چیز کاملا جدیدی را معرفی کرد که به شما امکان می داد بازی ها را به صورت قابل حمل انجام دهید، البته به شرطی که خیلی از کنسول دور نباشید. این یک ویژگی بسیار جالب بود که من همیشه از آن استفاده می کردم. من اساساً Wii U خود را به صورت دستی بازی کردم. اما در نگاهی به گذشته، به وضوح برای سوئیچ کار خشکی بود و به دلیل قابل حمل نبودن کامل ناامید شد. در همین حال، این ویژگی جدید به این معنی بود که نمیتوان آن را به عنوان یک Wii ارتقا یافته فروخت که روزهای خوش را برای سیستمی که در آن زمان پرفروشترین کنسول خانگی نینتندو بود حفظ کرد.
این نام به این سردرگمی اضافه شد. Wii U به نظر می رسید که می تواند یک وسیله جانبی یا ارتقاء Wii باشد تا یک کنسول کاملاً جدید. DS Lite و Game Boy Advance Micro با نامهای مشابه کنسولهای جدیدی نبودند. Xbox Live Vision و PlayStation Move اصلاً کنسول نبودند. اگرچه سابقه ای وجود داشت که نینتندو کنسول جدیدی را منتشر کرد که نام نسل قبلی خود را در عنوان خود گنجانده بود (Super NES و Game Boy Advance)، نینتندو اغلب نام کنسول های خود را به طور کامل تغییر می داد. هیچ کس Virtual Boy و GameCube یا Wii و Switch را اشتباه نمی گیرد.
سایر سازندگان کنسول روش های خاص خود را دارند. سونی عددی را اضافه می کند که تمایز و ترتیب انتشار را واضح می کند (که به خصوص هیجان انگیز نیست، اما حداقل درک آن آسان است). ایکس باکس هرگز به طرح نامگذاری رضایت نداده است و در واقع مشکل برندسازی بسیار سازگارتر از نینتندو دارد. شوخی های بی پایانی درباره ایکس باکس وان که جانشین ایکس باکس 360 است ساخته شده است، و Wii U همان زمانی بود که نینتندو مرتکب اشتباه ایکس باکس شد و به وضوح نام کنسول جدید خود را اعلام نکرد.
Wii U از نقطه نظر کنترلر نیز گیج کننده بود. همراه با تبلت عرضه شد، اما نه با یک کنترلر حرفه ای. و اگر میخواستید بازیهای Wii را انجام دهید، به Wiimote و Nunchuck (و شاید Wii MotionPlus) نیاز داشتید. در همین حال، شما به یک کنترلر برای PS4 نیاز داشتید و آن را در جعبه قرار دادید.
از سوئیچ نشت، به نظر می رسد که نینتندو از همه این مشکلات اجتناب می کند. یکی از افشاگریها نشان میدهد که Switch 2 نامیده میشود که از منظر برندسازی عالی خواهد بود. و رندرها و عکسها به آن اشاره میکنند که تقریباً دقیقاً شبیه سوئیچ است، که درک آن را برای مشتریان بسیار آسان میکند. به نظر می رسد نینتندو در مسیر درستی قرار دارد. شاید شکست Wii U هنوز در ذهن مدیران ارشد این شرکت تازه تر از آن باشد.
سوئیچ 2 مانند یک جت جامبو که برای تیک آف آماده می شود، سر و صدای زیادی تولید می کند که به زودی باند فرودگاه را ترک نمی کند. رندرها و عکسهای کنسول بعدی نینتندو اخیراً به بیرون درز کرده است و خودیها ادعا میکنند که این تصاویر بسیار شبیه چیزی است که در مورد جانشین سوییچ شنیدهاند. یکی از مدیران GeekShare، تولید کننده لوازم جانبی بازی، ادعا میکند که فاش شدن خبر واقعی است، و بسیاری از زمزمههای صنعت حاکی از افشای این موضوع در طول یک ماه است.
با توجه به رویکرد سوییچ 2، سونی و مایکروسافت چگونه عمل می کنند؟
در حالی که نینتندو در حال آماده شدن برای عرضه کنسول نسل بعدی خود است، ارزش آن را دارد که به موقعیتی توجه کنیم که دو سازنده اصلی کنسول دیگر در آن قرار دارند. سونی به تازگی PS5 Pro را مورد تمسخر گسترده قرار داده است، زیرا مشتریان بالقوه برچسب قیمت 700 دلاری و حذف آن را به سخره می گیرند. ویژگی های استاندارد مانند درایو دیسک و پایه. و اگرچه انتشار مشهور Astro Bot به عنوان یک بافر عمل کرد، اعلام Pro اندکی پس از Concord منتشر شد، یکی از معدود بازیهای انحصاری سونی که امسال منتشر کرده است و تنها چند هفته پس از عرضه حذف شد.
در این میان، به نظر می رسد مایکروسافت اصلاً استراتژی ندارد و قیمت Game Pass را افزایش می دهد و در عین حال کمتر عرضه می کند و بازی های بزرگ انحصاری خود را روی پلتفرم های رقبا قرار می دهد. در اوایل سال جاری، چندین استودیو، از جمله استودیو پشت یکی از آن بازیهای انحصاری بزرگ را تعطیل کرد. نه سونی و نه مایکروسافت بازیهای بزرگ و ضروری را در یک کلیپ ثابت منتشر نمیکنند، زیرا تعقیب گرایشهای سهگانه A، استودیوهای شخص اول هر دو ناشر را در چرخههای توسعه طولانی به بند کشیده است.
نینتندو به ندرت پیشرو در صنعت در نظر گرفته میشود، زیرا از نظر قدرت، کنسولهای آن دهههاست که از رقبای خود عقبتر بودهاند که منجر به کمبود نسخههای سوم شخص ثالث Triple-A شده است. اما، از نظر میزان فروش، سوییچ فرسنگ ها جلوتر از PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series است، چهار کنسولی که در هفت سال پس از عرضه خود، بازار را با آنها تقسیم کرده است. PS4 نزدیکترین رقیب است و هنوز 26.22 میلیون واحد از سوییچ عقب است. بر خلاف رقبای خود، سوییچ یک خط تولید غیرقابل انکار قوی دارد و فروش آن منعکس کننده آن است.
در حالی که مایکروسافت و سونی با هم دست و پنجه نرم می کنند، نینتندو در موقعیتی قطبی است که برای یک نسل دیگر به سلطه خود ادامه می دهد. اما نینتندو پیش از این با Wii U شکست را از آرواره پیروزی ربوده است، و باید در نظر داشت که چه چیزی منجر به شکست این کنسول شد و چگونه می تواند این بار از آن جلوگیری کند.
چرا Wii U فلاپ شد؟ و چگونه سوئیچ 2 می تواند از سرنوشت خود جلوگیری کند؟
Wii U با شکست مواجه شد زیرا یک نیمه اندازه گیری گیج کننده بود. این تبلت چیز کاملا جدیدی را معرفی کرد که به شما امکان می داد بازی ها را به صورت قابل حمل انجام دهید، البته به شرطی که خیلی از کنسول دور نباشید. این یک ویژگی بسیار جالب بود که من همیشه از آن استفاده می کردم. من اساساً Wii U خود را به صورت دستی بازی کردم. اما در نگاهی به گذشته، به وضوح برای سوئیچ کار خشکی بود و به دلیل قابل حمل نبودن کامل ناامید شد. در همین حال، این ویژگی جدید به این معنی بود که نمیتوان آن را به عنوان یک Wii ارتقا یافته فروخت که روزهای خوش را برای سیستمی که در آن زمان پرفروشترین کنسول خانگی نینتندو بود حفظ کرد.
این نام به این سردرگمی اضافه شد. Wii U به نظر می رسید که می تواند یک وسیله جانبی یا ارتقاء Wii باشد تا یک کنسول کاملاً جدید. DS Lite و Game Boy Advance Micro با نامهای مشابه کنسولهای جدیدی نبودند. Xbox Live Vision و PlayStation Move اصلاً کنسول نبودند. اگرچه سابقه ای وجود داشت که نینتندو کنسول جدیدی را منتشر کرد که نام نسل قبلی خود را در عنوان خود گنجانده بود (Super NES و Game Boy Advance)، نینتندو اغلب نام کنسول های خود را به طور کامل تغییر می داد. هیچ کس Virtual Boy و GameCube یا Wii و Switch را اشتباه نمی گیرد.
سایر سازندگان کنسول روش های خاص خود را دارند. سونی عددی را اضافه می کند که تمایز و ترتیب انتشار را واضح می کند (که به خصوص هیجان انگیز نیست، اما حداقل درک آن آسان است). ایکس باکس هرگز به طرح نامگذاری رضایت نداده است و در واقع مشکل برندسازی بسیار سازگارتر از نینتندو دارد. شوخی های بی پایانی درباره ایکس باکس وان که جانشین ایکس باکس 360 است ساخته شده است، و Wii U همان زمانی بود که نینتندو مرتکب اشتباه ایکس باکس شد و به وضوح نام کنسول جدید خود را اعلام نکرد.
Wii U از نقطه نظر کنترلر نیز گیج کننده بود. همراه با تبلت عرضه شد، اما نه با یک کنترلر حرفه ای. و اگر میخواستید بازیهای Wii را انجام دهید، به Wiimote و Nunchuck (و شاید Wii MotionPlus) نیاز داشتید. در همین حال، شما به یک کنترلر برای PS4 نیاز داشتید و آن را در جعبه قرار دادید.
از سوئیچ نشت، به نظر می رسد که نینتندو از همه این مشکلات اجتناب می کند. یکی از افشاگریها نشان میدهد که Switch 2 نامیده میشود که از منظر برندسازی عالی خواهد بود. و رندرها و عکسها به آن اشاره میکنند که تقریباً دقیقاً شبیه سوئیچ است، که درک آن را برای مشتریان بسیار آسان میکند. به نظر می رسد نینتندو در مسیر درستی قرار دارد. شاید شکست Wii U هنوز در ذهن مدیران ارشد این شرکت تازه تر از آن باشد.