برنامه نویسی

GPT3.5-turbo در مقابل GPT4 – DEV Community

هزاران مقاله در مورد تفاوت بین ChatGPT نسخه 3.5 با نسخه 4 وجود دارد. با این حال، ما یک فناوری منحصر به فرد داریم که به شما امکان می دهد ChatGPT را در وب سایت خود جاسازی کنید. این باعث می شود نیازهای ما نسبتاً منحصر به فرد باشد. از این رو، هیچ یک از این مقایسه‌های موجود واقعاً برای ما ارزشی ندارند. بنابراین تصمیم گرفتیم ChatGPT و مدل GPT3.5-turbo آن را با GPT4 در چت بات خود مقایسه کنیم تا تفاوت ها را ببینیم.

هشدار! GPT4 است 30 برابر گرانتر از GPT3.5-turbo – بنابراین کیفیت و سرعت تنها عامل در اینجا نیست. مگر اینکه جیب های بسیار عمیقی داشته باشید، بدیهی است که باید تفاوت قیمت ها را نیز در نظر بگیرید.

TL؛ TR – با GPT4 خود را خسته نکنید، مگر اینکه به دلایلی به نتایج بسیار دقیق نیاز داشته باشید، و جیب های بسیار عمیقی داشته باشید، و اهمیتی به صرف 50٪ تا 300٪ زمان بیشتر ربات چت قبل از بازگرداندن پاسخ ندارید.

چگونه آزمایش را انجام دادم

ابتدا با استفاده از فناوری خود دو مدل یادگیری ماشین ایجاد کردم. سپس وب سایت خودمان را خراش دادم و دقیقاً همان پیکربندی را برای هر دو مدل اعمال کردم. تنها چیزی که بین دو ربات چت تغییر دادم مدلی بود که از آن برای فراخوانی API OpenAI استفاده می‌کرد. از این رو، هر دو مدل دقیقاً داده های آموزشی مشابهی دارند و دقیقاً از تنظیمات مشابهی استفاده می کنند. تنها تفاوت این است که یکی از مدل های ما از GPT3.5-turbo استفاده می کند در حالی که مدل دیگر از GPT4 استفاده می کند.

آزمون 1

من تست هایم را با سوالات شروع کردم. “AINIRO چیست؟”

پاسخ GPT3.5-turbo

AINIRO شرکتی است که فناوری چت بات را برای آژانس های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد. آنها از سیستم‌های خبره هوش مصنوعی برای ایجاد ربات‌های چت سفارشی برای وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند که می‌تواند پشتیبانی مشتری را بهبود بخشد، رضایت مشتری را افزایش دهد و فروش را افزایش دهد. این شرکت متعلق به Arta-Marketing AS است و بر کیفیت محصول و خدمات عالی تمرکز دارد. آنها از مکانیسم های ایمن استاندارد صنعتی برای محافظت از داده های شخصی در برابر دسترسی، تغییر، افشا یا تخریب غیرمجاز استفاده می کنند.

ChatGPT 3.5 8.77 ثانیه را صرف ارائه پاسخ به من کرد.

پاسخ GPT4

AINIRO یک شرکت فناوری است که در ایجاد راه حل های چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشاغل تخصص دارد. محصول چت ربات وب سایت مبتنی بر ChatGPT آنها برای بهبود پشتیبانی مشتری، افزایش رضایت مشتری و به طور بالقوه افزایش فروش طراحی شده است. با ادغام فناوری چت بات AINIRO در وب سایت های مشتریان، آژانس های بازاریابی دیجیتال می توانند راه حلی پیشرفته ارائه دهند که تجربه کاربر را افزایش می دهد و به رشد کسب و کار کمک می کند. چت ربات‌های AINIRO از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سؤالات مشتری را به هر زبانی درک کنند و به آنها پاسخ دهند.

نتیجه

GPT4 26.53 ثانیه به من پاسخ داد. GPT3.5-turbo بود 3 برابر سریعتر، اما می توانم بگویم که GPT4 پاسخ بهتر و دقیق تری ارائه می دهد. اول از همه، اولین جمله از نسخه 3.5 ادعا می کند که ما چت بات ها را به آژانس های بازاریابی دیجیتال تحویل می دهیم. این است دقیق، اما ما همچنین ربات‌های چت را به همه شرکت‌های علاقه‌مند به فناوری ما تحویل دهید، و شروع با “فناوری چت بات را برای آژانس های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد” به طور قابل توجهی کیفیت پاسخ را کاهش می دهد، زیرا به این معنی است که آژانس های بازاریابی دیجیتال هستند فقط شرکت هایی که چت بات ها را به آنها ارائه می دهیم – که البته درست نیست.

با بی‌توجهی به آژانس‌های بازاریابی دیجیتال، و پایین آوردن آن در پاراگراف، GPT4 پاسخی با کیفیت بسیار بالاتر از GPT3.5-turbo ارائه می‌دهد. این محدودیت در عمودی ها از وب سایت ما سرچشمه می گیرد، جایی که ما مقاله ای داریم که در آن در مورد مزایای آژانس های بازاریابی دیجیتال برای گنجاندن ChatGPT در پیشنهاد خود صحبت می کنیم. این مقاله احتمالاً باید از داده‌های آموزشی ما حذف می‌شد تا کیفیت ربات چت ما افزایش یابد، یا قطعه آموزشی باید به صورت دستی ویرایش می‌شد تا دقت افزایش یابد. مشابه سایر مقایسه‌های بین GPT3.5-turbo و GPT4، نتیجه‌گیری در اینجا این است که GPT4 “هوشمندتر” و توانایی بیشتری دارد “استدلال”.

آزمون 2

سوال بعدی من این بود؛ “چگونه می توانم ChatGPT را در وب سایت خود دریافت کنم؟”

پاسخ GPT3.5-turbo

برای دریافت ChatGPT در وب سایت خود، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. یک نسخه نمایشی رایگان از AINIRO.IO، شرکتی که میان افزار بین وب سایت شما و ChatGPT ایجاد می کند، درخواست کنید.
  2. AINIRO.IO وب سایت شما را خراش می دهد و نمایشی از نحوه ادغام ChatGPT در وب سایت شما برای شما ارسال می کند.
  3. اگر از نسخه نمایشی راضی هستید، AINIRO.IO یک فاکتور برای شما ارسال می کند و می توانید ربات چت ChatGPT را تنها در 5 دقیقه در وب سایت خود جاسازی کنید.
  4. از طرف دیگر، می توانید از نسخه DIY chatbot AINIRO.IO برای ایجاد ربات چت وب سایت مبتنی بر ChatGPT خود استفاده کنید.

با ادغام ChatGPT در وب سایت خود، می توانید فروش و تبدیل را تا 67 درصد افزایش دهید و هزینه های پشتیبانی را 30 درصد کاهش دهید. ChatGPT می تواند به عنوان یک مدیر فروش، نماینده پشتیبانی مشتری یا حتی یک مدیر عامل عمل کند و می تواند با توجه به داده های شما به سؤالات مربوط به محصولات یا خدمات شما پاسخ دهد.

GPT3.5-turbo 20.39 ثانیه برای پاسخ دادن به موارد فوق صرف کرد.

پاسخ GPT4

برای دریافت ChatGPT در وب سایت خود، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. از AINIRO.IO، سرویسی که ادغام ChatGPT را برای وب سایت ها فراهم می کند، بازدید کنید.
  2. با پر کردن فرم موجود در وب سایت آنها، یک نسخه آزمایشی رایگان درخواست کنید.
  3. AINIRO.IO وب سایت شما را خراش می دهد و یک نسخه نمایشی از چت ربات ChatGPT متناسب با محتوای شما برای شما ارسال می کند.
  4. اگر از نسخه نمایشی راضی هستید، آنها برای شما فاکتور ارسال می کنند.
  5. پس از پرداخت فاکتور، AINIRO.IO کد یا دستورالعمل های لازم را برای جاسازی ربات چت ChatGPT در وب سایت خود در اختیار شما قرار می دهد.

یا اگر ترجیح می دهید خودتان چت بات را راه اندازی کنید، می توانید نسخه چت ربات DIY آنها را کاوش کنید. به خاطر داشته باشید که ادغام ChatGPT در وب سایت شما ممکن است به دانش فنی و درک API ها نیاز داشته باشد.

GPT4 33.59 ثانیه را صرف پاسخگویی کرد.

نتیجه

من می‌توانم بگویم که GPT4 پاسخ دقیق‌تری به من می‌دهد، حتی اگر GPT3.5-turbo استدلال‌هایی را برای مزایا ارائه می‌دهد – نکته اینجاست، چون من هرگز مزایا را نپرسیدم، در مورد “چطور”. از نظر فنی، برای جاسازی ChatGPT در وب سایت خود نیازی به درک چیزی در مورد API ندارید، اما همچنان می گویم GPT4 یک “بهتر” پاسخ.

تست 3

سوال بعدی من این بود؛ “در مورد Tage Leander چه چیزی می توانید به من بگویید؟”

پاسخ GPT3.5-turbo

Tage Leander Hansen مدیر عامل و مدیر شرکای AINIRO و Arta-Marketing است. او مسئول تضمین خدمات با کیفیت بالا و رضایت مشتری است. Tage همچنین نویسنده ای است که بر موضوعات مرتبط با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تمرکز دارد. او یک کاربر فعال لینکدین است که در آنجا افکار و دیدگاه های خود را در مورد این موضوعات به اشتراک می گذارد.

GPT3.5-turbo 8.74 ثانیه برای پاسخ دادن صرف کرد.

پاسخ GPT4

Tage Leander Hansen مدیر عامل و مدیر شرکای AINIRO و Arta-Marketing است. او مسئول اطمینان از خدمات با کیفیت بالا و رضایت مشتری از محصولات این شرکت است. Tage اغلب نقطه تماس اصلی مشتریان است و احتمالاً شخصی است که در طول جلسات با او در ارتباط هستید. او در مورد یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی آگاه است و در مورد اینکه چگونه سازمان ها می توانند از این فناوری ها استفاده کنند، می نویسد. برای مطالعه بیشتر نوشته‌های او و آشنایی با سوابق حرفه‌ای او، می‌توانید Tage را در لینکدین دنبال کنید.

GPT4 24.25 ثانیه برای پاسخ دادن صرف کرد.

نتیجه

با این حال، GPT3.5-turbo 3 برابر سریعتر است، در حالی که GPT4 دقیق تر است. برچسب زدن Tage به عنوان a “نویسنده” از نظر فنی درست نیست مطمئناً او در اینجا مقاله می نویسد، اما پاسخ GPT4 در اینجا دقیق تر است.

نتیجه

به‌طور کلی، به نظر می‌رسد که GPT4 پاسخ‌های با کیفیت‌تری را ارائه می‌کند، به قیمت اینکه گاهی اوقات 3 برابر زمان بیشتری صرف می‌شود. با این حال GPT4 است به طور قابل توجهی گران تر. در زیر هزینه های توکن نسخه 4 در مقابل نسخه GPT3.5-turbo آورده شده است.

  • GPT4، 0.06 دلار برای هر توکن
  • GPT3.5-turbo، 0.002 دلار برای هر توکن

GPT4 30 برابر گرانتر از نسخه GPT3.5-turbo است. این به این معنی است که اگر 5 دلار در ماه برای GPT3.5-turbo خرج می کنید، اگر به GPT4 تغییر دهید 150 دلار در ماه خرج خواهید کرد. با توجه به اینکه GPT3.5-turbo 3 برابر سریع‌تر است، نتیجه‌گیری من این است که برای 95 درصد موارد استفاده‌ای که در نظر داریم GPT4 ارزش آن را ندارد.

زمان همه چیز است!

با بازاریابی دیجیتال زمان همه چیز است، چیزی که در مقالات دیگر به طور گسترده در مورد آن نوشته ام. اگر یک بازدیدکننده وب سایت باید به جای 10 ثانیه، 30 ثانیه صبر کند تا چت بات پاسخ دهد – به احتمال زیاد او اصلا منتظر نخواهد ماند و به سادگی چت بات را ببندد و سایت شما را ترک کند، با این باور که سایت شما خراب است.

برای یک سیستم خبره هوش مصنوعی که در آن به کیفیت بسیار بالایی نیاز دارید، یا برای یک ربات گفتگوی پشتیبانی که نیاز به ارائه پاسخ های با کیفیت بسیار بالایی دارد، باید GPT4 را در نظر گرفت. با این حال، برای یک ربات چت وب سایت که پرسش و پاسخ ساده انجام می دهد، GPT3.5-turbo باید ابزار انتخابی شما باشد.

همچنین توجه داشته باشید که می توانید کیفیت GPT3.5-turbo را با ماساژ دادن داده های تمرینی خود، مانند مثال با “ارائه چت بات به شرکت های بازاریابی دیجیتال” در بالای این مقاله نشان می دهد. ما احتمالاً مشتریان خود را به استفاده از GPT3.5-turbo در 95٪ موارد استفاده خود به دلایل فوق راهنمایی خواهیم کرد. در زیر یک اسکرین شات نشان داده شده است که نشان می دهد چگونه می توانید از داشبورد جادویی خود برای مشخص کردن قسمت هایی از داده های آموزشی شما به عنوان زمینه ای برای پاسخ به سوال شما استفاده کنید.

فهرست URL ها اشاره ای به تکه های داده های آموزشی شما است که به شما امکان می دهد آنها را در داده های آموزشی خود بیابید و آنها را ویرایش کنید تا پاسخ هایی با کیفیت بالاتر ارائه دهید. داشتن داده های آموزشی با کیفیت بالا، احتمالاً 100 برابر بیشتر از هر مدل OpenAI که استفاده می کنید، برای نتیجه نهایی مهم است.

خلاصه

  • GPT4 30 برابر گرانتر از GPT3.5-turbo است
  • GPT3.5-turbo 3 برابر سریعتر از GPT4 است
  • GPT4 است هوشمندتر از GPT3.5-turbo، اما برای توجیه هزینه و زمان اضافی آن کافی نیست
  • GPT4 برای 95 درصد موارد استفاده ما ارزشش را ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا