ارز دیجیتال

معامله گر سابق آکرمن به پرداخت 54 میلیون دلار جریمه برای کلاهبرداری رمزنگاری محکوم شد

منبع: Pixabay

بر اساس گزارش کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، کارگزار سابق بورس نیویورک، مایکل آکرمن، از سوی دادگاه فدرال به دلیل اجرای یک کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال به پرداخت 54 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

CFTC فاش کرد که یک قاضی در دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک، آکرمن را از معامله در هر بازاری که توسط ناظر مالی نظارت می شود، ممنوع کرده است.

کارگزار سابق نیویورک در سال 2020 به دلیل کلاهبرداری از نزدیک به 150 سرمایه گذار و جمع آوری 33 میلیون دلار با وعده های دروغین بازدهی بالا متهم شد.

پس از اعتراف به بی گناهی در ابتدا به دلیل انجام یک کلاهبرداری، او بعداً در سپتامبر 2021 ادعای خود را تغییر داد.

ناظر مالی اعلام کرد که دستور نهایی امضا شده در 13 ژوئن پرونده اجرای CFTC علیه آکرمن را بسته است.

آکرمن 54 میلیون دلار جریمه پرداخت می کند

طبق اعلامیه CFTC، آکرمن ملزم به پرداخت 27 میلیون دلار غرامت به قربانیان کلاهبرداری شده و 27 میلیون دلار جریمه مالی مدنی در ارتباط با اجرای یک کلاهبرداری رمزنگاری است.

بین اوت 2017 تا دسامبر 2019، کارگزار سابق NYSE از طریق شرکت Q3 Holdings از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرد. این شرکت به سرمایه گذاران وعده 15 درصد بازده ماهیانه سرمایه گذاری هایشان را داده است.

شرکت آکرمن قول داده است که این بازده را از طریق الگوریتم معاملاتی اختصاصی خود با معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه دهد.

طبق CFTC، کارگزار سابق NYSE حداقل 33 میلیون دلار از بیش از 150 سرمایه گذار جمع آوری کرده است.

آکرمن جزئیات حسابداری نادرست را به سرمایه گذاران ارائه کرد

CFTC همچنین فاش کرد که آکرمن اسکرین‌شات‌ها و اظهارات حسابداری نادرست را برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد واقعیت پرتفوی صندوق ارائه کرده است.

اطلاعات تولید شده بعداً توسط شرکای آکرمن، کارمند سابق مشاوران ولز فارگو، جیمز سیجاس و جراح عمومی فلوریدا، کوان تران، منتقل شد.

Seijas و Tran نیز گمراه شدند زیرا از ارزش واقعی دارایی صندوق در مقابل آنچه کارگزار سابق NYSE به آنها گفته بود آگاه نبودند.

برخلاف آنچه آکرمن به سرمایه گذاران گفت، تنها 10 میلیون دلار از پول جمع آوری شده در واقع سرمایه گذاری شد.

آکرمن به طور غیرقانونی از این پول برای منافع شخصی در وسایل لوکس از جمله اتومبیل، جواهرات و یک خانه ساحلی 3 میلیون دلاری در فلوریدا استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا