شبکه های اجتماعی

اولین ماموریت سقط گاگانیان با موشک آزمایشی در می 2023

به گزارش روز چهارشنبه پارلمان هند، اولین ماموریت از چهار ماموریت لغو با استفاده از وسایل نقلیه آزمایشی یا موشک های آزمایشی برای مأموریت فضایی انسانی هند – Gaganyaan – در ماه می 2023 برنامه ریزی شده است.

“اولین ماموریت وسیله نقلیه آزمایشی، TV-D1، در ماه مه 2023 برنامه ریزی شده است و به دنبال آن دومین وسیله نقلیه آزمایشی TV-D2 و اولین ماموریت بدون سرنشین از چنین خواهد شد (LVM3-G1) در سه ماهه اول سال 2024، “دکتر جیتندرا سینگ، وزیر علوم و فناوری، در پاسخ کتبی به سوالی در مورد وضعیت ماموریت فضایی انسانی به Lok Sabha گفت.

“سری دوم ماموریت های خودروی آزمایشی (TV-D3 & D4) و ماموریت LVM3-G2 با محموله رباتیک بعدی برنامه ریزی شده است. ماموریت خدمه وی گفت: تا پایان سال 2024 بر اساس نتیجه آزمایش موفقیت آمیز خودرو و ماموریت های بدون سرنشین برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، کل هزینه های انجام شده برای برنامه گاگانیان در 30 اکتبر 2022، 3040 کرور روپیه است.

سینگ درباره وضعیت فعلی پروژه گاگانیان گفت: “تمام فعالیت های طراحی تکمیل شده است، آزمایش مدل های اولیه برای همه سیستم ها آغاز شده است. ساخت همه سیستم ها آغاز شده و در حال انجام است.”

او گفت که سیستم های خودروی پرتاب دارای رتبه انسانی (HLVM3) آزمایش شده و واجد شرایط هستند. تمام تست‌های سیستم‌های محرکه برای حواشی بالاتر تکمیل شد. ماموریت Test Vehicle TV-D1 برای نمایش سیستم فرار خدمه طراحی شده و مرحله برای اولین پرواز محقق شد. ساختار ماژول خدمه برای ماموریت TV-D1 تحویل داده شده است. تست های استاتیکی تمام موتورهای سیستم فرار خدمه تکمیل شده است. آزمایش دسته ای در حال انجام است.

وی همچنین گفت: ترم اول آموزش فضانوردان به پایان رسیده است. فعالیت های ارزیابی و ارزیابی خدمه نیز تکمیل شده است.

“ماژول مداری برای G1 بدون خدمه (1 انجام خواهد داد) تحقق ماموریت در حال انجام است. برای احراز صلاحیت چتر نجات و pyros از طریق آزمایش های زمینی و هوایی در حال انجام است. سینگ گفت: آزمایش‌های بازیابی ماژول خدمه از دریا در مرکز آزمایش بقای آب (WSTF)، نیروی دریایی هند، کوچی آغاز شد.

سینگ با توافق بر این که هدف برای پرتاب اولین ماموریت خدمه گاگانیان 2022 بود، گفت: تاخیر به دلیل قرنطینه های کووید-19، اختلال در زنجیره تامین مواد خام از منابع خارجی و تاخیر در تحقق سخت افزار از صنایع بوده و از این رو برنامه اصلاح شده است.

“علاوه بر این، شورای مشورتی گاگانیان آزمایش سیستم فرار خدمه و سیستم های کاهش سرعت را از طریق چهار ماموریت توقف با استفاده از تست وسیله نقلیه (تلویزیون) و تست های یکپارچه سقوط هوا قبل از ادامه ماموریت های خدمه توصیه کرده است. سینگ گفت.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا