شبکه های اجتماعی

چین می گوید ممنوعیت TikTok اتحادیه اروپا به اعتماد تجاری آسیب می زند

چین می گوید ممنوعیت استفاده از TikTok توسط نهادهای رسمی اتحادیه اروپا به اعتماد تجاری در اروپا آسیب می رساند. در جدیدترین نبرد بر سر اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیوی متعلق به چین، پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا نصب TikTok را بر روی دستگاه‌های رسمی ممنوع کرده‌اند.

که به دنبال اقدامات مشابه انجام شده توسط دولت فدرال آمریکا، کنگره و بیش از نیمی از 50 ایالت ایالات متحده. کانادا نیز آن را از دستگاه های دولتی ممنوع کرده است.

TikTok در بین نوجوانان بسیار محبوب است، اما این نگرانی وجود دارد که چین بتواند از اختیارات قانونی و نظارتی خود برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند یا سعی کند اطلاعات نادرست یا روایت‌هایی را که به نفع چین است در این پلتفرم به نمایش بگذارد.

چین با وجود اینکه حکم می کند، عقب نشینی کرده است حزب کمونیست مدت‌هاست که بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان خارجی از جمله یوتیوب، توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک تاک را مسدود کرده است. نسخه چینی این برنامه، Douyin، مجاز است، اما محتوای آن مشابه آنچه در TikTok یافت می شود نیست.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در یک نشست روزانه گفت: اتحادیه اروپا ادعا می‌کند بازترین بازار جهان است، اما اخیراً اقدامات محدودکننده‌ای انجام داده و شرکت‌های دیگر کشورها را به‌دلیل امنیت ملی سرکوب کرده است.

مائو گفت: «این امر اعتماد جامعه بین‌الملل به فضای تجاری در اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد.

مائو گفت: «اتحادیه اروپا باید سخنان خود را با عمل تطبیق دهد، به اقتصاد بازار و رقابت منصفانه احترام بگذارد، دست از کشش بیش از حد و سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی بردارد و یک محیط تجاری باز، عادلانه، شفاف و بدون تبعیض را برای همه شرکت ها فراهم کند.

کارکنان اتحادیه اروپا موظفند تا 15 مارس TikTok را از دستگاه‌هایی که برای تجارت حرفه‌ای استفاده می‌کنند حذف کنند. در نروژ، که عضو 27 کشور اتحادیه اروپا نیست، وزیر دادگستری مجبور شد در این ماه عذرخواهی کند زیرا نتوانسته بود این موضوع را فاش کند. TikTok را روی تلفن دولتی خود نصب کرد.

TikTok همچنین از سوی اتحادیه اروپا تحت فشار قرار گرفته است تا از مقررات دیجیتالی جدید آتی پیروی کند که هدف آن جذب پلتفرم های آنلاین بزرگ برای پاکسازی محتوای سمی و غیرقانونی همراه با قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی داده های بلوک است.

در ایالات متحده، کاخ سفید به همه آژانس‌های فدرال، در دستورالعملی که دوشنبه صادر شد، 30 روز مهلت می‌دهد تا TikTok را از همه دستگاه‌های دولتی پاک کنند. کاخ سفید قبلاً به TikTok اجازه استفاده از دستگاه های خود را نمی داد. (AP)

جوایز GN - به ابزارک های مورد علاقه خود رای دهید

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا