ارز دیجیتال

بیت کوین به زیر 20000 دلار بعدی؟ در اینجا چیزی است که بازارها درباره چشم انداز قیمت بیت کوین می گویند

لوگوی بیت کوین در یک طوفان. منبع: اقامتگاه

بازارهای ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه همزمان با قیمت‌های سهام ایالات متحده سقوط کردند زیرا بازدهی ایالات متحده و افزایش دلار آمریکا در پی اظهارنظرهای جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در اولین روز شهادت شش ماهه خود در برابر کنگره ایالات متحده در روز سه شنبه، کاهش یافت.

پاول هشدار داد که فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های بهره را بالاتر و با سرعتی سریع‌تر از آنچه قبلاً اعلام شده بود، افزایش دهد. تحلیلگران اظهارات پاول را به عنوان دریچه ای برای افزایش احتمالی 50 واحدی در ثانیه در نشست سیاست گذاری این ماه تفسیر کردند.

بیت کوین آخرین بار پس از اولین افت خود به زیر این سطح از اواسط فوریه در اوایل جلسه، کمی بالاتر از 22000 دلار معامله شد و آخرین بار در آن روز حدود 1.5 درصد کاهش داشت. تکنسین‌ها خاطرنشان کردند که افت روز سه‌شنبه به این معنی است که بیت‌کوین اکنون به زیر روند صعودی که از اواسط ژانویه در جریان بود، شکسته است، و دری را برای آزمایش مجدد احتمالی پایین‌ترین قیمت فوریه در 23000 دلار و شاید حتی 18 باز می‌کند.هفتم پایین ترین قیمت ژانویه در 20300 دلار.

بیت کوین به زیر 20000 دلار بعدی؟ در اینجا چیزی

مطمئناً، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) نشان می‌دهد که قبل از اینکه بیت‌کوین به نقطه‌ای از فروش بیش از حد برسد، فضای نزولی بیشتری وجود دارد. RSI بیت کوین آخرین بار حدود 40 بود، با امتیاز زیر 30 که نشان دهنده این است که شرایط بازار بیش از حد نزولی شده است.

برخی خرس‌ها فکر می‌کنند که آزمایش مجدد میانگین متحرک 200 روزه و قیمت واقعی بیت کوین (میانگین قیمتی که هر بیت کوین آخرین بار در بلاک چین حرکت کرده است) در منطقه 19700 تا 800 دلار امکان‌پذیر است. مطمئناً به نظر می‌رسد معامله‌گران معاملات آتی کریپتو نزولی‌تر شده‌اند، با توجه به اینکه نرخ‌های تامین مالی حاشیه آتی در روزهای اخیر به درجه‌ای منفی شده است که از اوایل ژانویه مشاهده نشده است.

1678239631 405 بیت کوین به زیر 20000 دلار بعدی؟ در اینجا چیزی

همانطور که پاول هشدار داد افزایش نرخ های بهره ایالات متحده بالاتر و با سرعتی سریعتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود، بستگی به داغ بودن آمارهای اقتصادی آینده ایالات متحده دارد. معامله گران کریپتو اکنون با نگرانی داده های شغلی این هفته ایالات متحده را زیر نظر خواهند داشت، امیدوارند این داده ها بازار کار خیلی قوی را نشان ندهد. بازار کار فعلی ایالات متحده قوی تر از حد انتظار به عنوان یک چالش برای فدرال رزرو در نظر گرفته می شود که در تلاش برای کنترل تورم است.

اگر داده‌های مشاغل در سمت قوی‌تر ظاهر شوند، این امر می‌تواند باعث نزول بیشتر در کریپتو شود، زیرا معامله‌گران در اواخر این ماه شرط‌بندی‌ها را برای افزایش نرخ بهره 50 bps از سوی فدرال رزرو افزایش می‌دهند. این احتمالاً احساسات را در بازار کریپتو بدتر خواهد کرد.

بازارهای گزینه ها هنوز در مورد ریسک های نوسانات متمایل به خرسند هستند

علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری مجدد بیشتر در مورد انتظارات فدرال رزرو می‌تواند نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را تحریک کند، بازارهای گزینه‌های بیت‌کوین همچنان نشان می‌دهند که ریسک‌های قیمت محدود باقی می‌ماند. برای مثال، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط The Block، شاخص نوسانات بیت‌کوین Deribit (DVOL) در روز سه‌شنبه بدون تغییر در 51 باقی ماند که هنوز خیلی از پایین‌ترین رکورد ژانویه یعنی 42 فاصله چندانی ندارد. Deribit صرافی غالب برای مشتقات ارزهای دیجیتال است.

1678239631 9 بیت کوین به زیر 20000 دلار بعدی؟ در اینجا چیزی

در همین حال، شیب دلتای 25 درصدی گزینه های بیت کوین که در 7، 30، 60، 90 و 180 روز منقضی می شود نیز تا حد زیادی در محدوده های اخیر به سمت چپ می رود و در بیشتر موارد، هنوز تقریباً نزدیک به صفر است، که نشان دهنده یک بازار نسبتاً خنثی است. تعصب موقعیت یابی انصافاً، شیب دلتای 25 درصدی برای انقضای کوتاه‌مدت مانند 7 و 30 روزه اندکی منفی در حدود 1.5- است، در حالی که 180 روزه در حدود 2.4 است، که نشان می‌دهد بازار کمی خوش‌بین‌تر است. چشم انداز بلندمدت قیمت بیت کوین نسبت به کوتاه مدت.

1678239631 393 بیت کوین به زیر 20000 دلار بعدی؟ در اینجا چیزی

25% انحراف اختیار معامله دلتا یک پروکسی است که به طور عمومی نظارت می‌شود برای میزانی که میزهای معاملاتی برای محافظت بالا یا پایین از طریق گزینه‌های خرید و فروش که به سرمایه‌گذاران می‌فروشند، بیش از حد یا کمتر شارژ می‌شوند. اختیار خرید به سرمایه گذار این حق را می دهد اما نه تعهدی برای فروش یک دارایی به قیمت از پیش تعیین شده، در حالی که اختیار خرید به سرمایه گذار این حق را می دهد که دارایی را با قیمت از پیش تعیین شده بخرد اما نه تعهدی.

انحراف 25 درصدی گزینه‌های دلتا بالای 0 نشان می‌دهد که میزها برای گزینه‌های تماس معادل در مقابل قرارها هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که تقاضای قوی‌تری برای تماس‌ها در مقابل فروش وجود دارد، که می‌تواند به عنوان یک علامت صعودی تفسیر شود، زیرا سرمایه‌گذاران مشتاق‌تر برای محافظت در برابر افزایش قیمت‌ها (یا شرط‌بندی) هستند.

بازارهای آپشن این پیام را می فرستند که سقوط بزرگ در کوتاه مدت قیمت ها بعید است. این می تواند نشان دهد که بیت کوین در صورت بازآزمایی مجدد حوزه های پشتیبانی کلیدی، مانند حدود 21400 دلار، در 20300 دلار یا در منطقه 19700 تا 800 دلار، علاقه شدیدی به خرید خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا