ارز دیجیتال

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با اعلام تصمیم نرخ بهره ایالات متحده – آیا بازار نزولی به پایان رسیده است؟

در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده آخرین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام می کند، جهان با نفس حبس تماشا می کند تا ببیند بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین، چه واکنشی نشان خواهد داد.

در ماه‌های اخیر، این ارز دیجیتال بسیار نوسان در یک روند نزولی گیر کرده است و سرمایه‌گذاران را زیر سوال می‌برد که آیا این رکود ادامه خواهد داشت یا اینکه آیا یک بازگشت صعودی در افق است.

در این پیش‌بینی قیمت، عوامل مختلفی را بررسی می‌کنیم که بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند، پیش‌بینی‌های کارشناسان را تجزیه و تحلیل می‌کنیم و به بررسی شاخص‌های بازار می‌پردازیم تا روشن کنیم که آیا بازار نزولی در نهایت ممکن است به پایان برسد یا خیر.

تصمیم نرخ بهره آمریکا اعلام شد

برای مبارزه با تورم، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را به بالاترین سطح خود در 16 سال گذشته افزایش داده است.

نرخ معیار 0.25 واحد درصد افزایش یافته است که یازدهمین افزایش در 14 ماه گذشته است و در حال حاضر بین 5 تا 5.25 درصد است که از تقریباً صفر در مارس 2022 افزایش یافته است.

نرخ های بهره بالاتر به طور قابل توجهی نتیجه مستقیم این توسعه است که صنایعی مانند بازار مسکن را کند کرده و به شکست اخیر سه بانک آمریکایی کمک کرده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت که این امکان وجود دارد که در حال حاضر نیازی به افزایش بیشتر نرخ بهره نباشد و این اعلامیه را “تغییر قابل توجهی” خواند.

با این حال، وی ارائه سیاست های جدید را رد نکرد و گفت: تصمیمات بانک مبتنی بر شواهد خواهد بود.

سال گذشته، زمانی که قیمت‌ها در ایالات متحده با سریع‌ترین نرخ خود در دهه‌های اخیر افزایش یافت، هیئت فدرال رزرو افزایش شدید نرخ بهره خود را آغاز کرد و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از جمله بانک‌های بریتانیا و اروپا، اقدامات مشابهی را انجام دادند.

هنگامی که نرخ بهره افزایش می یابد، هزینه دریافت بدهی برای مواردی مانند خرید خانه یا گسترش یک تجارت را افزایش می دهد که می تواند تقاضا را کاهش دهد و قیمت ها را پایین بیاورد.

از زمان شروع کارزار فدرال رزرو، تورم در ایالات متحده کاهش یافته است. علیرغم اینکه در ماه مارس به کمترین حد خود در نزدیک به دو سال اخیر رسیده است، تورم 5 درصدی همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

قیمت بیت کوین

در طول جلسه آسیایی، بیت کوین به بالای سطح 28100 دلار جهش کرد و نزدیک به 28766 دلار معامله شد، اما این سطح نیز امروز چندان ثابت به نظر نمی رسد. شکست بیش از این سطح پتانسیل این را دارد که قیمت بیت کوین را به 29295 دلار برساند

در حال حاضر بیت کوین با مقاومت قابل توجهی نزدیک به مرز 29295 دلار مواجه است. یک پیشرفت مثبت بالاتر از این سطح خاص می تواند ارزش بیت کوین را به سمت هدف بعدی 29975 دلار سوق دهد. اگر روند صعودی ادامه یابد، بیت کوین ممکن است 30000 دلار را هدف قرار دهد که به عنوان یک مانع روانی نیز عمل می کند.

در نمودار چهار ساعته، بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه سقوط کرده است، که قبلاً به عنوان منطقه حمایتی در اطراف سطح 28800 دلار عمل می کرد.

1683193042 564 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با اعلام تصمیم نرخ بهره ایالات متحده
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

الگوهای کندل استیک در حال حاضر نشان دهنده یک احساس نزولی قوی در بازار است، در حالی که شاخص های RSI و MACD از روند نزولی احتمالی قیمت بیت کوین در امروز خبر می دهند.

بیت کوین ممکن است با حمایت فوری نزدیک به سطح 27600 دلار روبرو شود، همانطور که توسط یک خط روند در نمودار 4 ساعته نشان داده شده است. اگر قیمت از سطح حیاتی 27600 دلار عبور کند، BTC می تواند به سمت سطح پشتیبانی بعدی در 27200 دلار حرکت کند.

اکنون بیت کوین بخرید

15 ارز دیجیتال برتر در سال 2023

علاوه بر بیت کوین، بازار انواع ارزهای رمزنگاری امیدوارکننده از جمله آلت کوین های نوظهور و توکن های پیش فروش را ارائه می دهد که پتانسیل بازدهی قابل توجهی دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، Cryptonews تیم Industry Talk فهرستی از 15 ارز دیجیتال برتر برای سال 2023 را تهیه کرده است که هر کدام پتانسیل رشد قابل توجهی را در کوتاه مدت و بلند مدت نشان می دهند.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1683193042 545 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین با اعلام تصمیم نرخ بهره ایالات متحده
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: Cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا