شبکه های اجتماعی

سونی رکوردشکنی تعداد واحدهای PS5 را در جهان به فروش رساند

سونی آخرین گزارش درآمد خود را منتشر کرده است که ادعا می کند این شرکت بیش از 38 میلیون دستگاه فروخته است. غول الکترونیک ژاپنی مدعی شده است که 6.3 میلیون فروند ارسال کرده است پلی استیشن 5 کنسول ها بین ژانویه تا مارس 2022. برای مقایسه، سونی در سه ماهه مشابه در سال 2021 تنها 2 میلیون دستگاه فروخت که این بار سه برابر شده است. در طول سال مالی 2022، سونی در مجموع بیش از 19 میلیون واحد PS5 را عرضه کرد که پیش‌بینی قبلی 18 میلیون دستگاه را پشت سر گذاشت.

عملکرد سونی در بخش نرم افزار بازی
طبق گزارش بلومبرگ، درآمد حاصل از نرم افزارهای بازی افزایش یافته است اما فروش واحدها کاهش یافته است. در سه ماهه چهارم سال 2022، این شرکت تنها 68 میلیون واحد بازی را در مقایسه با 70.5 میلیون بازی در سه ماهه چهارم 2021 ارسال کرد. کاربران فعال ماهانه شبکه پلی استیشن حدود 2 میلیون افزایش یافت، با این حال، تعداد مشترکین پلی استیشن پلاس هیچ حرکتی مشاهده نکردند و در 47.4 باقی ماندند. میلیون.

همچنین بخوانید

توضیح داد که چگونه ویژگی دسترسی جدید Horizon Forbidden Westamp39 می تواند به مقابله با ترس از آب عمیق کمک کند
مایکروسافت قراردادی 10 ساله امضا کرد تا Call of Duty را به یک پلتفرم بازی ابری دیگر بیاورد

این گزارش نشان می‌دهد که این نابرابری ناشی از عدم عرضه بازی‌های اصلی شخص اول در سه ماهه است. علاوه بر این، این گزارش می افزاید، مشکلات تامین سخت افزار قبلی PS5 نیز ممکن است دلیلی برای کاهش درآمد فروش نرم افزار و اشتراک باشد. سونی برنامه‌هایی برای ایجاد «چرخه‌ای با فضیلت» از تقویت متقابل فروش کنسول‌ها و بازی‌ها دارد که فروش نرم‌افزار و شماره اشتراک را برای شرکت مهم می‌کند.

عملکرد کلی
وضعیت مالی کلی شرکت قوی بود زیرا سود عملیاتی رکورد 1.21 تریلیون ین (حدود 8.9 میلیارد دلار) برای سال 2022 را گزارش کرد. درآمد سه ماهه چهارم 2022 با 35 درصد افزایش به 3.06 تریلیون ین (حدود 22.5 میلیارد دلار) رسید. سونی تعداد فروش هدست جدید پلی استیشن VR2 خود را که در این سه ماهه عرضه شد را به اشتراک نگذارد.

این شرکت انتظار دارد سود عملیاتی به 1.17 تریلیون ین (حدود 8.6 میلیارد دلار) برسد. این نشان دهنده کاهش تقریباً 3 درصدی نسبت به سال گذشته است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا