ارز دیجیتال

شکایت FTX طرح ادعایی برای استفاده از جزیره به عنوان پناهگاه روز قیامت را فاش می کند

منبع: Adobe / Svitlana

در یک شکایت جدید ادعا شده است که بنیاد FTX قصد دارد از کشور جزیره ای نائورو به عنوان پناهگاهی امن برای نوع دوستان موثر برای “برخی رویدادهایی که 50٪ تا 99.99٪ مردم می میرند” استفاده کند.

بر اساس شکایتی که توسط مدیریت فعلی FTX ارائه شده است، طرح استفاده از جزیره به عنوان پناهگاه غول پیکر روز قیامت بین سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق صرافی، برادرش گابریل بنکمن-فرید و یکی دیگر از افسران ناشناس بنیاد FTX مورد بحث قرار گرفته است.

به طور خاص، این شکایت ادعا کرد که این سه نفر در حال کار بر روی “برنامه ای برای خرید کشور مستقل نائورو به منظور ساختن “پناهگاه/پناهگاه” بودند که برای “برخی رویدادهایی که 50٪ تا 99.99٪ از مردم می میرند” استفاده می شود.

گفته می‌شود که هدف این طرح این بود که «اطمینان حاصل شود که اکثر EAها [effective altruists] زنده ماندن» از یک رویداد رستاخیز، در حالی که همچنین از کشور جزیره ای برای «توسعه مقررات معقول در مورد افزایش ژنتیکی انسان» استفاده می شود.

یادداشت ذکر شده در دادخواست افزود: “احتمالاً کارهای دیگری نیز وجود دارد که انجام آنها با یک کشور مستقل مفید است.”

نائورو که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است، کوچکترین کشور جزیره ای جهان با تنها حدود 12000 نفر است.

این کشور در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 به عنوان کانون فعالیت های پولشویی شناخته می شد و در سال 2003 توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم شد.

این کشور بعداً اقداماتی را برای بهبود شهرت بین المللی خود انجام داد و قوانین سختگیرانه تری را علیه جرایم مالی اجرا کرد.

SBF به عنوان یک اهدا کننده اصلی شناخته می شود

سام بنکمن-فرید در حالی که رهبری FTX را بر عهده داشت، به دلیل علاقه‌اش به نوع‌دوستی مؤثر شناخته می‌شد، فلسفه‌ای که هدف آن حمایت از مؤسسات خیریه‌ای است که می‌توانند با پولی که در دسترس دارند، بهترین نتایج را کسب کنند.

از جمله مواردی که بانکمن-فرید از آن حمایت کرده است شامل بهداشت جهانی، پیشگیری از بیماری همه گیر و مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی است.

علاوه بر این، رئیس سابق FTX به عنوان یک کمک کننده بزرگ به سیاستمداران چپگرا نیز شناخته می شد.

با این حال، او بعداً اعتراف کرد که اگرچه در مورد کمک‌های خود به دموکرات‌ها بسیار علنی بود، اما به صورت ناشناس به سیاستمداران جمهوری‌خواه نیز کمک مالی کرد.

او کمی قبل از دستگیری در اواخر سال گذشته گفت: «تمام کمک‌های جمهوری‌خواهان من تاریک بود» و افزود که دلیل آن این بود که روزنامه‌نگاران «اگر شما به جمهوری‌خواهان کمک مالی کنید عصبانی می‌شوند».

داده های عمومی نشان می دهد که بنکمن-فرید پس از میلیاردر جورج سوروس، در چرخه انتخابات 2021-2022، دومین کمک کننده بزرگ به حزب دموکرات بود.

به گفته OpenSecrets، او بیش از 46 میلیون دلار به نامزدها و گروه های وابسته به حزب دموکرات اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا