ارز دیجیتال

شهر چین حقوق “100٪” را به یوان دیجیتال پرداخت می کند – آیا پذیرش CBDC شتاب می گیرد؟

منبع: spaceneospace/Adobe

یک شهر چینی می‌خواهد برای اولین بار یک دنیا را رقم بزند – با تبدیل شدن به اولین شهری که حقوق کارکنان خود را به طور کامل با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می‌پردازد.

این حرکت یک پیشرفت بزرگ برای بانک خلق چین (PBoC) و توکن یوان دیجیتال آن خواهد بود.

Shenzhen Securities Times گزارش داد که چانگشو، در استان جیانگ سو در شرق چین، می خواهد «همه دستمزد» «مقامات دولتی و کارمندان شرکت های دولتی» را با استفاده از CBDC از ماه آینده بپردازد.

چانگشو یک شهر اقماری در نزدیکی سوژو، یک سکونتگاه شهری بسیار بزرگتر با حدود 11 میلیون نفر است.

حدود 1.5 میلیون نفر در چانگشو زندگی می کنند و انتظار می رود که اگر همه چیز طبق برنامه ریزی در شهر پیش برود، سایر بخش های پایلوت نیز از همین روند پیروی کنند.

مقامات شهر همچنین اعلام کردند که نه تنها کارمندان دولتی حقوق خود را به یوان دیجیتال دریافت خواهند کرد، بلکه همه “کارکنان شاغل در موسسات دولتی مانند بیمارستان های دولتی” نیز حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

یوان دیجیتال در حال حاضر به عنوان یک ابزار پرداخت در هزاران فروشگاه و فروشگاه در سراسر منطقه آزمایشی با رشد سریع پذیرفته شده است.

همچنین به طور گسترده به عنوان یک گزینه پرداخت در شبکه های حمل و نقل و همچنین باجه های عوارض در سراسر کشور استفاده می شود.

نکته قابل توجه این است که یوان دیجیتال همچنین می‌تواند در اکثر فروشگاه‌های آنلاین بزرگ، از جمله اکوسیستم‌های Tencent و WeChat، JD.com (پاسخ چین به آمازون) و شرکت‌های مرتبط با علی‌بابا استفاده شود.

پذیرش CBDC: افزایش سریع در چین؟

کارمندان بخش دولتی تاکنون اولین کسانی بوده اند که تجربه عملی را در مورد موارد استفاده جدید CBDC کسب کرده اند.

در مراحل اولیه اجرای آزمایشی، از کارکنان بخش دولتی در شهرهای منتخب خواسته شد تا از سکه برای پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی خود استفاده کنند.

این اولین بار در اتوبوس های عمومی ظاهر شد، اما از آن زمان به بعد گسترش یافته است تا کل شبکه های مترو در سطح شهر را پوشش دهد.

سوژو اغلب خود را در مرکز تحولات قرار داده است.

در می 2020، منطقه Xiangcheng سوژو اعلام کرد که پرداخت «بخشی» از دستمزد ماهانه کارکنان خود را به یوان دیجیتال آغاز خواهد کرد.

اما آزمایش Changshu اولین باری است که هر یک از کارکنان بخش دولتی چین 100٪ حقوق خود را با سکه PBoC دریافت می کنند.

در ماه مارس، شهر Huizhou یک پلت فرم پرداخت مالیات CBDC را راه اندازی کرد، زیرا سایر شهرها نیز گفتند که در حال بررسی راه حل های مشابه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا