چه طور

آیا ChatGPT جایگزین برنامه نویسان خواهد شد؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

چه باید بدانیم

  • ChatGPT هنوز نمی تواند جایگزین برنامه نویسان شود. اما پیشرفت‌های بیشتر ممکن است منجر به استفاده گسترده از هوش مصنوعی و از دست دادن شغل برای برنامه‌نویسان، برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار شود.
  • به عنوان یک دانش آموز، می توان به کلاس های برنامه نویسی ادامه داد، اما توسعه مهارت های شناختی، حل مسئله و خلاقیت نیز ضروری است.
  • هوش مصنوعی ممکن است به طور قطع جایگزین برخی از مشاغل کدنویسی شود، اما فرصت های جدیدی نیز به وجود خواهد آمد.

اشکال جدید فناوری باعث ایجاد هیبت و شگفتی در ما می شود و به سرعت انکار و ترس از نان و کره خود را به دنبال دارد. انسانیت به طور خلاصه همین است. ماشین‌ها جایگزین اسب‌ها شدند، تلفن‌ها جایگزین پسران پیام‌رسان شدند، و چاپخانه سلطنت فرانسه را به زیر کشید. برهم زدن وضعیت موجود، تنها چیزی است که فناوری های متحول کننده را تبدیل می کند، خوب… متحول کننده.

این مقاله تهدید ChatGPT و فناوری‌های هوش مصنوعی مشابه برای برنامه‌نویسان، کدنویس‌ها و مهندسان نرم‌افزار را مورد بحث قرار می‌دهد، اینکه چقدر بد است، چقدر می‌تواند بد باشد، و برخی از کارهایی که برنامه‌نویسان فعلی و آینده می‌توانند برای مقابله با سونامی هوش مصنوعی انجام دهند، چیست. در افق.

مربوط: چگونه با ChatGPT صحبت کنیم

آیا ChatGPT جایگزین برنامه نویسان می شود؟

هوش مصنوعی انقلاب بزرگ تکنولوژیکی بعدی است و ایستادن در قله باعث سرگیجه می شود. هرکسی که بخواهد خطرات واقعی را که هوش مصنوعی برای کارگران جهان ایجاد می‌کند با این ادعا که هنوز هوش مصنوعی وجود ندارد یا تا یک دهه دیگر اتفاق نخواهد افتاد، پنهان کند، به سادگی دود را روی صورت شما منفجر می‌کند. فناوری‌ها با سرعتی سریع پیشرفت می‌کنند و اگر آماده نباشید، ممکن است عقب بمانید. فقط از گوگل بپرسید

همه از کدنویسان گرفته تا نویسندگان، تحلیلگران و طراحان حق دارند در صندلی شلوار خود عرق کنند تا سبقت بالقوه هوش مصنوعی. اما انتظار نمی‌رود که از دست دادن شغل در سراسر جهان یکسان باشد. با توجه به وضعیت فعلی هوش مصنوعی (و آنچه در آینده خواهد آمد)، این مشاغل در صنعت فناوری هستند که بیشترین خطر را دارند.

اگرچه هوش مصنوعی مانند ChatGPT لزوماً برای کدنویسی طراحی نشده است، داده‌های آن شامل ماژول‌های زبان برنامه‌نویسی و کدنویسی می‌شود که باعث می‌شود کدها را به سرعت بیرون بیاورد. بله، این کدها ممکن است دارای اشکال باشند، و بله، هنوز برنامه نویسی دقیقاً نقطه قوت ChatGPT نیست. اما کار محاسباتی و سرعت آن، و این واقعیت که قرار است با سرعت های نجومی رشد کند، چیزی نیست که بسیاری از ما بتوانیم درباره آن ببالیم.

تصویر: Reddit

همچنین دانستن اینکه صنعت کدنویسی-برنامه نویسی ساده ترین راه برای تصاحب آن است کمکی نمی کند. زمانی کاملا دیجیتالی و بسیار مقیاس پذیر بودن آن را به یک شغل مورد تقاضا تبدیل کرد. اما همین عوامل آن را برای سقوط آماده می کند. به زودی، شرکت های سود محور متوجه خواهند شد که کار با یک یا دو برنامه نویس ارزان تر و آسان تر از کل تیم است. در واقع، این کار در حال حاضر انجام شده است. خود OpenAI پیش‌بینی می‌کند که جایگزین کدنویس‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به‌عنوان اولین حرفه از بسیاری از حرفه‌هایی است که در این راه عالی قدم می‌گذارند.

مربوط: چگونه ChatGPT قادر به ایجاد پاسخ های مشابه انسان است و چقدر قابل اعتماد است؟

آیا باید به کلاس های برنامه نویسی و کدنویسی ادامه دهید؟

اگرچه هیچ کس نمی‌خواهد متوجه شود که سال‌های تحصیل طاقت‌فرسا که پشت سر گذاشته‌اند به نتیجه نرسیده است، اما این امکان وجود دارد که اگر قدم‌هایی را برای ضروری شدن شروع نکند، در نهایت کنار گذاشته شود.

استدلال شده است که در چند مرحله اول توسعه هوش مصنوعی، کدنویسانی در کنار هوش مصنوعی کار خواهند کرد، و حتی ممکن است فرصت های شغلی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار افزایش یابد. اما این فقط برای چند سال آینده است. همه پیش‌بینی‌های بلندمدت تصویری نامشخص را نشان می‌دهند.

برنامه نویسان و برنامه نویسان دوراندیش ترین دسته در بین ما نیستند، اگرچه برای زنده ماندن از تسخیر هوش مصنوعی باید چنین باشند. در حال حاضر، اگر برنامه‌نویسی و کدنویسی چیزی است که به سمت آن گرایش دارید، قطع کلاس‌های خود از ترس هوش مصنوعی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. در واقع، ممکن است در نهایت به یک پیش‌گویی خودسازنده تبدیل شود.

اگر ندانید که هوش مصنوعی چگونه کدها را می نویسد، چگونه مشکلات آن را حل کنید، و نظارتی برای ارزیابی و تفسیر آن ندارید، نمی توانید فناوری های جدید را از موقعیت ناآگاهی شکست دهید، همچنین نمی توانید خطاها را تشخیص دهید و جایگزین های خلاقانه ای ارائه دهید. مدل های هوش مصنوعی به طور خلاصه، به استفاده از زبان های برنامه نویسی و کدنویسی ادامه دهید و درک کنید که چگونه هوش مصنوعی در زمینه شما استفاده می شود.

مربوط: ChatGPT در مقابل بارد: 5 تفاوت اصلی

چگونه می توانید خود را آماده نگه دارید؟

از نظر ظاهری، خلاقیت، تصمیم‌گیری، حل مسئله مبتنی بر زمینه، و درک اخلاقی هنوز جایگاه‌های انسانی هستند. هوش مصنوعی باید گام‌های بزرگی به سمت توسعه مدل‌های گسترده‌تر و کلی‌تر بردارد که می‌توانند ماهیت پویای موقعیت‌ها و زمینه‌های در حال تغییر را درک کنند.

1682705290 374 آیا ChatGPT جایگزین برنامه نویسان خواهد شد؟ تمام آنچه نیاز
تصویر: Reddit

اما اگر پایه‌های دانش شما قوی نباشد، ممکن است حتی پایتان به در نباشد و این ویژگی‌های انسانی حتی در تصویر ظاهر نشوند. برای همگام شدن با هوش مصنوعی به چیزی بیش از مهارت های برنامه نویسی/ کدنویسی اولیه خود نیاز دارید.

مربوط: 11 روش برای استفاده از ChatGPT در گردش کار شما

تخصص ها و زمینه های طاقچه می تواند کمک کند!

بهبود تفکر و توانایی های شناختی شما، درک نیازهای کسب و کار و مشتری، طوفان فکری و مفهوم سازی نحوه عملکرد نرم افزار، و نظارت بر سیستم های هوش مصنوعی، همه زمینه هایی هستند که می توانید به طور مداوم روی آنها کار کنید. اما داشتن چند نقطه قوت یا جایگاهی که در آن تخصص شما به راحتی به چالش کشیده نمی شود و قرار دادن خود در شرکت هایی که در آن ها بیشترین ارزش را دارند، شما را به یک دارایی تبدیل می کند.

تخصص در هوش مصنوعی، درک تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی، از جمله TypeScript، Dart، Rust، Python 3 و غیره، و الگوریتم های پیشرفته می تواند شما را برای آینده قابل پیش بینی ایمن کند. برخی از زمینه ها مانند امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل ریسک، و توسعه برنامه برای اهداف آموزشی همچنان در حوزه انسانی باقی خواهند ماند. خطرات ممکن است هنوز برای اتوماسیون کامل بسیار زیاد باشد.

مربوط: 15 جالب ترین درخواست ChatGPT که باید همین الان استفاده کنید!

وضعیت هوش مصنوعی امروز (و آنچه در راه است)

هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT دیروز متولد نشد. این از سال ها و سال ها کار اساسی پدید آمده است. اشکال قبلی هوش مصنوعی در حال حاضر بخش بزرگی از سیستم توصیه محتوای مبتنی بر الگوریتم در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی بودند که توانستند چشم‌انداز سیاسی را مختل کنند و جوامع را به‌دنبال خود دو قطبی کنند. اما هوش مصنوعی مولد ممکن است کارهای بیشتری انجام دهد.

از آنجایی که تمام داده ها و مهارت های مدل سازی زبان برای کار با آن را دارد، پتانسیل آن گیج کننده است و همچنان در بسیاری از زمینه ها هشدار می دهد. و در همه جا ظاهر می شود. در مدت زمان کوتاهی که وجود داشته است، قبلاً باعث شده است که کدنویسان در چکمه های خود به لرزه درآیند، دنیای آموزش و دانشگاه را زیر و رو کرده و حتی داده های مولکولی را برای هزاران دارو و عامل (از جمله کشنده ترین مواد شناخته شده برای بشر و سپس تولید کرده است. مقداری).

افزایش آن تصاعدی به نظر می رسد و به زودی همه و مادرانشان با هوش مصنوعی تعامل روزانه خواهند داشت، چه به صورت صریح یا ضمنی. در حال حاضر مخالفت هایی علیه هوش مصنوعی مولد وجود دارد، زیرا برخی کشورها ChatGPT و نامه های سرگشاده را ممنوع کرده اند تا توسعه بیشتر هوش مصنوعی توسط افراد برجسته امضا شود.

در میان مدت و بلندمدت، ممکن است هنوز مشاغل جدیدی در دنیای برنامه نویسی ایجاد شود، اما آنها بیشتر برای نظارت، ارزیابی و عیب یابی هستند. ایجاد کد سخت از ابتدا مطمئناً مانند آنچه تاکنون بوده است مورد تقاضا نخواهد بود. برتری هوش مصنوعی همیشه تعادل را به نفع خود تغییر می‌دهد، به‌ویژه زمانی که بتواند با انسان‌ها در وظایفی با طبیعت‌های مختلف رقابت کند.

جدول زمانی تقریبی برای تصاحب هوش مصنوعی

ما در حال حاضر در مرحله اولیه هوش مصنوعی هستیم که با هوش مصنوعی مولد مشخص می شود که می توانید با آن تعامل داشته باشید و بگویید چه کاری باید انجام دهید، مانند تولید متن، کد، تصاویر و غیره. استفاده از پلاگین ها و اتصال هوش مصنوعی به اینترنت باعث ایجاد انگیزه بیشتر می شود. شرکت ها از API خود استفاده کنند. از دست دادن شغل ممکن است در این مرحله خیلی آشکار نباشد و در واقع حتی منجر به رشد شغل شود. اما آنها همچنان در زمان های آینده پیش بینی خواهند شد.

همانطور که هوش مصنوعی در کدنویسی/برنامه نویسی بهتر می شود و استفاده از آن در صنایع گسترش می یابد، وظیفه تولید کد شروع به خودکار شدن خواهد کرد. شرکت‌های سود محور که فناوری‌های هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند، شاهد دستاوردهای عظیمی خواهند بود و آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند منسوخ خواهند شد. نیاز به مقررات و نظارت، چشم انداز شغلی را برای افرادی که در سطوح مدیریتی متوسط ​​تا بالاتر قرار دارند، بهبود می بخشد. اما مشاغلی که شامل کدنویسی اولیه می‌شوند در حال حاضر در راه هستند.

پیش بینی هر چیزی فراتر از این دشوارتر خواهد بود. استفاده جمعی از هوش مصنوعی برای کدنویسی سخت ممکن است ابزارها و پایگاه های داده جدیدتری را ایجاد کند که انتقال کد و ارتقاء آن را با یک کلیک امکان پذیر می کند و باعث از دست دادن شغل بیشتر و بیشتر برای توده های برنامه نویس می شود. اما اینکه چه نوع مشاغل نرم افزاری و برنامه نویسی جدیدی ایجاد خواهد شد، قابل حدس و گمان است. هر چه که باشد، می توان انتظار داشت که پس از این مرحله، تصاحب کامل هوش مصنوعی رخ دهد.

امید نتیجه می گیرد…

در سال های آینده ترس زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد. اما در جایی که فناوری‌های جدید بخش‌های بزرگی از بازار را در اختیار می‌گیرند، پتانسیل و ارزش به دام افتاده را نیز باز می‌کنند و فرصت‌های جدید و بهتری را ایجاد می‌کنند.

بنابراین، اگرچه پیش‌بینی‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسند، اما به این معنا نیست که شما نباید به توسعه مهارت‌های خود، خواه فنی، حل مسئله، مدیریتی یا خلاقانه ادامه دهید تا خود را در موقعیت‌هایی قرار دهید که نه تنها در کنار هوش مصنوعی کار کنید، بلکه در کنار هوش مصنوعی کار کنید. همچنین استفاده از آن را راهنمایی و نظارت می کند.

مربوط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا