ارز دیجیتال

دادگاه به صرافی های کریپتو برای کمک به تحقیق در مورد معامله گر فروپاشیده گلوبیکس دستور داد

جبل الطارق منبع: Unsplash

دادگاهی در قلمرو خارج از کشور بریتانیا جبل الطارق به چندین صرافی رمزارز دستور داده است تا به تحقیق درباره شرکت بازرگانی کریپتو در حال سقوط گلوبیکس کمک کنند.

طبق گزارشی از فایننشال تایمز در روز سه شنبه، بازرسان به دنبال ردیابی 43 میلیون دلار از وجوه مفقود شده از گلوبیکس هستند و اکنون به صرافی ها دستور داده شده تا صاحبان حساب های خاصی را که مشکوک به ارتباط با این شرکت تجاری هستند شناسایی کنند.

این روزنامه نوشت صرافی هایی که برای کمک به این تحقیقات دستور داده شده بودند، Binance، Crypto.com، Bitstamp و Kraken بودند و بنا بر گزارش ها، بایننس تنها صرافی بود که به آن دستور داده شد برخی از نقل و انتقالات را در رابطه با این پرونده متوقف کند.

گلوبیکس متعلق به دامیان کارراس، ساکن محلی جبل الطارق است و در ژوئن 2022 به دلیل سقوط قیمت دارایی های ارزهای دیجیتال، درها را بسته است.

بعداً کارراس پس از اینکه در بازپرداخت طلبکاران با مشکل مواجه شد، شرکت را منحل کرد.

بر اساس گزارش FT، کارراس تلاش کرده است تا وجوه خود را بازیابی کند، اما پس از قربانی شدن در جرایم سایبری و سرقت، این کار دشوار شده است.

ضربه ای به شهرت جبل الطارق

جبل الطارق در سال 2018 مجموعه ای از مقررات رمزنگاری خود را به عنوان بخشی از یک استراتژی برای جذب شرکت های رمزنگاری به این قلمرو اجرا کرد.

اخیراً در سال جاری، قوانین جدیدی برای جلوگیری از دستکاری بازار به مقررات اضافه شد، اما انحلال گلوبیکس این سوال را مطرح کرد که آیا چارچوب نظارتی منطقه برای محافظت از سرمایه گذاران کافی است یا خیر.

جبل الطارق سال گذشته در فهرست به اصطلاح خاکستری گروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت، به دلیل شکاف های ادعایی در مقررات که به گفته آن می تواند به فعالیت های پولشویی و تامین مالی تروریسم اجازه دهد تا از بین بروند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا