برنامه نویسی

چگونه برای گواهینامه HashiCorp Terraform Associate آماده شویم

HashiCorp Terraform یک ابزار زیرساخت به عنوان کد (IaC) است که کاربران را قادر می‌سازد تا زیرساخت ابری را مدیریت و خودکار کنند.

گواهینامه Terraform Associate یک اعتبار شناخته شده است که نشان دهنده مهارت در استفاده از Terraform برای مدیریت زیرساخت است. این گواهینامه برای حرفه ای هایی که به دنبال پیشرفت شغلی خود در رایانش ابری، DevOps و مدیریت زیرساخت هستند، ایده آل است.

آماده شدن برای آزمون گواهینامه می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا به درک عمیق ویژگی ها و عملکرد Terraform نیاز دارد. در این پست وبلاگ، راهنمای جامعی در مورد نحوه آماده شدن برای گواهینامه HashiCorp Terraform Associate، شامل نکاتی در مورد آنچه مطالعه کنید، نحوه نزدیک شدن به امتحان و منابعی برای کمک به موفقیت شما ارائه خواهیم داد.

از آزمون گواهینامه HashiCorp Terraform Associate چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

گواهینامه HashiCorp Terraform Associate دانش شما را در 9 زمینه اصلی آزمایش می کند:

  1. زیرساخت را به عنوان مفاهیم کد (IaC) درک کنید
  2. درک هدف Terraform (در مقابل سایر IaC)
  3. اصول Terraform را درک کنید
  4. از Terraform خارج از جریان کار اصلی استفاده کنید
  5. تعامل با ماژول های Terraform
  6. از گردش کار هسته Terraform استفاده کنید
  7. اجرا و حفظ حالت
  8. خواندن، تولید و تغییر پیکربندی
  9. قابلیت های Terraform Cloud را درک کنید

ارزش دارد راهنمای آزمون رسمی را برای انواع چیزهایی که در هر یک از آن حوزه های کلیدی باید بدانید، بررسی کنید.

وقتی برای امتحانی مطالعه می‌کنم، دوست دارم حوزه‌های اهداف را چاپ کنم و حوزه‌هایی را که قبلاً می‌دانم یا به آنها اطمینان دارم، نمره می‌دهم.

فرمت آزمون کاردانی HashiCorp Terraform

این آزمون یک آزمون آنلاین است و ارائه دهنده آزمون PSI است. این آزمون از سوالات چند گزینه ای تشکیل شده و یک ساعت به شما برای تکمیل امتحان اختصاص داده شده است.

قیمت در زمان نوشتن آزمون 70.50 دلار است و هیچ بازپس گیری رایگان در آن قیمت لحاظ نمی شود.

پس از اتمام موفقیت آمیز آزمون، یک نشان دیجیتالی از Credly دریافت خواهید کرد که می توانید از آن در امضای ایمیل، رزومه دیجیتال یا رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. نشان‌ها به یک راستی‌آزمایی هم‌زمان پیوند می‌خورند که شرایط شما را توصیف می‌کند.

گواهینامه شما به مدت 2 سال معتبر خواهد بود. شش ماه قبل از تاریخ انقضای گواهینامه، می توانید با شرکت مجدد در آزمون Terraform Associate مدرک خود را تمدید کنید.

چگونه برای گواهینامه HashiCorp Terraform Associate آماده شویم؟

با هر فناوری، من همیشه به عنوان بخشی از سفر یادگیری خود، تجربه عملی را توصیه می کنم. برای به دست آوردن تجربه عملی، لزوماً نیازی به استفاده از Terraform در محیط تولید ندارید. چندین محصول رایگان و ارائه‌دهنده ابر وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید تا تجربه استفاده از آن برای استقرار و مدیریت زیرساخت‌های خود را در زندگی واقعی کسب کنید.

برای کمک به شما در سفر یادگیری در اینجا چند منبع عالی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

  • Terraform در 10 دقیقه – من یک ویدیو ایجاد کرده ام که Terraform را در 10 دقیقه پوشش می دهد. اگر کاملاً با Terraform تازه کار هستید، یک ویدیوی شروع عالی است.

  • ویدیوی دوره 13 ساعته Terraform Associate: این ویدیوی رایگان در سال 2021 ایجاد شده است تا به مردم کمک کند تا گواهینامه Terraform Associate را پاس کنند. اندرو براون افراد را از طریق نکات کلیدی مختلفی که در امتحان پوشش داده خواهد شد، راهنمایی می کند. ممکن است در حال حاضر نسخه جدیدی از آزمون کمی قدیمی باشد، با این حال، موضوعات اصلی همچنان یکسان است. اندرو در طول ویدیو دموهایی را با استفاده از AWS دنبال می کند.

  • Terraform را با Azure بیاموزید – این ویدیو توسط freecodecamp.org شما را با برخی از اصول Terraform آشنا می کند و از شما می خواهد منابع را در Azure مستقر کنید.

  • راهنمای رسمی استودیوی Hashicorp – Hashicorp یک راهنمای مطالعه ایجاد کرده است که به شما کمک می کند اسناد خود را مطابق با اهداف امتحان هدایت کنید.

  • تست های تمرینی WhizLab – می توانید برخی از تست های تمرینی را از WhizLabs خریداری کنید. اینها چک‌کننده‌های نقطه عطف عالی هستند، می‌توانید از طریق یک آزمون تمرینی که طراحی کرده‌اند کار کنید و بررسی کنید که یادگیری شما کجاست. من شخصاً عاشق استفاده از تست های تمرینی برای بررسی دانشی هستم که از مطالعه خود حفظ کرده ام و مناطقی را که دانش من نیاز به توجه دارد را کشف کنم.

خلاصه

چه قبلاً از Terraform استفاده کرده باشید یا از ابتدا شروع کنید، گواهینامه Terraform Associate چالش خوبی است.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که Terraform یک ابر آگنوستیک است، بنابراین توصیه من این است که با ارائه دهنده ابری که با آن آشنا هستید، بمانید. این کد در همه پلتفرم‌ها یکسان عمل می‌کند، بنابراین برای قبولی در این امتحان نیازی به رفتن و یادگیری فناوری جدید ارائه‌دهنده ابر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا