شبکه های اجتماعی

چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی برای مشاغل در سال 2023 ایجاد کنیم؟

رسانه های اجتماعی کانالی هستند که اقیانوسی از فرصت ها را برای کسب و کارها باز می کند. این نه تنها راه های بی پایان را برای آنها نوید می دهد، بلکه به آن وعده ها نیز عمل می کند. اما همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “نهار رایگان وجود ندارد”. شما باید یک استراتژی موثر ایجاد کنید تا پلتفرم های رسانه های اجتماعی با موفقیت برای کسب و کار شما کار کنند. استفاده از یک استراتژی مطمئن، قطعاً می تواند فشار بسیار مورد نیاز را برای محصولات و راه حل های شما ایجاد کند.

به سادگی، به ساخت برند شما و رسیدن آن به میلیون ها مخاطب هدف شما کمک می کند. در اینجا چند نکته ساده و سرراست برای استراتژی رسانه اجتماعی بی عیب و نقص برای کسب و کار شما آورده شده است.

1. اهداف تجاری خود را مشخص کنید

شناسایی اهداف اولیه و ثانویه کسب و کار شما اولین قدم به سوی یک استراتژی کامل رسانه های اجتماعی است. فقط یک جمع بندی سریع از چند سوال اساسی انجام دهید.

  • “از کسب و کار خود چه می خواهید؟”
  • “می خواهید به کدام بخش از مخاطبان برسید؟”
  • “چگونه قصد دارید آنها را درگیر کنید و با آنها تعامل کنید؟”

اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید. این شامل تمام سرنخ ها و فروش هایی است که باید برای رسیدن به هدف اصلی کسب و کار خود ایجاد کنید. هنگامی که نیازهای شرکت خود را شناختید، به راحتی می توانید از رسانه های اجتماعی با پتانسیل کامل خود برای تحقق این اهداف استفاده کنید. برای راهنمایی های متخصص در این زمینه می توانید از یک مربی کسب و کار کمک بگیرید.

2. مخاطب هدف خود را درک کنید

هر کسب‌وکاری با سود فروش هدایت می‌شود و سود فروش به واسطه دعوت به اقدامی که توسط مخاطبان هدف گرفته می‌شود، هدایت می‌شود. ضروری است که مشخص کنید مشتریان بالقوه یا کاربران نهایی شما چه کسانی هستند – جمعیت شناسی، عادات آنها و همه چیز درباره آنها چیست که به شما کمک می کند با آنها ارتباط برقرار کنید.

چرا این را می گویم؟ زیرا با تمام این جزئیات، در زمان لازم قادر خواهید بود در زمان مناسب با آنها ارتباط برقرار کنید. حتی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها تعامل داشته باشید. در اینجا راهنمای رمزگشایی مخاطبان هدف شما است.

3. رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

رسانه‌های اجتماعی به هر کسب‌وکاری فضای بازی مساوی می‌دهند. بنابراین، ممکن است این تصور را داشته باشید که استراتژی شما بهترین خواهد بود و قطعا نتایج مطلوب را به شما خواهد داد. با این حال، زمان بررسی واقعیت فرا رسیده است. از آنجایی که اکنون هر کسب و کاری به نوعی حضور آنلاین دارد، شما باید بنشینید و به استراتژی استفاده شده توسط رقبای خود توجه داشته باشید. کسانی که موفق هستند را مطالعه کنید تا بدانید چه کاری باید انجام دهید و همچنین بتوانید کارهایی را که نباید انجام دهید. به طور خلاصه، فعالیت رقیب خود را در رسانه های اجتماعی پیگیری کنید و برخی از بهترین نکات آنها را در استراتژی خود بگنجانید.

4. کانال های رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

یکی از حماقت‌های اصلی کسب‌وکارها این است که در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که سر راهشان قرار می‌گیرد حساب کاربری ایجاد می‌کنند. آن‌ها بدون ارزیابی امکان‌سنجی، به سرعت وارد سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. این به چیزی جز اتلاف وقت و منابع منجر نمی شود. راه حل اینجا این است که بدانید مخاطب هدف شما از کدام کانال ها بازدید می کند و از چه نوع محتوایی می توانید برای جلب توجه آنها در کانال های مختلف استفاده کنید.

در مورد Pinterest، نگاه کنید تخته ها که توسط مشتریان بالقوه شما بازدید می شود. اگر توییتر است، پس هشتگ های پرطرفدار به هدف شما کمک خواهد کرد. اگر مشتریان یا افراد حرفه ای B2B را هدف قرار می دهید، لینکدین می تواند بهترین گزینه شما باشد. در مجموعه تهی، ابتدا باید مشخص کنید کدام کانال پربارتر است و اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید.

5. یک استراتژی محتوای قانع کننده ایجاد کنید

هنگامی که کانالی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب می کنید، مهمترین عامل در خط مقدم قرار می گیرد. این باید یک استراتژی محتوای خوب باشد. شما باید محتوای مرتبط، جالب و به موقع داشته باشید. با استفاده از آن می توانید به راحتی با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با آنها تعامل داشته باشید و دیده شدن برند خود را افزایش دهید مثل قبل در صورت نیاز، روی یک تیم محتوا سرمایه گذاری کنید که دائماً انواع محتوای منحصر به فرد (از نظر متن، تصویر، ویدیو و پادکست) را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی پست می کند.

می توانید از این پست وبلاگ اخیر موسس SocialMediaExaminer درباره بازاریابی محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنید مایکل استلزر توضیح اینکه چگونه کسب و کار می تواند با محتوا رشد کند.

6. از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

آ ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی ابزاری سازنده برای مدیریت تعدادی حساب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. تعدادی ابزار مولد در بازار موجود است که به شما کمک می کند تا فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید.

SocialPilot چنین ابزاری است که یک داشبورد یکپارچه برای نظارت و مدیریت تمام حساب های رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. می‌توانید برای ارسال و زمان‌بندی پست‌ها از قبل، به محتوای تازه دسترسی فوری داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید گروه‌ها را مدیریت کنید و حتی حساب‌های مختلف را متصل کنید. بدیهی است که این ابزار می تواند به کاهش منابع، به ویژه زمان و افزایش بهره وری شما کمک کند. این مقاله هر کدام را برای شما توضیح خواهد داد ویژگی های متفاوت این ابزار در جزئیات بیشتر

پس از انتخاب بهترین ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی، می توانید بسیاری از فعالیت ها را در پلتفرم های مختلف خودکار کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید محتوا را در فواصل زمانی مختلف برای همه حساب های خود از قبل به صورت خودکار و انبوه آپلود کنید. همچنین، این به شما کمک می کند تا یکپارچگی در فرکانس های ارسال خود را حفظ کنید و همچنین به شما امکان می دهد زمان بیشتری را برای تعامل و تعامل با مخاطبان هدف خود صرف کنید. علاوه بر این، اتوماسیون رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا به روز رسانی ها را در زمان مناسبی که مخاطبان هدف شما فعال هستند به اشتراک بگذارید. بسیاری از ابزارهای دیگر مانند eClincher، Hootsuite وجود دارند که از بودجه خارج می شوند. در اینجا لیستی از جایگزین های eClincher برای مدیریت رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه وجود دارد.

7. منابع را به طور کارآمد مدیریت کنید

تصاویر جذاب، اینفوگرافیک ها و ویدیوهای جذاب برای تعامل بهتر در رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. برای تولید چنین محتوایی به مشارکت طراح گرافیک، بازاریابان محتوا، افراد خلاق و کارشناسان ویرایش ویدیو نیاز دارید. از آنجایی که شامل منابع مختلفی می شود، مدیریت عاقلانه آنها می تواند بهترین خروجی ممکن را برای کمپین رسانه های اجتماعی شما ارائه دهد. بنابراین، برنامه ریزی کنید و سپس بودجه و منابع خود را برای هر یک از فعالیت هایی که قرار است برای کسب و کار خود انجام دهید، تخصیص دهید. این همچنین به شما کمک می کند تا بازده سرمایه گذاری خود را در پایان روز تعیین کنید.

8. یک برنامه اقدام ایجاد کنید

هنگامی که بودجه و منابع رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های خود را تعیین کردید، یک برنامه عملیاتی آماده برای پیشبرد استراتژی خود داشته باشید. این شامل دادن نقش ها و مسئولیت های جدید به اعضای تیم می شود. وظایف مختلفی را برای انجام آنها برنامه ریزی کنید و استفاده از روش لجستیکی برای این کارها حداکثر سود را به شما می دهد. ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی را مثال بزنید. شما می توانید برخی از آنها را آموزش دهید اعضای تیم برای استفاده از این ابزارها و مدیریت موثر کمپین های مختلف در پلتفرم های مختلف در نتیجه، بقیه آنها می توانند کارهای بازاریابی دیگری را انجام دهند که به همان اندازه به توجه شما نیاز دارند.

9. با فعالیت رسانه های اجتماعی تعادل برقرار کنید

آخرین نکته این است که با انجام فعالیت های بیش از حد در رسانه های اجتماعی زیاده روی نکنید. اجازه بدهید توضیح دهم که چرا. ببینید، اگر دائماً توییت‌های زنده را از حساب توییتر خود با هشتگ‌های مرتبط ارسال می‌کنید، چه تضمینی وجود دارد که مخاطبان هدف شما همه آنها را و در زمان انتشار شما بخوانند؟ راه حل اینجا ارسال یا پست های خود را در زمانی برنامه ریزی کنید که مخاطبان هدف شما در پلتفرم ها بیشترین فعالیت را دارند. همچنین ضروری است که محتوا را برای پست کردن تنظیم کنید و محتوای باکیفیتی را به آنها ارائه دهید که واقعاً مشتاقانه منتظر آن هستند. به طور خلاصه، آنها را با پست های بی ربط زیاد بمباران نکنید. با این حال، پست‌های محدود و موضوعی ارسال کنید تا آنها را به اقدام وادار کند. این موضوع برای سایر فعالیت ها نیز صادق است.

اینها نکاتی هستند که مطمئناً به عملکرد بهتر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی کمک می کنند. نکته دیگری برای ایجاد موثر استراتژی رسانه های اجتماعی می دانید؟ از طریق نظرات خود به ما اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا