ارز دیجیتال

آدرس‌های موجودی غیرصفر بیت‌کوین همچنان در حال افزایش هستند، اما این معیارهای کلیدی زنجیره‌ای BTC ضعف را نشان می‌دهند.

بیت کوین. منبع: Adobe

بر اساس داده های ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode، تعداد کیف پول های بیت کوین که دارای موجودی بیت کوین غیر صفر هستند، همچنان به رشد خود ادامه می دهد و روز یکشنبه به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 45.388 میلیون رسید.

آدرس‌های موجودی غیرصفر بیت‌کوین همچنان در حال افزایش هستند، اما

این افزایش بیش از 2 میلیون نفر از آغاز سال 2022 است و سریع ترین نرخی است که شبکه بیت کوین با آن آدرس های کیف پول غیر صفر را از اوایل سال 2021 اضافه کرده است.

این خبر خوبی برای قیمت بیت کوین است، زیرا تعداد بیشتری کیف پول با موجودی غیر صفر نشان می دهد که تعداد بیشتری از سرمایه گذاران وارد بازار بیت کوین می شوند یا به عبارت ساده تر، این تقاضا همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

با این حال، در پی شکست بیت کوین در آزمایش 30000 دلار در هفته گذشته، چند معیار دیگر که به طور گسترده دنبال می شوند مربوط به فعالیت در بلاک چین بیت کوین، در چند روز گذشته ضعیف شده اند.

اگر بخواهد بیت کوین از 30000 دلار عبور کند، احتمالاً نیاز به افزایش این معیارها خواهد بود.

فعالیت شبکه بیت کوین ضعیف می شود

میانگین متحرک هفت روزه تعداد آدرس های فعالی که به صورت روزانه با شبکه بیت کوین در تعامل هستند اخیراً به پایین ترین سطح خود از اواخر ژانویه رسیده است.

1679967881 465 آدرس‌های موجودی غیرصفر بیت‌کوین همچنان در حال افزایش هستند، اما

فعالیت کمتر بین کیف پول‌ها در شبکه‌های بیت‌کوین نشان می‌دهد که حجم معاملات بیت‌کوین در مقایسه با سطوح خود در چند هفته گذشته کاهش یافته است که به معنای ضعف تقاضا است.

در همین حال، میانگین متحرک هفت روزه تعداد آدرس‌های جدید در تعامل با شبکه بیت‌کوین اخیراً به پایین‌ترین حد یک ماهه رسیده است، همانطور که میانگین متحرک هفت روزه تعداد تراکنش‌هایی که در شبکه بیت‌کوین انجام می‌شود نیز کاهش یافته است.

1679967882 718 آدرس‌های موجودی غیرصفر بیت‌کوین همچنان در حال افزایش هستند، اما
1679967882 141 آدرس‌های موجودی غیرصفر بیت‌کوین همچنان در حال افزایش هستند، اما

همانطور که در بالا ذکر شد، این ضعف در معیارهای کلیدی اندازه‌گیری فعالیت شبکه، استفاده و رشد نشان‌دهنده تضعیف جزئی تقاضا برای بیت‌کوین است.

اما گاو نر نباید وحشت کند

گاوهای بیت کوین نباید وحشت کنند. علی‌رغم برخی ضعف‌های اندک در این معیارها، هر سه در یک روند صعودی برای سال باقی می‌مانند و حداقل باید در سطوح بالا در مقایسه با سال 2022 باقی بمانند، با این فرض که قیمت بیت‌کوین می‌تواند حداقل در بالای 20000 دلار باشد. س

در حالی که بیت کوین با توجه به اینکه برخی از شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که رالی مارس کمی بیش از حد طولانی شده است، در خطر سقوط به سمت حمایت کلیدی در 25000 دلار به نظر می‌رسد، تحلیلگران انتظار دارند که کاهش قیمت‌ها خریداری شود و پیش‌بینی‌های قیمت در بیشتر موارد، خوش‌بینانه باقی بماند.

دلیل این امر این است که روایت‌های اساسی که باعث جهش فوق‌العاده از پایین‌ترین قیمت اواسط مارس به زیر 20000 دلار شدند، احتمالاً در آینده قابل پیش‌بینی همچنان به‌دنبال خواهند بود.

خوانندگان به یاد دارند که سه بانک ایالات متحده در اوایل این ماه دچار رکود شدند، که نگرانی‌ها را در مورد بحران بانکداری گسترده‌تر جهانی برانگیخت و معامله‌گران را وادار کرد تا به شدت از شرط‌بندی‌های فدرال رزرو آمریکا برای انقباض بیشتر عقب‌نشینی کنند.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو در نشست این هفته خود (با وجود اینکه همچنان نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش می دهد)، یک چرخه کاهشی را ارائه کرد و سرمایه گذاران اکنون شرط می بندند که چرخه کاهش در نیمه دوم سال آغاز شود.

ترکیب نگرانی‌های بحران مالی و شرط‌بندی روی سیاست‌های پولی آسان‌تر به بیت‌کوین دوگانه تقاضای امن (به عنوان جایگزین ارز ثابت) و تقاضا برای دارایی‌هایی داده است که در محیطی با نرخ بهره پایین‌تر (که بیت‌کوین معمولاً دارد) عملکرد خوبی دارند.

علیرغم برخی از پیشرفت‌های مثبت اخیر، مانند خرید SVB و گزارش‌های اقدامات مقامات آمریکایی که برای نجات First Republic طراحی شده‌اند، خطرات سرایت بانک همچنان بالاست.

در همین حال، چشم انداز اقتصادی ایالات متحده به شدت تیره شده است و ترکیب این عوامل به این معنی است که بادهای دنباله دار بیت کوین باید قوی باقی بماند.

با افزایش قیمت‌ها در ماه‌های آینده، معیارهای زنجیره‌ای باید به همین منوال ادامه دهند و مشروعیت بیشتری به رالی اضافه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا