ارز دیجیتال

FTX 7.3 میلیارد دلار دارایی را بازیابی می کند، در نظر دارد صرافی را در سه ماهه دوم امسال راه اندازی مجدد کند.

منبع: AdobeStock / Rafael Henrique

در میان گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تیم ورشکستگی توانسته وضعیت را تثبیت کند و بخش عظیمی از دارایی‌های گمشده را بازیابی کند، FTX در حال بررسی راه‌اندازی مجدد پلتفرم خود است.

اندی دیتدریک، وکیل این شرکت، روز چهارشنبه در جلسه دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در دلاور گفت: صرافی کریپتو که اکنون از کار افتاده است، بیش از 7.3 میلیارد دلار دارایی نقدی و نقدی نقدی را بازیابی کرده است که 800 میلیون دلار از آخرین گزارش افزایش یافته است.

دیتدریک اضافه کرد که این شرکت با تلاش برای راه‌اندازی مجدد صرافی ورشکسته رمزارز، شروع به فکر کردن در مورد پیشبرد آن کرده است.

وی گفت: “وضعیت تثبیت شده است و آتش سوزی سطل زباله خاموش است.”

این وکیل همچنین خاطرنشان کرد که FTX از افزایش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال سود برده است. بر اساس قیمت کریپتو از نوامبر 2022، بهبود اخیر 6.2 میلیارد دلار در مقایسه با 7.3 میلیارد دلار امروز ارزش دارد.

دیتدریک گفت، هنوز مشخص نیست که آیا FTX از وجوه بازیابی شده برای راه اندازی مجدد پلتفرم خود یا بازپرداخت طلبکاران استفاده خواهد کرد. شروع مجدد صرافی ممکن است نیاز به سرمایه خارجی یا فروش دارایی های بورس داشته باشد.

دیتدریک افزود که این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک طرح اولیه فصل 11 است که راه خروج از ورشکستگی را به شرکت ارائه می دهد.

FTX قصد دارد این طرح را تا ماه جولای ارائه کند، اما خاطرنشان کرد که ابتدا باید جزئیات زیادی را بررسی کند زیرا طلبکاران برای سهم خود از دارایی های شرکت مبارزه می کنند. صرافی انتظار ندارد هیچ طرح فصل 11 قبل از سه ماهه دوم سال 2024 تصویب شود.

به گزارش بلومبرگ، به طور جداگانه، صورت‌های هزینه ماهانه شرکت حقوقی Sullivan & Cromwell، که ورشکستگی FTX را مدیریت می‌کند، نشان می‌دهد که وکلای FTX در حال بررسی مسائل مالیاتی پیرامون راه‌اندازی مجدد احتمالی صرافی و همچنین پیامدهای امنیت سایبری و آزمایش تجربه کاربر هستند.

در ماه ژانویه، جان ری، مدیر عامل جدید FTX گفت که او آماده است تا این پلتفرم را مجددا راه اندازی کند. او در آن زمان گفت:

«همه چیز روی میز است. اگر مسیری رو به جلو برای آن وجود داشته باشد، ما نه تنها آن را کشف خواهیم کرد، بلکه آن را انجام خواهیم داد.”

FTX فاقد متخصص در زمینه های کلیدی است

در آخر هفته، بدهکاران FTX گزارشی منتشر کردند که ادعا می‌کرد صرافی فاقد کنترل‌های اساسی حسابداری و همچنین کارشناسان در زمینه‌های کلیدی مانند امنیت سایبری و رمزنگاری است.

این گزارش می‌گوید علیرغم کنترل ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌ها در شرکت‌های مختلف خود و فعالیت در ۲۵۰ حوزه قضایی، FTX Global فاقد کنترل‌های اساسی مالی و حسابداری بود.

این گزارش اضافه کرد که FTX Global دارای مدیریت دارایی های دیجیتال، امنیت اطلاعات و کنترل های امنیت سایبری ضعیف یا تقریباً ناموجود است که دارایی های رمزنگاری تحت کنترل خود را در معرض خطر جدی از دست دادن، سوء استفاده و سازش قرار می دهد.

علاوه بر این، فقدان کامل کنترل‌های مربوط به مدیریت کلیدهای خصوصی و عبارات اولیه وجود داشت، زیرا این پلتفرم نتوانست «کنترل‌های امنیتی اساسی و پذیرفته‌شده برای محافظت از دارایی‌های رمزنگاری را پیاده‌سازی کند».

ری در این گزارش می‌گوید: «در این گزارش، جزئیات یافته‌های خود را ارائه می‌دهیم که گروه FTX نتوانست کنترل‌های مناسب را در مناطقی که برای حفاظت از دارایی‌های نقدی و رمزنگاری حیاتی هستند، اجرا کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا