ارز دیجیتال

اقدامات امنیتی بهبود یافته در انتظار کاربران زنجیره ای BNB در هارد فورک جولای است

منبع: Pexels / نیکیتا کهندلوال

انتظار می رود BNB Beacon Chain، اکوسیستم بلاک چین بایننس، در تاریخ 19 ژوئیه در ساعت 6:00 UTC تحت یک ارتقاء هارد فورک برنامه ریزی شده قرار گیرد، با ویژگی های امنیتی پیشرفته برای کاربران.

در اطلاعیه رسمی در 12 ژوئیه اشاره شد که هارد فورک با نام “ZhangHeng” که به نام یک دانشمند چینی نامگذاری شده است، در ارتفاع بلوک 328,088,888 ایجاد می شود. هارد فورک تغییری در پروتکل نرم افزاری است که بلوک ها/معاملات نامعتبر قبلی را معتبر می کند یا برعکس.

در حالی که ارتقا در درجه اول بر بهبود امنیت کلی متمرکز است، اما هیچ تاثیر مستقیمی بر اکثر کاربران نخواهد داشت.

«اگر از صرافی‌هایی استفاده می‌کنید که از BNB پشتیبانی می‌کنند، هیچ اقدامی از جانب شما لازم نیست مگر اینکه سرویس صرافی یا کیف پول شما را به شما اطلاع دهد.»

با این حال، اپراتورهای گره کامل در شبکه اصلی باید نسخه نرم افزار خود را قبل از رسیدن به ارتفاع بلوک هارد فورک به نسخه 0.10.16 ارتقا دهند. “اگر نتوانید نرم افزار خود را به موقع ارتقا دهید، گره شما با گره های BNB Beacon Chain همتا/ اعتبارسنجی ارتقا یافته همگام نمی شود. شما نمی‌توانید تراکنش‌ها را به هم متصل یا ارسال کنید.»

علاوه بر این، توکن‌های جدید BNB صادر نمی‌شوند و دو سوم اعتبارسنجی‌های زنجیره BNB باید گره‌های خود را برای انتقال صاف در طول هارد فورک ارتقا دهند.

امنیت و عملکرد پیشرفته

این پروژه دو تغییر عمده امنیتی را در ارتقاء اعلام کرد. توسعه دهندگان خاطرنشان کردند که این ارتقا BEP-255 را معرفی می کند که تطبیق دارایی های روی زنجیره را در BNB Beacon Chain برای بهبود امنیت پیشنهاد می کند.

BEP-255 تغییرات موجودی کاربر را در هر بلوک ردیابی می کند و برای شناسایی مشکلات با هم هماهنگ می شود. در این به‌روزرسانی آمده است: «هنگامی که خطاهای آشتی وجود داشته باشد، بلاک‌چین دچار وحشت می‌شود و تولید بلوک‌های جدید را متوقف می‌کند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های امنیتی شامل رفع اشکالی است که آسیب‌پذیری به نام «حمله کلیدی سرکش» را برطرف می‌کند، که می‌تواند صحت مکانیسم Fast Finality شبکه را به خطر بیندازد.

به منظور رفع اشکال، تمام آدرس‌های رأی موجود با رسیدن به ارتفاع هارد فورک حذف می‌شوند و اعتبارسنجی‌ها را می‌گذارند تا آدرس‌های رأی را دوباره اضافه کنند.

توسعه دهندگان در یک پست GitHub نوشتند: «اگرچه برخی پیشرفت‌ها برای بهبود امنیت زنجیره متقابل، مانند BEP171 انجام شده است، اما امنیت دارایی‌ها در خود زنجیره بی‌ان‌بی نیز باید تضمین شود، به خصوص پس از بهره‌برداری از پل».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا