ارز دیجیتال

نرخ تورم اتریوم همچنان در حال افزایش است – در اینجا به معنای قیمت ETH است

سکه اتر. منبع: Adobe

بر اساس داده های ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode، نرخ تورم خالص روزانه عرضه اتر (ETH) سه شنبه گذشته به پایین ترین سطح -2.772٪ رسید. اتر نشانه ای است که قدرت، بلاک چین اتریوم مبتنی بر قرارداد هوشمند است، که در حال حاضر بلاک چین غالب جهان از نظر اندازه اکوسیستم برنامه های غیرمتمرکز مرتبط با آن است. اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

نرخ تورم اتریوم همچنان در حال افزایش است در

نرخ تورم خالص اتر از روز یکشنبه به حدود -1 درصد افزایش یافته است. اما روند مشخصی در طول ماه گذشته وجود داشته است. نرخی که در آن عرضه اتر در حال کاهش یا کاهش تورم است، در حال افزایش است. و اگر فعالیت روندهای فعلی در شبکه اتریوم ادامه یابد، این نرخ کاهش تورم می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد، روندی که بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کنند برای قیمت اتریوم صعودی خواهد بود.

چگونه هزینه های گاز بالاتر باعث کاهش سریعتر ETH می شود

به گزارش گلس‌نود، قیمت گاز در شبکه اتریوم به بالاترین حد هفت ماهه خود یعنی 64 Gwei رسید. 1 Gwei برابر با 0.000000001 ETH است. حداقل کارمزد گاز (بر حسب Gwei) که کاربر باید برای یک تراکنش بپردازد، با ضرب قیمت گاز Gwei در حد گاز محاسبه می شود که در حال حاضر 21000 است.

1676959340 706 نرخ تورم اتریوم همچنان در حال افزایش است در

این بدان معناست که سه شنبه گذشته، زمانی که قیمت بنزین به 64 Gwei رسید، کاربران باید حداقل 1,344,000 Gwei یا 0.001344 ETH برای هر تراکنش بپردازند. این تقریباً 2.10 دلار بر اساس قیمت بسته شدن اتر در سه شنبه گذشته است. تا روز یکشنبه، قیمت گاز به حدود 30 Gwei کاهش یافت، یعنی کارمزد تراکنش 0.00063 ETH، تقریباً 1.06 دلار بر اساس قیمت بسته شدن اتر در روز یکشنبه.

افزایش قیمت گاز (همانطور که با افزایش Gwei نشان داده می شود) مستقیماً با نرخ سوزاندن عرضه اتر مرتبط است. قبل از درک دلیل، باید به سرعت درک کنیم که ساختار هزینه شبکه اتریوم چگونه کار می کند. هزینه های شبکه به دو بخش تقسیم می شود. اولین کارمزد پایه ای است که همه کاربران باید برای اطمینان از پذیرش و پردازش تراکنش در بلاک چین بپردازند.

سپس یک نکته اختیاری وجود دارد که کاربران می توانند برای پردازش سریع تر تراکنش خود با پرداخت آن. شبکه اتریوم به طور خودکار کارمزد پایه را محاسبه می کند که در زمان ترافیک سنگین شبکه افزایش می یابد. پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP) 1559، که در آگوست 2021 در کد اتریوم در هاردفورک لندن پیاده‌سازی شد، مستلزم آن است که تمام این هزینه‌های پایه پرداخت شده توسط کاربران سوزانده شود و توکن‌ها برای همیشه از گردش خارج شوند.

در نتیجه، وقتی هزینه گاز پایه افزایش می یابد، سرعت سوزاندن اتر نیز افزایش می یابد. این را می توان در نمودار بالا مشاهده کرد – میله های قرمز نشان دهنده نرخ سوختن ETH در نتیجه EIP 1559 است. هنگامی که این نرخ سوختگی از نرخ انتشار ETH که حدود 0.55٪ است بیشتر شود، عرضه ETH کاهش می یابد. ETH برای گره‌ها و استکرهایی که شبکه اتریوم را ایمن می‌کنند صادر می‌شود.

نرخ تورم ETH می تواند بیشتر شتاب بگیرد

نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد فعالیت در شبکه اتریوم در سال جاری افزایش یافته است و این می‌تواند ادامه یابد و فشار بیشتری بر هزینه‌های گاز ایجاد کند و در نتیجه نرخ سوخت ETH را بیشتر افزایش دهد. طبق گفته DeFi Llama، کل سرمایه قفل شده در قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم یا ارزش تجارت قفل شده (TVL) حدود 54 میلیارد دلار بوده است که از حدود 35 میلیارد دلار از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته است.

این را می توان تا حدی با افزایش قیمت کریپتو توضیح داد. اما TVL با ETH از 31 میلیون در ابتدای سال به حدود 32.3 میلیون رسیده است. در همین حال، اگرچه تعداد و حجم تراکنش‌های اتریوم در شبکه اتریوم در طول سال گذشته تقریباً راکد بوده است، تعداد به اصطلاح تماس‌های قرارداد هوشمند داخلی (تماس‌هایی که از داخل یک قرارداد هوشمند قبلاً اجرا شده آغاز می‌شوند) در ماه های اخیر روند بالاتری داشته است که نشان دهنده افزایش فعالیت قراردادهای هوشمند شبکه است.

1676959340 284 نرخ تورم اتریوم همچنان در حال افزایش است در

اتر در سال حدود 42 درصد افزایش یافته است و اگر قیمت ارزهای دیجیتال همچنان به افزایش خود ادامه دهد، می‌توان انتظار داشت که سطح فعالیت شبکه اتریوم همچنان افزایش یابد، زیرا سرمایه‌گذاران در بحبوحه بهبود احساسات بازار به سمت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) برمی‌گردند. ازدحام بالای شبکه، نرخ رایت سالانه ETH (EIP 1559) را در اوایل سال 2022 به 6.0 درصد رساند.

1676959340 875 نرخ تورم اتریوم همچنان در حال افزایش است در

در آن زمان، بلاک چین اتریوم همچنان از مکانیزم اجماع اثبات کار بسیار انرژی‌برتر پشتیبانی می‌کرد و در نتیجه هزینه‌های انرژی بسیار بالاتر و هزینه‌های ماینر ریگ متحمل شده توسط ماینرهایی که شبکه را تامین می‌کردند، صدور اتریوم نرخ بسیار بالاتر در حدود 4.4-4.6٪ در سال بود. این بدان معناست که نرخ کاهش تورم اتر تنها به حداکثر حدود 1.5٪ رسیده است.

اما اگر نرخ سوخت EIP 1559 به اوج خود در سال 2022 بازگردد، نرخ کاهش تورم اتر می تواند به 5.5 درصد برسد. پیش‌بینی مسیر آینده هزینه‌های گاز شبکه اتریوم و نرخ سوخت ETH غیرممکن است. اما یک چیز مطمئن است، این واقعیت که ETH یک دارایی کاهش‌دهنده تورم است باید عملکرد قیمتی آن را در سال‌های آینده تقویت کند. با توجه به سرعت گرفتن پذیرش DeFi و افزایش عرضه بیت کوین در حدود 2 درصد در سال (تا نصف شدن بعدی در حدود یک سال و نیم دیگر)، بسیاری از تحلیلگران فکر می کنند ETH شانس خوبی برای گرفتن یا حتی پیشی گرفتن از BTC از نظر بازار دارد. حروف بزرگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا