بازی

آیا همه بازی‌های Legend Of Zelda به هم متصل هستند؟

از زمان عرضه اولین بازی The Legend of Zelda در سال 1987 (1986 در ژاپن)، این سری به یکی از تأثیرگذارترین ها در حوزه بازی های ویدیویی تبدیل شده است. هر بازی ماجراجویی قهرمانی به نام لینک را دنبال می کند و در اکثر عناوین، او به شاهزاده زلدا در نجات پادشاهی Hyrule از شر کمک می کند.


مطالب مرتبط: The Legend Of Zelda: بهترین نسخه های Hyrule Castle

از آنجایی که بازی‌ها معمولاً از فرمول مشابهی پیروی می‌کنند و دارای تکرارهای جدیدی از شخصیت‌های اصلی هستند، بسیاری از طرفداران تعجب می‌کنند که آیا بازی‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند یا حداقل در یک جهان اتفاق می‌افتند. وقتی به بازی‌هایی با ارزش چندین دهه نگاه می‌کنید، ممکن است کمی گیج‌کننده شود، پس بیایید وارد آن شویم.


آیا بازی‌های Legend Of Zelda متصل هستند؟

برخی از بازی‌های زلدا به‌عنوان دنباله‌های مستقیم به یکدیگر متصل می‌شوند، مانند Majora’s Mask که اندکی پس از Ocarina of Time اتفاق می‌افتد، در حالی که برخی دیگر به‌عنوان بخشی از یک جدول زمانی فراگیر، به‌طور ضعیف‌تر به هم متصل می‌شوند. حتی در این صورت، اکثر بازی های زلدا را می توان به عنوان عناوین مستقل بازی کرد.

نینتندو یک جدول زمانی رسمی Zelda را در کتاب Hyrule Historia، که در سال 2011 منتشر شد، نشان داد. در دایره المعارف The Legend of Zelda کمی بازبینی شده است. هر دو شمشیر Skyward را به عنوان اولین بازی در جدول زمانی تعیین می کنند و دارای سه جدول زمانی منشعب پس از Ocarina of Time هستند – خط زمانی کودک، خط زمانی بزرگسالان و جدول زمانی سقوط.

آفرینش زمین و آسمان

شمشیر آسمان

کلاهک مینیش

چهار شمشیر

اوکارینای زمان

جدول زمانی سقوط (لینک شکست خورده است)

جدول زمانی کودک (پیوند به دوران کودکی خود باز می گردد)

جدول زمانی بزرگسالان (Hyrule بدون قهرمان باقی مانده است)

پیوندی به گذشته

ماسک ماژورا

بیدار باد

بیداری لینک

شاهزاده خون آشام

ساعت شنی فانتوم

اوراکل اعصار و فصول

ماجراهای چهار شمشیر

آهنگ های روح

پیوندی بین جهان ها

افسانه ی زلدا

ماجراجویی لینک

در حالی که این جدول زمانی رسمی ارائه شده توسط نینتندو است، بسیاری از طرفداران این سری به دلیل جزئیات در برخی از رویدادهای بازی، برخی از مکان های بازی را مورد اختلاف قرار می دهند.

Breath of the Wild در جدول زمانی وجود ندارد. در کتاب Creating a Champion که به جزئیات پشت صحنه توسعه Breath of the Wild می پردازد، ایجی آئونوما تهیه کننده سریال گفت که آنها عمدا بازی را در جدول زمانی قرار نداده اند زیرا او «امیدوار است[s] که هرکس بتواند پاسخ خود را به روش خود بیابد.»

ارتباط Breath of the Wild با بقیه سریال ها به تفسیر شما واگذار شده است، اگرچه بسیاری از طرفداران حدس می زنند که در پایان خط زمانی رخ می دهد.

کدام یک از بازی‌های Legend Of Zelda مستقیماً به هم متصل هستند؟

قهرمانان، لینک، و زلدا در نفس از وحشی

چه در جدول زمانی رسمی ارائه شده توسط نینتندو مشترک شوید یا نه، چندین بازی در این سری وجود دارند که مستقیماً به هم متصل هستند.

  • Zelda 2: The Adventure of Link دنباله ای بر اولین The Legend of Zelda است.
  • Majora’s Mask دنباله Ocarina of Time است که از همان پیوند پیروی می کند.
  • Oracle of Seasons و Oracle of Ages با هم راه‌اندازی شدند و دارای پیوند یکسانی هستند، اگرچه تأیید نشده است که کدام بازی ابتدا برگزار می‌شود.
  • Phantom Hourglass دنباله ای بر The Wind Waker است و لینک و تترا را دنبال می کند که در جستجوی Hyrule جدید هستند.
  • Spirit Tracks دنباله‌ای برای Phantom Hourglass است که نوادگان بازی قبلی را به نمایش می‌گذارد.
  • A Link Between Worlds دنباله ای برای پیوند به گذشته است، اگرچه سال ها بعد اتفاق می افتد و پیوند جدیدی را دنبال می کند.
  • Tears of the Kingdom دنباله مستقیم Breath of the Wild است که از همان شخصیت ها پیروی می کند.

Wind Waker و Twilight Princess پس از وقایع Ocarina of Time (و Majora’s Mask در مورد TP) اتفاق می‌افتند، اگرچه از نظر فنی «عاقبت» آن بازی‌ها نیستند.

بعدی: The Legend Of Zelda: The Triforce چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا