ارز دیجیتال

هنگ کنگ با طرح هایی برای تجارت خرده فروشی رمزنگاری به جلو پیش می رود

منبع: iStock/Onfocus

هنگ کنگ در تلاشی برای بازپس گیری موقعیت خود به عنوان یک مرکز جهانی رمزنگاری، برنامه هایی را ارائه کرده است تا به سرمایه گذاران خرد اجازه دهد تا ارزهای دیجیتال خاصی را در صرافی های دارای مجوز معامله کنند.

روز دوشنبه، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) یک مقاله مشورتی در مورد رژیم نظارتی پیشنهادی خود برای پلتفرم های معاملاتی کریپتو منتشر کرد. قوانین جدید قرار است از ماه ژوئن اجرایی شود و تمامی پلتفرم‌های کریپتو باید توسط SFC مجوز بگیرند.

رگولاتور همچنین گفت که سرمایه‌گذاران خرد مجاز خواهند بود تا «توکن‌های کلان» را در صرافی‌های دارای مجوز معامله کنند، با توجه به اینکه تدابیری مانند آزمون‌های دانش، نمایه‌های ریسک و محدودیت‌های معقول در معرض قرار گرفتن در نظر گرفته شده است.

این آژانس مشخص نکرد که کدام توکن های بزرگ مجاز خواهند بود. با این حال، گزارش FT ادعا می کند که بیت کوین و اتریوم، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، به روی مشتریان خرده فروشی باز خواهند شد.

SFC همچنین معیارهایی را ارائه کرده است که ارزهای دیجیتال برای معامله در دسترس هستند. صرافی‌ها مسئول بررسی تیم پشت یک توکن، مواد بازاریابی و ریسک‌های قانونی و یافتن «مقاومت در برابر آن هستند». [the token’s network] به حملات رایج است.” علاوه بر این، توکن باید دارای ارزش بازار نسبتاً بزرگی باشد.

این آژانس دارایی‌های مجازی با ارزش بالا را به عنوان توکن‌هایی تعریف کرد که «در حداقل دو «شاخص قابل قبول» صادر شده توسط حداقل دو ارائه‌دهنده شاخص مستقل، که یکی از آنها باید در بخش مالی سنتی تجربه داشته باشد، گنجانده شده‌اند.

شایان ذکر است که صرافی‌های کریپتو موظفند بیش از ۲ درصد از دارایی‌های مشتری خود را در «کیف‌پول‌های داغ» ذخیره نکنند، که نوعی کیف پول است که به صورت آنلاین قابل دسترسی است. این به این دلیل است که این کیف پول ها در برابر هک یا کلاهبرداری های فیشینگ آسیب پذیرتر هستند.

هنگ کنگ با بهبود چشم انداز کریپتو، موضع خود را تغییر می دهد

SFC برای اولین بار در سال 2018 چارچوب قانونی رمزنگاری خود را معرفی کرد که سرمایه گذاران خرد را از تجارت کریپتو منع می کرد. با این حال، SFC گفت که “چشم انداز دارایی مجازی به طور قابل توجهی تغییر کرده است” از زمانی که برای اولین بار رژیم نظارتی را اعلام کرد.

قابل ذکر است، دولت هنگ کنگ قبلاً به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش اجازه دسترسی به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را داده است که در معاملات آتی بیت کوین و اتر گروه CME (CME) سرمایه‌گذاری می‌کنند.

علاوه بر این، هنگ کنگ در اوایل این ماه 102 میلیون دلار اوراق قرضه سبز دیجیتال را افزایش داد. این فروش اولین اوراق قرضه سبز توکن شده صادر شده توسط یک دولت را نشان می دهد که موضع آینده نگر دولت در مورد بلاک چین و DLT را نشان می دهد.

با این وجود، حرکت هنگ کنگ در تضاد کامل با سرزمین اصلی چین است که در آن همه انواع تراکنش های مرتبط با رمزارز ممنوع هستند. با معرفی یک محیط نظارتی دوستدار رمزنگاری در شهر، برخی از شرکت‌های Web3 که توسط چین در تبعید تأسیس شده‌اند ممکن است برای استعدادهای فناوری چینی به هنگ‌کنگ مراجعه کنند.

هنگ کنگ که زمانی مرکز ارزهای دیجیتال جهان بود، در اواسط سال 2022 در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد ابهام نظارتی شهر در مورد ارزهای دیجیتال و ظهور رقبای بالقوه ای مانند سنگاپور و دبی که دوستدار صنعت کریپتو هستند، شروع به از دست دادن موقعیت خود کرد.

پادرایگ والش، یکی از شرکای شرکت حقوقی هنگ کنگ Tanner De Witt در ماه سپتامبر گفت: «زمانی بود که هنگ کنگ در ارزهای دیجیتال و تجارت مرتبط با کریپتو موقعیت پیشرو داشت. این دیگر اینطور نیست و من فکر می‌کنم مقررات بخش مهمی از دلایل آن بوده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا