شبکه های اجتماعی

فید الگوریتم جدید اینستاگرام برای شما چه معنایی دارد

در اوایل این هفته، اینستاگرام اعلام کرد که فید زمانی فعلی را با الگوریتمی جایگزین می‌کند که پست‌ها را بر اساس علایق و روابط شما مرتب می‌کند. پاسخ؟ کاربران اینستاگرام راضی نبودند. در واقع، بسیاری از مردم از این تغییرات ناراحت هستند که حتی یک طومار “Keep Instagram Chronological” وجود دارد که بیش از 100000 امضا دریافت کرده است.

اما آیا واقعاً چنین خواهد شد که بد؟ خوب، پاسخ ساده این است: تا زمانی که فید زنده نباشد، هیچ کس واقعاً نمی داند. اما بر اساس به‌روزرسانی‌های مشابه فیس‌بوک و توییتر، می‌توانیم تغییرات آینده را حدس بزنیم. در اینجا آنچه شما باید در مورد فید جدید اینستاگرام بدانید و اینکه چگونه می تواند روی حساب شما تأثیر بگذارد، آورده شده است.

(مرتبط: ایده های فید برای اینستاگرام)

گرفتن نشانه از توییتر

وقتی ماه گذشته فاش شد که توییتر یک جدول زمانی الگوریتمی جدید را معرفی می کند، کاربران شورش کردند. #RIPTwitter تقریباً بلافاصله شروع به ترند کرد و جک دورسی موسس و مدیرعامل مجبور شد سریع پاسخ دهید، با اشاره به اینکه جدول زمانی جدید توییتر فقط انتخاب خواهد شد. اما امروز، توییتر بی سر و صدا جدول زمانی الگوریتمی جدید را برای همه روشن کرد. کاربران همچنان می‌توانند انصراف دهند، و تغییرات جدول زمانی تنها به معنای دیدن «ابتدا بهترین توییت‌ها» است، و با اسکرول کردن به پایین، خط زمانی به زمان واقعی برمی‌گردد – چیزی بسیار دور از مرگ توییتر که همه از آن می‌ترسیدند.

آشنا بنظر رسیدن؟

این هفته، کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام اظهار داشت که «به طور متوسط، مردم حدود 70 درصد از پست‌های موجود در فید اینستاگرام خود را از دست می‌دهند». او در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز توضیح داد که الگوریتم جدید اینستاگرام «در مورد اطمینان از این است که 30 درصدی که می‌بینید بهترین 30 درصد ممکن است». پست وبلاگ اینستاگرام «ابتدا لحظاتی را که برایتان مهم است ببینید» لحنی شبیه به توییتر داشت.هرگز توییت های مهم افرادی را که دنبال می کنید از دست ندهید“، اینستاگرام می گوید که فید جدید “برای بهبود تجربه شما” ایجاد شده است و “فید شما به زودی سفارش داده می شود تا لحظاتی را نشان دهد که ما معتقدیم بیشتر به آنها اهمیت می دهید.”

پس چرا سوئیچ؟ برای توییتر، تغییر به جدول زمانی الگوریتمی منجر به تعامل بیشتر شد. آنها گفتند: “افرادی که از این ویژگی جدید استفاده می کنند تمایل دارند بیشتر توییت و توییت کنند و نظرات و گفتگوهای زنده بیشتری ایجاد کنند، که برای همه عالی است.” می‌توانیم حدس بزنیم که برای اینستاگرام هم همین‌طور است: کاربران با تعامل بیشتر برابر است با زمان بیشتری که در برنامه صرف می‌کنند و افراد بیشتری با عکس‌ها و ویدیوها درگیر می‌شوند. پس آن برای تو به چه معناست؟

اینستاگرام، پادشاه نامزدی

فید الگوریتمی جدید اینستاگرام می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا چیز خوبی باشد: کسانی که محتوای زیبایی را تولید می‌کنند که مردم آن را دوست دارند و در مورد آن نظر می‌دهند، به احتمال زیاد از این الگوریتم سود خواهند برد. اما در مورد کاربر معمولی که صدها لایک روی یک عکس دریافت نمی کند، چطور؟ این الگوریتم می تواند نمایش محتوای آنها را چالش برانگیزتر کند.

این امر به ویژه برای برندها نگران کننده است، زیرا نگران این هستند که این اولین گام در جهت یک فید مشابه فیس بوک است، جایی که پست ها فقط به حدود 2-3٪ از دنبال کنندگان یک صفحه نشان داده می شوند و میانگین نرخ تعامل 0.2٪ را دریافت می کنند. . از سوی دیگر، اینستاگرام به دلیل تعامل بالایش – بیش از 25 برابر فیس بوک – مورد علاقه بازاریابان است.

همانطور که در حال حاضر فید وجود دارد، برندها و کاربران میدان بازی یکنواختی در اینستاگرام دارند. اگر برندها در اینستاگرام کار خوبی انجام می دهند، با فالوور و تعامل پاداش دریافت می کنند و پست های آنها فقط به دلیل محتوای مارک دار جریمه نمی شوند. از سوی دیگر، فیس‌بوک بیشتر به فضای «پرداخت برای بازی» تبدیل شده است، زیرا کسب‌وکارها مجبورند پست‌های خود را تبلیغ کنند تا در فید خبری فیسبوک ظاهر شوند. به همین دلیل، بسیاری از مدیران رسانه های اجتماعی نگران هستند که الگوریتم جدید راهی برای ترغیب آنها به خرج کردن در تبلیغات اینستاگرام باشد.

در حالی که برندها ممکن است نگران کاهش بازدید و تعامل باشند، این احتمال وجود دارد که فید الگوریتم در واقع باعث افزایش تعامل برای اکثر کاربران اینستاگرام شود. در واقع، احتمالاً خواهد شد. اینستاگرام اعلام کرده است که آنها الگوریتم جدید را به آرامی آزمایش خواهند کرد و بسیار بعید است که اگر به یک تجربه کلی بهتر برای کاربران اینستاگرام منجر نشود، تغییر بزرگی مانند این ایجاد کنند.

از کنترل فید خود صرف نظر کنید

یکی از مزایای اصلی داشتن فید زمانی این است که کاربر کنترل کاملی بر فید خود دارد. آن‌ها انتخاب می‌کنند که چه کسی را دنبال کنند و آن‌فالو کنند، و می‌توانند خوراک خود را بر اساس علایق خود تنظیم کنند. با تغییر به یک فید الگوریتم، بسیاری از کاربران احساس می کنند که کنترل خود را بر محتوایی که می خواهند مصرف کنند از دست می دهند. حتی جان مایر هم در این مورد چیزی برای گفتن داشت:

تعادل بین انسان و ماشین یک تعادل ظریف است، و گاهی اوقات محتوایی که برای کاربران اینستاگرام خاص‌تر است، محتوای محبوب نیست. به عنوان مثال، من عاشق فید اینستاگرام مادرم هستم، دوست دارم ببینم او چه کار می کند، و فکر می کنم کپشن های اینستاگرام او خنده دار هستند. اما او فقط 49 فالوور دارد و هر عکس حدود 10 لایک دریافت می کند، بنابراین اگر من یکی را از دست بدهم، الگوریتم جدید اینستاگرام پست های او را برای من برجسته می کند؟ یا اینکه با لایک بیشتر زیر عکس ها دفن می شوند؟ این نگرانی بسیاری از کاربران است و مانند بسیاری از چیزهای زندگی، کنار گذاشتن کنترل می تواند ترسناک باشد، بنابراین ناراحتی کاربران قابل درک است.

راه حلی برای نویز

به محض اینکه کنترل فید خود را به یک الگوریتم واگذار کردید، مزایای زیادی از این تغییر ظاهر می شود. یعنی اینکه واقعاً خواهید دید که چه چیزی برای شما مهم است. هنگامی که برنامه را باز می کنید، به جای اینکه ابتدا پست های چند دقیقه آخر را به شما نشان دهیم، اکنون مهمترین پست ها را از آخرین باری که برنامه را باز کرده اید مشاهده خواهید کرد. این کار به طور موثر سر و صدای ناشی از دنبال کردن صدها حساب کاربری را کاهش می دهد و بهترین محتوا را در اولویت قرار می دهد. اگر فقط چند دقیقه در روز فرصت دارید در اینستاگرام بگذرانید، ترجیح می دهید آنچه را که در چند دقیقه اخیر پست شده است یا بهترین چیزهایی را که از دست داده اید ببینید؟

هنگامی که فیس بوک در سال 2009 فید الگوریتم را به کاربران معرفی کرد، با اختلاف نظر مواجه شد (الگویی را هنوز حس می کنید؟). اما نحوه استفاده ما از فیس بوک در سال 2009 با روشی که در سال 2016 از آن استفاده می کردیم بسیار متفاوت بود و دوستان فیسبوکی کمتری نسبت به الان داشتیم. تصور کنید که فید فیسبوک امروز شما زمانی باشد و هیچ الگوریتمی برای مرتب‌سازی پست‌ها بر اساس علاقه یا دوستانتان وجود نداشته باشد. این می تواند یک ظرف غذا! شما محتوای زیادی را می بینید که واقعاً به آنها اهمیت نمی دهید، از افرادی که واقعاً دوستان شما نیستند، و احتمالاً علاقه خود را به فیس بوک به طور کلی از دست خواهید داد.

با نگاه به آینده، همین را می توان برای اینستاگرام نیز گفت: با بزرگ شدن برنامه، افراد بیشتری به اینستاگرام می پیوندند و ما افراد بیشتری را نسبت به قبل دنبال می کنیم. به همین دلیل، یک فید زمانی اینستاگرام مقیاس‌پذیر نیست: برای کاهش نویز، کاربران در نهایت شروع به لغو فالو کردن حساب‌ها می‌کنند تا با فیدهای خود هم‌گام شوند، که منجر به بازدید و تعامل کمتری با پست‌هایشان می‌شود. معرفی الگوریتم در حال حاضر راه حلی برای علاقه مند نگه داشتن افراد به حساب های اینستاگرام ما برای آینده است.

در نتیجه

کاربران اینستاگرام از این تغییرات ناراحت هستند زیرا می ترسند کنترل فیدهای خود را کنار بگذارند و اینستاگرام به فیس بوک تبدیل شود، جایی که هر پستی را نمی بینند. کاربران نمی‌خواهند تعجب کنند که چه چیزی را از دست داده‌اند، و می‌خواهند مطمئن شوند که افراد دیگر نیز پست‌های آنها را مشاهده می‌کنند. با این حال، انتظار این که فید جدید اینستاگرام به طور ناگهانی مانند فید فیس بوک شود، زود بلوغ است (البته بی اساس نیست). در حال حاضر، تنها چیزی که می دانیم این است که فیدهای اینستاگرام ما بر اساس علایق و روابط ما دوباره سفارش داده می شوند. در واقع، اینستاگرام حتی به طور خاص می‌گوید که «همه پست‌ها همچنان وجود دارند، فقط به ترتیبی متفاوت».

بله، این امکان وجود دارد که اینستاگرام در آینده به یک جدول زمانی کاملاً الگوریتمی تبدیل شود. اما آن روز امروز نیست و در حال حاضر، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم و ببینیم فید جدید اینستاگرام چگونه خواهد بود. چه کسی می داند، حتی ممکن است آن را دوست داشته باشیم.

برای صرفه جویی در زمان با اینستاگرام آماده اید؟ اکنون به صورت رایگان شروع کنید**!**

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا