ارز دیجیتال

آیا دقایق جلسه FOMC می تواند بازار ارزهای دیجیتال را تقویت کند؟

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نتوانست شتاب صعودی خود را حفظ کند و در 24 ساعت گذشته به زیر 24000 دلار سقوط کرده است و از اوج 25100 دلاری خود به دلیل تغییر قابل توجه در بازار ارزهای دیجیتال سقوط کرده است. به دنبال بیت کوین، اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته کاهش تدریجی داشته است.

از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال همچنان نوسانات را تجربه می کند، همه نگاه ها به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود که نتیجه این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر بازار، به‌ویژه قیمت بیت‌کوین و اتریوم داشته باشد.

تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال: یک چشم انداز بنیادی

روند نزولی در بازار ارزهای دیجیتال عمدتاً به انتشار آینده داده های اولیه تولید ناخالص داخلی و ارقام PCE از ایالات متحده مربوط می شود که انتظار می رود نوسانات بازار را افزایش دهد.

علاوه بر این، انتشار آتی صورتجلسه فوریه فدرال رزرو به عنوان عامل دیگری در نظر گرفته می شود که باعث تردید سرمایه گذاران و کمک به ضرر بیت کوین می شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی در صورتجلسه فدرال رزرو موضعی تندروانه داشته باشد که سودهای ارزهای دیجیتال را کنترل می‌کند.

علاوه بر این، PMI آمریکا که قبلاً بالاتر از حد انتظار بود، به فدرال رزرو فرصت اقتصادی بیشتری برای افزایش نرخ بهره داده است و به احساسات محتاطانه در بازار ارزهای دیجیتال افزوده است.

موج کاهش ریسک در بازار کریپتو: چشم به داده های کلیدی ایالات متحده است

علیرغم ظهور چندین مقررات مثبت برای بازار ارزهای دیجیتال، بازار جهانی ارزهای دیجیتال نتوانسته روند صعودی خود را حفظ کند و امروز منفی شده است. این احتمالاً به دلیل احساسات محتاطانه سرمایه گذاران قبل از جلسه فوریه فدرال رزرو است، زیرا سرمایه گذاران منتظر شفافیت بیشتر در مورد نرخ های بهره ایالات متحده و مسیر سیاست های پولی هستند.

علاوه بر این، انتشار آتی شاخص هزینه های مصرف شخصی نیز انتظار می رود نوسانات بازار را افزایش دهد.

شایان ذکر است که صورتجلسه فدرال رزرو در ماه فوریه، که قرار است اواخر امروز منتشر شود، به طور گسترده ای منعکس کننده لحن جنگ طلبانه بانک مرکزی باشد.

این بدان معنی است که افزایش نرخ بهره نقدینگی را محدود می کند، که برای ارزهای دیجیتال خوب نیست. بازدهی بالاتر معمولاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران پول خود را از سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر خارج کنند.

این هفته، همه نگاه‌ها به گزارش روز پنجشنبه شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی است که انتظار می‌رود نشان دهد که تورم در ژانویه همچنان قوی بوده است. این ممکن است توجیه بیشتری برای فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره فراهم کند.

داده‌های اقتصادی جدید منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که PMI ایالات متحده برای ماه فوریه بهتر از حد انتظار بوده است و به فدرال رزرو فضای اقتصادی بیشتری برای افزایش نرخ‌های بهره می‌دهد، همانطور که نشان داده است به زودی می‌خواهد انجام دهد.

وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک ظرفیت نظارت بر ارز مجازی را افزایش می دهد

وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) اعلام کرده است که توانایی خود را برای شناسایی فعالیت های غیرقانونی مربوط به ارز مجازی در نهادهایی که تحت نظارت خود قرار می دهد، افزایش داده است. این آژانس اعلام کرد که این ارتقا بخشی از تلاش های مداوم آن برای رقابتی ماندن در صنعت و فعال بودن در رسیدگی به مسائل مربوط به ارزهای مجازی است.

پیشرفت‌های اخیر وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) برای شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی مربوط به ارز مجازی در بین سازمان‌هایی که بر آن نظارت می‌کند، به‌عنوان یک تحول مثبت برای بازار ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود.

NYDFS به طور فعال اقداماتی را برای رقابتی ماندن و همگام شدن با چشم انداز در حال تحول ارزهای مجازی انجام می دهد. این دپارتمان اخیراً قابلیت‌های بیشتری را برای شناسایی معاملات داخلی بالقوه، دستکاری بازار، و فعالیت‌های پیشرو مرتبط با قرار گرفتن در معرض نهادهای تحت نظارت وزارتخانه و متقاضیان یا قرار گرفتن در معرض احتمالی با آدرس‌های کیف پول ارزهای مجازی فهرست شده اعلام کرده است.

انتظار می رود این حرکت به گسترش ارزهای دیجیتال کمک کند. NYDFS این خبر را در 21 فوریه اعلام کرد، اما هیچ جزئیاتی در مورد “ابزارهای نظارت بر ریسک معاملات داخلی و دستکاری بازار” ارائه نکرد.

بیایید جنبه فنی بازار را بررسی کنیم.

قیمت بیت کوین

با نگاهی به تحلیل تکنیکال بیت کوین/دلار آمریکا، این جفت ارز سطح حمایتی حیاتی 24500 دلار را شکسته و شروع به کاهش به سمت 23900 دلار کرده است. با این حال، الگوی دو کفی این سطح را به سطح حمایت قابل توجهی برای بیت کوین تبدیل کرده است.

در بازه زمانی 2 ساعته، یک الگوی مثلث صعودی با خط روند صعودی شکل گرفته است که پشتیبانی نزدیک به 24000 دلار را ارائه می دهد. اگر بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، سطح حمایت بعدی حدود 23400 دلار خواهد بود. اندیکاتورهای RSI و MACD در منطقه فروش قرار دارند که فشار فروش را به بیت کوین اضافه می کند.

1677051890 67 آیا دقایق جلسه FOMC می تواند بازار ارزهای دیجیتال را
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

مقاومت فوری بیت کوین در 24500 دلار است و افزایش فشار خرید می تواند منجر به شکست بالاتر از این سطح شود و بیت کوین را در سطح مقاومت بعدی 25200 دلار قرار دهد.

سرمایه گذاران به دقت به صورتجلسه FOMC که امروز در ساعت 19:00 (GMT) منتشر می شود، زیر نظر دارند. انتظار می‌رود این رویداد بر روندهای آتی در بازارهای مالی تأثیر بگذارد و تمرکز آن را بسیار مهم می‌سازد.

اکنون بیت کوین بخرید

قیمت اتریوم

جفت ETH/USD به زیر محدوده متلاطم 1675 تا 1725 دلار رسیده است و در حال حاضر روند نزولی را نشان می دهد. انتظار می رود سطح پشتیبانی بعدی اتریوم در حدود سطح 38.2% فیبوناچی اصلاحی 1630 دلار باشد.

اگر حرکت نزولی ادامه یابد و یک شکست نزولی زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% وجود داشته باشد، روند نزولی می تواند به سمت سطوح 1600 یا 1565 دلار گسترش یابد.

1677051890 863 آیا دقایق جلسه FOMC می تواند بازار ارزهای دیجیتال را
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview

اگر جفت ETH/USD بتواند بالاتر از سطح 1630 دلار باقی بماند، ممکن است منجر به بازگشت احتمالی قیمت به سطح 1675 یا 1740 دلار شود.

اکنون ETH بخرید

جایگزین های بیت کوین و اتریوم

به غیر از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، بسیاری از آلتکوین های دیگر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که ارزش دیدن را دارند. تیم CryptoNews Industry Talk برای کمک به سرمایه گذاران به روز بودن، تجزیه و تحلیلی را انجام داده و فهرستی از 15 ارز دیجیتال برتر را که باید در سال 2023 زیر نظر داشته باشند، تهیه کرده است.

این فهرست به طور مرتب با آلتکوین‌ها و پروژه‌های ICO جدید به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود برای آخرین موارد افزوده شده، مرتباً بررسی کنید.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1677051891 366 آیا دقایق جلسه FOMC می تواند بازار ارزهای دیجیتال را
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: Cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا