چه طور

نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

از زمانی که ایلان ماسک زمام امور توییتر را به دست گرفت، هزاران کاربر به جایگزین منبع باز آن – Mastodon – رفته اند. Mastodon همان ویژگی های میکروبلاگینگ مانند توییتر را ارائه می دهد که در آن می توانید افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و آنهایی را که دوست دارید ستاره (لایک) یا تقویت (بازتوییت) کنید. در حالی که هر دو پلتفرم ممکن است در ابتدا یکسان به نظر برسند، تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد.

اگر به تازگی با Mastodon آشنا شده اید، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید پست شخصی را در پست خود نقل قول کنید. در این پست به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید پستی را نقل قول کنید که توسط شخصی ساخته شده است و آیا باید این کار را انجام دهید یا خیر.

آیا می توانید پست کسی را در Mastodon نقل قول کنید؟

نه. برخلاف توییتر که به شما امکان می‌دهد نظر خود را در مورد توییت شخص دیگری از طریق گزینه نقل قول ارسال کنید، Mastodon گزینه جایگزینی را ارائه نمی‌دهد که بتوانید از آن برای اشاره به پست یا توت شخصی در پلتفرم استفاده کنید. در حالی که می‌توانید پستی را که در پلتفرم می‌بینید، تقویت کنید (ریتوییت کنید) یا ستاره‌دار کنید (لایک کنید)، تنها راهی که می‌توانید با استفاده از متن در Mastodon با پست شخصی تعامل کنید، پاسخ دادن به پست او است.

مربوط: نمونه ماستودون چیست؟

چرا Mastodon گزینه نقل قول ارائه نمی دهد؟

حذف گزینه نقل قول برای پست هایی که می خواهید برداشت خود را به آن اضافه کنید یک حرکت عمدی توسط مدیر عامل و توسعه دهنده اصلی Mastodon، یوگن روچکو است. روچکو در پستی که در سال 2018 در mastodon.social به اشتراک گذاشت، فاش کرد که این انتخاب او بوده است که از گزینه Quote صرف نظر کند، زیرا چنین ویژگی مسمومیت به همراه خواهد داشت و ممکن است وسوسه شوید که «به جای صحبت کردن با شخصی که دارید با مخاطبان خود صحبت کنید. با آنها صحبت می کنند».

برای تعامل با چنین پست‌هایی، تنها گزینه‌ای که Mastodon به صورت بومی ارائه می‌کند دکمه Reply است که در آن مکالمه را با شخصی که پست اصلی را به اشتراک گذاشته است ادامه می‌دهید. Mastodon با جلوگیری از اضافه کردن نظر خود در مورد پست دیگران، ابزاری را برای جلوگیری از آزار و اذیت شخصی در پلتفرم ارائه می‌کند، زیرا پیامی که می‌خواهید منتقل کنید محدود به افرادی است که شما را دنبال می‌کنند و همچنین پوستر اصلی.

ماستودون با حذف گزینه نقل قول از پست یک نفر، کاربران را تشویق می کند تا به جای اشاره به او و پخش نظر خود برای فالوورهای خود، نظر خود را با شخصی که یک توت پست کرده است بیان کنند. به این ترتیب، مهم نیست که چند فالوور داشته باشید، افرادی که می‌شناسید می‌توانند با پاسخ شما در پست یک نفر ارتباط برقرار کنند، اگر آن‌ها هم آن‌ها را در Mastodon دنبال کنند.

مربوط: چگونه یک هشتگ را در Mastodon دنبال کنیم

نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon (2 راه حل)

از آنجایی که نمی توانید به صورت بومی پست شخصی را در Mastodon نقل قول کنید، تنها راه برای به اشتراک گذاشتن نظر خود در مورد چیزی با افرادی که شما را دنبال می کنند، اشتراک گذاری یک کپی از پست اصلی است. دو راه برای انجام این کار وجود دارد – یکی از طریق اشتراک‌گذاری اسکرین شات از پست شخصی و دیگری اشتراک‌گذاری پیوند به پست اصلی.

روش 1: یک اسکرین شات از پست اصلی را به اشتراک بگذارید

اگر می خواهید پست اصلی را که می خواهید هنگام اشتراک گذاری آن از حساب شخصی خود نقل قول کنید، گرفتن اسکرین شات بهترین راه برای پیشرفت است. می‌توانید از هر پستی در Mastodon، چه در برنامه و چه در کلاینت وب آن، با استفاده از مراحل مناسب مورد نیاز برای گرفتن اسکرین شات در دستگاه خود، اسکرین شات بگیرید.

در وب

برای به اشتراک گذاشتن یک پست در Mastodon به عنوان یک نقل قول، یک اسکرین شات از آن در رایانه خود بگیرید. برای بهترین نتایج، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اسکرین‌شات را فقط برای نشان دادن پستی که می‌خواهید نقل قول کنید، برش دهید، زیرا Mastodon ابزار داخلی برای برش تصاویری که در آن آپلود می‌کنید ارائه نمی‌کند.

هنگامی که یک اسکرین شات گرفته شد، می توانید با باز کردن نمونه Mastodon خود و سپس کلیک کردن بر روی نمایه Mastodon خود در وب، آن را به اشتراک بگذارید. نماد پیوند زیر کادر متن پست جدید در نوار کناری سمت چپ.

1670263760 149 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در رایانه خود، اسکرین شاتی را که به تازگی گرفته اید پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

1670263760 47 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

با این کار اسکرین شات در Mastodon آپلود می شود. وقتی پیش‌نمایش تصویر نشان داده شد، اکنون می‌توانید پیام خود را که می‌خواهید پست کنید، در بالای پست نقل‌قول‌شده (اسکرین شات) اضافه کنید.

1670263760 138 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی پست شما آماده شد، با کلیک بر روی آن، مخاطبان خود را برای پست انتخاب کنید نماد کره زمین و گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

1670263760 232 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

این یک گام مهم است زیرا می‌توانید این مکالمه را به همه Mastodon بسپارید، یا دید آن را به دنبال‌کنندگان خود، افراد نمونه خود یا فقط افرادی که در این پست ذکر می‌کنید محدود کنید.

1670263760 199 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی انتخاب مخاطب تمام شد، روی آن کلیک کنید انتشار! زیر کادر متن

1670263760 332 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

اکنون پست با اسکرین شات آپلود شده با مخاطبان دلخواه شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.

1670263760 279 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

مربوط: چگونه در Mastodon دوستان پیدا کنیم

در برنامه Mastodon (iOS/Android)

در دستگاه اندروید یا آیفون خود، یک اسکرین شات از پست Mastodon که می خواهید از حساب خود نقل قول کنید، بگیرید. مطمئن شوید که اسکرین شات را برش داده اید تا فقط پستی را که می خواهید نقل قول کنید نشان دهید، زیرا پس از آپلود در Mastodon نمی توانید آنها را ویرایش کنید.

1670263760 207 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

برای به اشتراک گذاشتن اسکرین شات از گوشی خود، آن را باز کنید ماستودون برنامه در iOS یا Android. وقتی برنامه باز شد، روی آن ضربه بزنید نماد پست جدید در پایین صفحه نمایش

1670263760 336 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در صفحه پست جدید که بارگیری می شود، روی آن ضربه بزنید نماد تصاویر در گوشه پایین سمت چپ

1670263760 922 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

یک منوی سرریز ظاهر می شود. از این منو، را انتخاب کنید کتابخانه عکس.

1670263761 165 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

همه تصاویر و ویدیوهای برنامه Photos را در صفحه بعدی خواهید دید. در اینجا، اسکرین شات مورد نظر برای اشتراک گذاری را انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید اضافه کردن در گوشه سمت راست بالا

1670263761 94 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

برنامه Mastodon اکنون تصویر انتخاب شده را روی پست شما آپلود می کند و پس از آپلود، پیش نمایش آن را در صفحه New Post مشاهده خواهید کرد.

1670263761 847 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

اکنون، می توانید پیام یا گزینه خود را در مورد پستی که نقل قول می کنید تایپ کنید.

1670263761 843 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

پس از آماده شدن پست شما، می توانید با ضربه زدن بر روی آن، مخاطبان این پست را انتخاب کنید نماد کره زمین در پایین و انتخاب مخاطب مورد نظر خود. برای یک مکالمه سالم، ممکن است بخواهید از شخصی که می خواهید پست او را نقل قول کنید نام ببرید.

1670263761 41 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی پست شما برای اشتراک‌گذاری آماده شد، روی آن ضربه بزنید انتشار در گوشه سمت راست بالا

1670263761 442 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

پست با اسکرین شات اکنون برای مخاطبان منتخب شما در Mastodon قابل مشاهده خواهد بود.

1670263761 3 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

روش 2: پیوند به پست اصلی را به اشتراک بگذارید

در برخی جوامع (یا نمونه‌ها)، گرفتن اسکرین شات از پست شخصی ممکن است مورد نادیده انگاشته شود. اگر همچنان می‌خواهید از پستی که توسط شخصی در Mastodon ارسال شده است نقل قول کنید، با نظر خود پیوندی به پست اصلی او به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، افرادی که می‌توانند پست شما را مشاهده کنند، می‌توانند با استفاده از پیوندی که ارائه کرده‌اید، به پستی که نقل کرده‌اید دسترسی پیدا کنند تا متن کامل را دریافت کنند. این روش قابل قبول تری برای نقل قول از پست ها است زیرا دیگران را از دیدن پست اصلی دلسرد نمی کنید.

در وب

برای اشتراک‌گذاری پیوند به پست Mastodon، پستی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، پیدا کنید. وقتی پستی را که می خواهید نقل قول کنید پیدا کردید، روی آن کلیک کنید نماد 3 نقطه در گوشه سمت راست پایین پست

1670263761 82 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید لینک را برای پست کپی کنید.

1670263761 364 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

پیوند پست اکنون در کلیپ بورد شما کپی می شود. اکنون، پیامی را که می‌خواهید از نمایه Mastodon خود ارسال کنید، با وارد کردن آن در داخل «What’s on your mind?» تایپ کنید. جعبه متن در نوار کناری سمت چپ.

1670263761 871 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

هنگامی که پیام خود را تایپ کردید، پیوندی را که قبلاً کپی کرده اید، برای نقل قول قرار دهید.

1670263761 881 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی پیوند چسبانده شد، با کلیک بر روی نماد کره زمین و انتخاب یک گزینه، مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1670263761 384 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی پست شما آماده شد، روی آن کلیک کنید انتشار! زیر کادر متن

1670263761 62 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

پست شما با لینک به اشتراک گذاشته شده در ماستودون آپلود می شود و برای مخاطبان انتخابی شما قابل مشاهده خواهد بود.

1670263761 777 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در برنامه Mastodon (iOS/Android)

برای اشتراک‌گذاری پیوند به یک پست از تلفن خود، آن را باز کنید ماستودون برنامه در iOS/Android و پستی که می خواهید نقل قول کنید را پیدا کنید. وقتی پستی که می خواهید به اشتراک بگذارید قرار گرفت، روی آن ضربه بزنید نماد اشتراک گذاری در گوشه سمت راست پایین پست

1670263762 202 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در برگه/منوی اشتراک‌گذاری که بعد ظاهر می‌شود، را انتخاب کنید ماستودون از لیست برنامه ها

1670263762 636 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

اکنون پیوند پست اصلی را در صفحه نمایش پست جدید مشاهده خواهید کرد.

1670263762 350 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

در این صفحه، پیامی را که می خواهید پست اصلی را با آن نقل قول کنید وارد کنید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید.

1670263762 882 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

وقتی پست شما آماده شد، روی آن ضربه بزنید انتشار در گوشه سمت راست بالا

1670263762 197 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

پست شما با پیوندی به پست نقل شده آپلود می شود و برای مخاطبان منتخب شما در ماستودون قابل دسترسی خواهد بود.

1670263762 389 نحوه نقل قول از پست شخصی در Mastodon

آیا باید از این راه حل برای نقل قول پست ها استفاده کنید؟

همانطور که توسعه‌دهنده اصلی این پلتفرم سال‌ها پیش فاش کرد، Mastodon به گونه‌ای طراحی شده است که افراد را در مکالمات درگیر کند، به گونه‌ای که نظر شما بخشی از پستی باشد که در ابتدا ایجاد شده است. برای جلوگیری از رفتار سمی و سخنان مشوق نفرت، Mastodon ابزار مستقیمی برای نقل قول کردن پست شخصی در پست خود با نظر شما ارائه نمی دهد.

از آنجایی که تنها راهی که می توانید در یک مکالمه در Mastodon شرکت کنید، پاسخ دادن به یک پست است و این پاسخ فقط برای افرادی که شما را دنبال می کنند و همچنین شخصی که محتوای اصلی را ارسال کرده است قابل مشاهده است، نه شما و نه پوستر اصلی هیچ یک از شما نخواهید داشت. دست بالا برای برنده شدن در یک بحث

در حالی که روش‌های بالا را می‌توان برای نقل قول از پست‌ها در پلتفرم استفاده کرد، نقل قول یا پیوند دادن پست‌هایی را که در غیر این صورت در توییتر نقل‌قول می‌کنید، سخت‌تر و دشوارتر می‌کند. این بخشی از طراحی ضد ویروسی Mastodon است که برای جلوگیری از اجازه دادن به افراد در پشت سر افرادی که در ابتدا چیزی را پست کرده‌اند، صحبت می‌کنند.

با رسیدن به روش‌های واقعی نقل قول پست‌ها در Mastodon، همه چیز به این بستگی دارد که نظر شما در مورد یک پست چیست و اینکه آیا نمونه شما اجازه ارسال نقل قول پست شخص دیگری را می‌دهد یا خیر. اگر نظر شما در مورد پست شخصی می تواند مستقیماً با سازنده آن پست به اشتراک گذاشته شود، نقل قول آن منطقی نیست زیرا پاسخ به این پست ممکن است مشوق یک بحث سالم و با افرادی باشد که می خواهند در آن مکالمه شرکت کنند.

در جوامعی که پست‌های نقل قولی مورد انتقاد قرار می‌گیرند، باید از نقل‌قول پست شخصی در صورتی که برخلاف دستورالعمل‌های آن نمونه است، خودداری کنید. صرف نظر از مجاز بودن یا نبودن آن، یک راه سالم‌تر برای نقل قول از پست شخصی در نمونه شما، ذکر نام کاربری شخصی است که پست او را نقل قول می‌کنید. به این ترتیب، شخص نظر شما را می داند و فالوورهای شما می توانند حساب خود را بررسی کنند تا از متن کامل داستان مطلع شوند.

این تمام چیزی است که باید در مورد نقل قول از پست شخصی در Mastodon بدانید.

مربوط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا