ارز دیجیتال

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در حالی که داده‌های تورم اصلی ایالات متحده منتشر می‌شود – بازار را کاهش می‌دهد؟

بازار کریپتوکارنسی ارقام CPI آمریکا را که اخیراً منتشر شده است، مورد توجه قرار داده است، که انتظارات را پایین آورده است. بسیاری در مورد اینکه چگونه این شاخص اقتصادی مهم بر مسیر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد، حدس می زنند.

در این مقاله، پیامدهای بالقوه گزارش تورم بر قیمت بیت‌کوین را بررسی می‌کنیم و عوامل مختلفی را که ممکن است در افزایش یا ادامه نزول ارزش ارز دیجیتال نقش داشته باشند، ارزیابی می‌کنیم.

کاهش تورم: قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس افزایش می یابد

افزایش قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه مارس در مقایسه با سطوح بالای تابستان گذشته کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره آمار کار، تورم سالانه اندازه گیری شده با شاخص قیمت مصرف کننده برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت.

برای 12 ماه منتهی به ماه مارس، قیمت ها 5 درصد افزایش یافت که نسبت به 6 درصد ثبت شده در فوریه کاهش یافت و کمترین افزایش سالانه را از ماه می 2021 نشان داد.

به صورت ماهانه، CPI که تغییرات قیمت یک سبد کالا را در طول زمان دنبال می‌کند، نسبت به افزایش قبلی 0.4 درصدی نسبت به فوریه 0.1 درصد افزایش یافت.

پس از انتشار یک گزارش تورم عملاً خطی، بازدهی کاهش یافته است در حالی که معاملات آتی نزدک افزایش یافته است.

این واکنش بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران یک غافلگیری بالقوه صعودی بودند و از اینکه نتایج تا حد زیادی مطابق با انتظارات است، احساس آرامش می‌کنند.

اصول بازار کریپتو

بیت‌کوین (BTC)، با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، عملکرد فوق‌العاده خوبی داشته و کشش فوق‌العاده‌ای را به دست آورده و در روز سه‌شنبه به مرز 30000 دلار رسیده است. اگرچه، به نظر می رسد که افزایش بیت کوین اندکی در حال محو شدن است، زیرا اوایل صبح چهارشنبه به زیر سقف 30000 دلار سقوط کرد.

در همین حال، اتریوم، دومین ارز دیجیتال ارزشمند، با بیش از ۲ درصد کاهش به ۱۸۸۵ دلار رسید و ارزش بازار آن ۲۲۸.۳ میلیارد دلار است.

با این حال، جامعه ارزهای دیجیتال در حال پیش‌بینی است که امروز ارتقای اتریوم شانگهای منتشر شود، که امکان برداشت تدریجی سهام را فراهم می‌کند.

ارزش بیت کوین اخیراً به طرز چشمگیری افزایش یافته است و دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.

دلیل احتمالی این است که ایالات متحده برخی از آمارهای اقتصادی ناگوار را منتشر کرد که باعث ترس سرمایه‌گذاران و افزایش علاقه مردم به بیت‌کوین شد که از نظر آنها راه‌حلی برای ایمن کردن پول خود از تورم و سایر نگرانی‌های اقتصادی است.

سرمایه گذاران در حال پیش بینی آمارهای آتی در مورد تورم هستند. سرمایه گذاران بر این باورند که اگر تورم بالا بماند، دولت ایالات متحده مجبور خواهد شد که سیاست های انقباضی پولی خود را متوقف کند. این ممکن است به نفع بیت کوین باشد زیرا می تواند آن را به گزینه سرمایه گذاری جذاب تری تبدیل کند.

قیمت بیت کوین با روی آوردن سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال به عنوان پوشش تورم افزایش می یابد

بازار جهانی ارزهای دیجیتال اخیراً با ارزش 1.22 تریلیون دلار و سود 24 ساعته بیش از 3.00 درصد عملکرد خوبی داشته است. یکی از دلایل این امر افزایش تورم است که باعث می شود سرمایه گذاران نگران از دست دادن ارزش سرمایه گذاری های خود باشند.

بیت‌کوین یک جایگزین محبوب است زیرا توسط هیچ دولت یا بانک مرکزی کنترل نمی‌شود و احتمال کمتری دارد که تحت تأثیر تورم قرار گیرد. در نتیجه، قیمت بیت کوین افزایش یافته و اخیراً از 30000 دلار عبور کرده است.

دلیل دیگر افزایش قیمت بیت کوین، پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال توسط شرکت های بزرگی مانند پی پال است که به میلیون ها تاجر اجازه می دهد بیت کوین را بپذیرند.

سرمایه گذاری بیت کوین Microstrategy با رسیدن بیت کوین به بالاترین حد 10 ماهه سودآور می شود.

Microstrategy، یک شرکت Fortune 500، در سال 2020 زمانی که قیمت آن حدود 10000 دلار بود، روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد. از آن زمان، این شرکت 140000 بیت کوین به ارزش 4.17 میلیارد دلار با میانگین قیمت 29803 دلار برای هر بیت کوین جمع آوری کرده است.

علیرغم اینکه با انتقادهایی مبنی بر متحمل شدن زیان از طریق بازار نزولی در سال 2022 مواجه شده است، سرمایه گذاری بیت کوین Microstrategy به سودآوری تبدیل شده است زیرا قیمت بیت کوین به بالاترین سطح 10 ماهه 30,163 دلار رسیده است.

این خبر مهم است زیرا نشان دهنده اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال در اکوسیستم مالی جهانی است. بیت کوین امسال از اکثر سهام و اوراق قرضه سنتی بهتر عمل کرده است و همچنان توسط شرکت های دولتی مانند Microstrategy و Tesla مورد پذیرش قرار می گیرد.

قیمت بیت کوین

از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، جفت BTC/USD با نزدیک شدن به بالای مرز 30250 دلار روند صعودی واضحی را نشان می دهد. اگر از این نقطه عطف فراتر رود، قیمت بیت کوین ممکن است با مقاومت 30600 دلار روبرو شود و به سمت 31000 دلار یا به طور بالقوه حتی 32250 دلار پیش برود.

1681341979 405 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در حالی که داده‌های تورم اصلی ایالات
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

از سوی دیگر، حمایت بیت کوین به طور مداوم در نزدیکی سطح 28900 دلار قوی باقی می ماند.

اکنون بیت کوین بخرید

15 ارز دیجیتال برتر در سال 2023

برای اطلاع از آخرین پروژه‌های ICO و آلت‌کوین‌ها، توصیه می‌شود به طور مکرر به فهرست 15 ارز دیجیتال برتر برای تماشا در سال 2023 توسط متخصص مراجعه کنید.

با انجام این کار، در مورد روندها و فرصت های در حال ظهور در بازار ارزهای دیجیتال بهتر مطلع خواهید شد.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1681341979 819 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در حالی که داده‌های تورم اصلی ایالات
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: Cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا