چه طور

نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از پارامتر Tile در Midjourney

چه باید بدانیم

  • پارامتر Tile در Midjourney می‌تواند به شما کمک کند تا با تبدیل درخواست خود به یک تصویر کاشی‌شده تکرارپذیر، الگوهای یکپارچه ایجاد کنید.
  • هنگامی که یک درخواست را با --tile پارامتر، شما 4 تصویر کاشی کاری جداگانه دریافت خواهید کرد که همه با هر کدام متفاوت هستند.
  • پارامتر کاشی تنها یک کاشی تولید می‌کند، بنابراین برای ایجاد الگوهای تکرار شونده باید از ابزارهایی مانند Seamless Pattern Checker یا نرم‌افزار ویرایش عکس ترجیحی استفاده کنید.

پارامتر Tile در Midjourney چیست؟

Midjourney به شما امکان می دهد الگوهای تکرار شونده بدون درز ایجاد کنید که می توانید از آنها برای ایجاد طرح های جذاب استفاده کنید. این کار با استفاده از پارامتر Tile انجام می شود که با نشان داده شده است --tile که کاشی درخواستی شما را به گونه ای طراحی می کند که در صورت تکرار طرحی بدون درز ایجاد می کند.

این پارامتر می تواند هنگام ایجاد طرح هایی برای کاغذ دیواری، پارچه یا بافت مفید باشد. وقتی از --tile پارامتر، Midjourney یک کاشی واحد را بر اساس درخواست شما ایجاد می کند. این بدان معناست که شبکه تصویر اولیه شامل 4 طرح مختلف از 1 کاشی است که Midjourney بر اساس متن ورودی ایجاد کرده است.

برای اینکه ببینید این کاشی پس از تکرار چگونه به نظر می‌رسد، Midjourney پیشنهاد می‌کند که از این جستجوگر الگوی بدون درز استفاده کنید. در اینجا، می‌توانید تصویر کاشی‌شده تولید شده را پردازش کنید و ببینید زمانی که به طور مکرر در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرد چگونه به نظر می‌رسد.

اگرچه Midjourney یک طرح بدون درز برای کاشی‌هایی با ایرادات صفر ایجاد می‌کند، ممکن است وقتی با استفاده از کاشی‌های متعدد بازسازی می‌شوند، همه آن‌ها را دوست نداشته باشید. بنابراین، شما باید از جستجوگر الگو روی کاشی تولید شده استفاده کنید تا قبل از افزودن آن به طرح یا محصول خود، بررسی کنید و ببینید که وقتی کاشی تکرار می شود چگونه به نظر می رسد.

نحوه استفاده از پارامتر Tile در Midjourney

استفاده از پارامتر Tile در Midjourney بسیار ساده است. پارامتر Tile با استفاده از نشان داده می شود --tile دستوری که قرار است در انتهای فرمان اضافه شود. هنگامی که قرار است از پارامتر در یک اعلان استفاده شود، باید دستور زیر را برای تولید تصاویر کاشی شده دنبال کنید:

/imagine prompt --tile

برای شروع استفاده از پارامتر کاشی در Midjourney، یکی از سرورهای Discord Midjourney را باز کنید یا از سرور Discord یا Discord DM به ربات Midjourney دسترسی پیدا کنید. صرف نظر از نحوه دسترسی به آن، روی آن ضربه بزنید جعبه متن در پایین

اینجا تایپ کنید /imagine و انتخاب کنید /تصور کن گزینه ای از منو

1690285711 414 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

اکنون، توضیحات مورد نظر خود را برای تصویری که می خواهید ایجاد کنید در کادر “اعلان” وارد کنید.

1690285711 858 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

پس از وارد کردن توضیحات سریع خود، آن را اضافه کنید --tile پارامتر را در انتهای فرمان خود قرار دهید و سپس دکمه را فشار دهید وارد کلید

1690285712 585 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

Midjourney اکنون پردازش شبکه تصویر شما را آغاز می کند و پس از تکمیل، باید مجموعه ای از 4 تصویر را بر اساس درخواست خود مشاهده کنید.

1690285712 438 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

بسته به تصویری که دوست دارید، می توانید با انتخاب گزینه های مربوطه در زیر شبکه تصویر تولید شده، آن را ارتقا دهید یا تغییراتی در آن ایجاد کنید.

نحوه ایجاد یک الگوی بدون درز از کاشی های تولید شده در Midjourney

هنگامی که از پارامتر Tile استفاده می کنید، شبکه تصویر اولیه به اشتراک گذاشته شده توسط Midjourney تنها دارای کاشی های جداگانه از 4 الگوی مختلف بر اساس درخواستی است که وارد کرده اید. شما نمی توانید یک الگوی بدون درز از نسل دلخواه خود در خود Midjourney ایجاد کنید.

برای ایجاد یک الگوی بدون درز از یک کاشی تولید شده، روی مورد مربوطه کلیک کنید گزینه مجلل (U1-U4) در زیر شبکه تصویر.

1690285712 483 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

وقتی این کار را انجام دادید، Midjourney نسخه ارتقا یافته تصویر را در یک پاسخ جدید به شما نشان می دهد.

1690285712 616 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

می توانید روی این تصویر کلیک کرده و روی آن کلیک کنید در مرور گر باز کنید برای بارگیری تصویر ارتقا یافته در یک برگه جدید.

1690285712 794 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

وقتی تصویر به طور کامل در برگه جدید بارگذاری شد، کلیک راست روی آن و کلیک کنید ذخیره تصویر.

1690285712 82 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

با ذخیره تصویر در رایانه شما، صفحه Seamless Texture Checker را در مرورگر وب خود باز کنید. در اینجا، بر روی دکمه فایل در بالا

1690285712 136 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

در پنجره ای که ظاهر می شود، تصویر ارتقا یافته ای را که قبلاً ذخیره کرده اید پیدا کرده و انتخاب کنید.

1690285712 564 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

با این کار کاشی در پس‌زمینه بارگذاری می‌شود و شما باید بتوانید الگوی بدون درز را در پس‌زمینه پیش‌نمایش کنید. برای دانلود کل تصویر در کامپیوتر خود، روی آن کلیک کنید نماد دانلود در گوشه سمت راست بالا

1690285712 33 نحوه ایجاد الگوهای تکرار شونده بدون درز با استفاده از

اکنون تصویر در پوشه دانلودهای پیش فرض در دستگاه شما ذخیره می شود. شما می توانید از این تصویر برای کاغذ دیواری، پارچه و سایر بافت ها هر طور که می خواهید استفاده کنید.

با استفاده از پارامتر Tile چه نوع تصاویری می توانید ایجاد کنید؟

پارامتر Tile ایجاد الگوهای یکپارچه از تصویری که در Midjourney ایجاد می کنید را برای شما آسان می کند. اگرچه این ابزار فقط می‌تواند یک کاشی را برای طراحی شما ایجاد کند، اما استفاده از کاشی‌های تولید شده به‌عنوان الگوهای تکراری، آن را برای یکسری برنامه‌های خلاقانه مفید می‌کند. این الگوها را می توان به عنوان کاغذ دیواری (هم به صورت دیجیتال و هم به صورت فیزیکی)، برای مدل سازی سه بعدی و به عنوان بافت روی پارچه ها و کالاهای چاپی استفاده کرد.

ما از پارامتر Tile با چند دستور در Midjourney استفاده کردیم و این چیزی است که توانستیم ایجاد کنیم.

همه الگوهای تکرار شده در بالا در قالب کاشی های 4×2 ایجاد شده اند، اما شما می توانید هر طور که می خواهید یک الگوی دلخواه در ابعاد دلخواه خود ایجاد کنید.

این تمام چیزی است که باید در مورد استفاده از پارامتر Tile در Midjourney بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا