ارز دیجیتال

گزارش دیده‌بان G20 وضعیت پنهانی شرکت‌های رمزنگاری تحت قوانین جهانی را برجسته می‌کند

کشورهای G20

در بحبوحه درخواست تشدید شده برای قانون جامع دارایی های دیجیتال، هیئت ثبات مالی G20 (FSB)، در 17 ژوئیه، منتشر شده توصیه های نهایی آن برای تنظیم شرکت های تجارت ارز دیجیتال. این بر روی مسائل مربوط به نظارت نظارتی و نظارت بر دارایی های رمزنگاری برای کمک به تقویت نوآوری تمرکز دارد.

تنظیم کننده همچنین توصیه های موجود خود را برای استیبل کوین ها با توجه به سقوط فاجعه بار استیبل کوین های TerraUSD/Luna تجدید نظر کرد.

FSB خاطرنشان کرد که با قوانین مورد توافق جهانی، شرکت‌های رمزنگاری چاره‌ای جز ارائه اقدامات اساسی برای جلوگیری از حوادث مشابه مانند سقوط FTX ندارند.

سقوط FTX نوسانات ذاتی و آسیب‌پذیری‌های ساختاری کریپتو را برجسته می‌کند

به گفته این ناظر، سقوط Terra و FTX در سال 2022 بر نوسانات ذاتی و آسیب‌پذیری‌های ساختاری ارزهای دیجیتال و بازیگران مرتبط تاکید کرد.

FSB همچنین تاکید کرد که رویدادهای سال گذشته نشان می‌دهد که شکست یک ارائه‌دهنده خدمات ارز دیجیتال می‌تواند اثرات موجی را در کل اکوسیستم منتقل کند. FSB نگران است که خطرات مهندسی رمزارز ممکن است به اکوسیستم مالی سنتی سرایت کند و باعث بی ثباتی مالی شود.

FSB گفت: «همانطور که رویدادهای اخیر نشان داده است، اگر پیوندها با امور مالی سنتی بیشتر رشد کنند، سرریزها از بازار دارایی‌های کریپتو به سیستم مالی گسترده‌تر می‌تواند افزایش یابد.

توصیه‌های این سازمان دیده‌بان، پیش از اینکه این بخش به اندازه کافی بزرگ شود که تهدیدات مرتبط با بی‌ثباتی مالی را ایجاد کند، حفاظت‌های جهانی را از امور مالی سنتی وام گرفته تا بر کریپتو حاکم شود.

این توصیه‌ها بر سه حوزه کلیدی تمرکز دارند: تامین امنیت دارایی‌های مشتریان، رسیدگی به خطرات مربوط به تضاد منافع، و اجرای همکاری‌های فرامرزی.

اجرای آن از نظر صلاحیت قضایی خواهد بود زیرا هر حوزه قضایی تجربه عجیبی در اجرای مقررات دارایی های دیجیتال دارد.

هیئت مدیره بر تجربیات حوزه‌های قضایی تمرکز خواهد کرد و بر اصول «فعالیت یکسان، ریسک یکسان، مقررات مشابه» استوار خواهد شد تا از اجرای سطح بالا، انعطاف‌پذیر و بی‌طرف فناوری اطمینان حاصل کند.

هیئت ثبات مالی نظارت بر شرکت های رمزنگاری را برای جلوگیری از خطرات ثبات مالی تشدید می کند.

FSB می خواهد برای جلوگیری از تضاد منافع و اتخاذ تدابیری برای مدیریت ریسک ها و بدهی ها، نظارت بر شرکت های رمزنگاری را تشدید کند.

همچنین، چارچوب نظارتی، شرکت‌های رمزنگاری را ملزم می‌کند تا اطلاعات افشای مناسبی را ارائه کنند تا اطمینان حاصل شود که وجوه مشتری از پول شرکت جدا می‌ماند.

FSB G20 از همه کشورها، از جمله کشورهای غیرعضو، می خواهد که توصیه های آن را اجرا کنند. لازم به ذکر است که FTX یک شرکت مستقر در باهاما بود و باهاما عضو هیئت ثبات مالی نبود.

این ناظر معتقد است که رعایت اقدامات توصیه شده از تهدیدات بالقوه برای ثبات مالی، ضررها و خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال جلوگیری می کند.

به نقل از رویترز، جان شیندلر، دبیر FSB گفت بازیکنان دارایی های کریپتو باید در محدوده نظارتی فعالیت کنند و از نقض قوانین موجود خودداری کنند.

شیندلر افزود: «این بازیکنان دیگر نمی‌توانند استدلال کنند که شفافیت مقرراتی وجود ندارد، زیرا چارچوب ما استانداردهایی را که باید اعمال شود، روشن می‌کند.

در حالی که توصیه‌های FSB نقطه عطفی در پرداختن به خطراتی است که بازار کریپتو را تهدید می‌کند، اما دارای اشکالاتی است.

به طور عمده به خطرات بالقوه بی ثباتی مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال می پردازد. این همه دسته های خطر خاص مربوط به فعالیت های ارزهای دیجیتال را پوشش نمی دهد.

FSB انتظار دارد اقدامات بیشتری از سوی کمیته بازل BIS در مورد نظارت بانکی، سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) و سایر آژانس ها برای رفع کمبودها انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا