شبکه های اجتماعی

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX در باهاما دستگیر شد

مدیر عامل سابق شرکت شکست خورده ارزهای دیجیتال FTXسام بنکمن-فرید، در دادگاه دستگیر شده است باهاما به درخواست دولت ایالات متحده، مقامات ایالات متحده و باهامیا گفتند.

به گفته دادستان آمریکایی دامیان، این دستگیری روز دوشنبه پس از تشکیل پرونده جنایی توسط ایالات متحده انجام شد که انتظار می رود روز سه شنبه فاش شود. ویلیامز. پس از فروپاشی FTX در ماه گذشته، بانکمن-فرید توسط مقامات ایالات متحده و باهاما تحت تحقیقات جنایی قرار گرفته بود. این شرکت در 11 نوامبر، زمانی که پولش پس از ارز رمزنگاری شده یک بانک، تمام شد، اعلام ورشکستگی کرد.

ویلیامز گفت: “ما انتظار داریم که صبح به سمت بازگشایی کیفرخواست حرکت کنیم و در آن زمان چیزهای بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.”

همچنین بخوانید

بنیانگذار FTX، بنکمن-فرید، در مقابل هیئت مجلس نمایندگان ایالات متحده شهادت خواهد داد
سایت خبری کریپتو به طور مخفیانه از FTX حمایت مالی می کند، ادعا می کند Axios

دادستان کل باهاما رایان پیندر گفت که باهاما پس از افشای کیفرخواست و درخواست رسمی مقامات ایالات متحده، بانکمن-فرید را “به سرعت” به ایالات متحده مسترد خواهد کرد. دفتر مرکزی FTX در باهاما است و بانکمن-فرید از زمان شکست این شرکت تا حد زیادی در مجتمع لوکس باهامایی خود در ناسائو باقی مانده است.

سخنگوی بانکمن-فرید عصر دوشنبه هیچ اظهارنظری نکرد. Bankman-Fried حق دارد با استرداد خود مخالفت کند، که می تواند انتقال او به ایالات متحده را به تعویق بیاندازد اما احتمالاً متوقف نمی شود.

دستگیری بانکمن-فرید درست یک روز قبل از شهادت وی در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان صورت می گیرد. نماینده ماکسین واترز، رئیس کمیته کالیفرنیا، گفت که از اینکه مردم آمریکا و مشتریان FTX نمی توانند شاهد شهادت بنکمن-فرید تحت سوگند باشند، “ناامید” است.

Bankman-Fried یکی از ثروتمندترین افراد جهان بر روی کاغذ بود که دارایی خالص آن 32 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او شخصیت برجسته ای در واشنگتن بود و میلیون ها دلار به اهداف سیاسی عمدتاً چپ و کمپین های سیاسی دموکرات اهدا کرد. FTX رشد کرد و به دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد.

همه اینها در ماه گذشته، زمانی که گزارش ها قدرت ترازنامه FTX را زیر سوال بردند، به سرعت آشکار شد. مشتریان اقدام به برداشت میلیاردها دلار کردند، اما FTX نتوانست همه درخواست‌ها را برآورده کند، زیرا ظاهراً از سپرده‌های مشتریان خود برای پوشش شرط‌های بد در بازوی سرمایه‌گذاری Bankman-Fried، Alameda Research استفاده می‌کرد.

بانکمن-فرید اخیراً گفته است که “آگاهانه” از وجوه مشتریان سوء استفاده نکرده است و معتقد است که میلیون‌ها مشتری عصبانی او در نهایت کامل خواهند شد.

انتظار می رود کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان روز سه شنبه شهادت مدیر عامل فعلی جان ری سوم را بشنود. ری، که در 11 نوامبر اداره FTX را بر عهده گرفت و متخصص بازسازی ساختار طولانی مدت است، در پرونده های دادگاه گفته است که شرایط مالی در FTX بدتر از انرون است.

مقامات باهامایی قصد دارند تحقیقات خود را در مورد بانکمن-فرید ادامه دهند.

نخست وزیر باهاما گفت: «باهاما و ایالات متحده منافع مشترکی در پاسخگویی به همه افراد مرتبط با FTX دارند که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا بگذارند. فیلیپ دیویس، در یک بیانیه.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد که اتهامات جداگانه مربوط به نقض قوانین اوراق بهادار را مجاز کرده است و آنها را به صورت عمومی مطرح خواهد کرد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا