بازی

نقد و بررسی Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp

Advance Wars برای نینتندو سوییچ کاملاً مناسب است و باورش سخت است که این سری برای پرش طولانی شده است. بدیهی است که نمی‌توانست حمله روسیه به اوکراین را پیش‌بینی کند، اما حتی بدون آن زمینه، این امتیاز ده‌ها سال است که روی یخ مانده است.


از ذهن‌های پشت Fire Emblem، یک RTS سریع می‌آید که در آن شما طیفی از پیاده نظام، وسایل نقلیه، هواپیما، و واحدهای ویژه را فرماندهی می‌کنید که همگی توسط یک افسر فرمانده با توانایی نهایی منحصربه‌فرد خود هدایت می‌شوند. چشم انداز چشم پرنده به شما نگاهی جامع به میدان جنگ می دهد، زیرا از شما انتظار می رود قبل از موعد تصمیمات متعددی بگیرید یا در خطر شکست عجولانه باشید. ارتش ستارگان نارنجی ممکن است متشکل از انبوهی از عیارهای خندان باشد، اما این زیبایی شناسی تیز انیمه یک بازی تاکتیکی فریبنده را پنهان می کند که کنار گذاشتن آن بسیار سخت است.

مطالب مرتبط: هیچ کس تریلرها را مانند افسانه زلدا انجام نمی دهد

جدای از پیشرفت های بصری و تعداد انگشت شماری از تغییرات مکانیکی، Re-Boot Camp علاقه ای به تغییر چندانی نسبت به دو بازی اصلی ندارد. همانطور که در پیش‌نمایش عملی‌ام اشاره کردم، این بسته شامل دو نسخه اول است که با جلوه‌های بصری بهتر و چند جایزه ارزشمند به‌روزرسانی شده‌اند که این دو کلاسیک استراتژی انفجاری را وارد دوران مدرن می‌کنند.

WayForward رهبری این تلاش بازسازی را بر عهده می گیرد و جذابیت انیمیشنی بازی هایی مانند Shantae از طریق انیمیشن رسا و شخصیت های پرشور هر شخصیت جدید می درخشد. Advance Wars همیشه شخصیتی برنده داشته است، اما هرگز چنین احساس کاملی نداشته است. شرم آور است که این روایت هنوز وجود ندارد، فقط سر خود را بالا می برد تا چهره های جدید را معرفی کند و کمپین را به قلمروهای جدید سوق دهد.

من شخصاً دوست داشتم ببینم که فرنچایز رفتاری مشابه Fire Emblem داشته باشد. تصور کنید پس از هر مبارزه به پادگان خود بازنشسته می شوید تا با متحدان خود گفتگو کنید. این به شخصیت‌های آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بیش از کهن الگوهای قدیمی که با حرکات خاص و طرح‌های قدیمی تعریف شده‌اند، احساس کنند. بوت کمپ به این دلیل به یک خطا در نقاط وفادار است.

جنگ های پیشرفته

دو بازی موجود در اینجا کمپین‌های تقریباً مشابهی با مکانیک و حالت‌های پیشرفت تقریباً مشابه دارند که به ندرت از مسیر شکسته خارج می‌شوند. شما می توانید در حالی که در میدان نبرد هستید با تصاحب ساختارهای خاص، واحدها را بسازید، اما انگیزه این است که از واحدهای دقیق برای هر موقعیتی به جای آزمایش فراتر از توان خود استفاده کنید. این کار را انجام دهید و احتمالاً با لگد زدن به لب به لب خواهید رسید زیرا افسر فرمانده شما یک یا دوازده راهنمایی مفید در مورد اینکه چگونه باید به بهترین شکل به مسائل برخورد کنید ارائه می دهد. من عاشق این هستم که چگونه هر سطح به یک معمای پیچیده برای حل من تبدیل شد، اما عدم سفارشی سازی از بازی های استراتژیک معاصر بیشتر نادیده گرفته شده است.

اگرچه هنوز فوق العاده جذاب است، و احساسات کمی می توانند با رضایت حاصل از شکست در مرحله ای که زمانی غیرممکن به نظر می رسید، یا کشف استراتژی عالی برای خنثی کردن برتری دشمن قبل از ظهور پیروز، برابری کنند. پوشاندن نقاط ضعف و دفاع از نقاط ضعف مانند پل ها از اهمیت بالایی برخوردار است و من معمولاً چند زیردریایی گستاخ را پایین می آورم تا مطمئن شوم که هیچ کس به من نمی پرد. آنها معمولا هنوز هم این کار را می کنند، اما من احساس خوبی داشتم و این چیزی است که اهمیت دارد. وارد سطحی می‌شدم که کاملاً نابود می‌شدم، و پس از لیسیدن زخم‌هایم با ترکیبی برنده از حرکات و واحدها برمی‌گشتم. به نقطه‌ای خواهید رسید که ویژگی‌هایی که زمانی نادیده گرفته‌اید، مانند توانایی‌های Commanding Officer و اثرات محیطی ارزشمند هستند.

جنگ های پیشرفته

شما در هر کمپین قفل CO های اضافی را باز خواهید کرد و در حین حرکت در نقشه ای مملو از کشورهایی که مشکوک به دنیای خودمان شبیه هستند، بیشتر در مورد آنها می آموزید، اما تمرکز اصلی بر استراتژی در ساختن جهان است، بنابراین کسانی که تجربه ای آرام تر دارند ممکن است با Advance Wars ژل نیست. من روی درجه سختی گاه به گاه بازی می کردم و هنوز هم چسباندن می کردم، اغلب مجبور می شدم بارها و بارها سطوح را طی کنم تا زمانی که همه چیز را بفهمم. شاید من فقط در بازی های ویدیویی مزخرف هستم. به‌عنوان کسی که عاشق بازی‌های استراتژیک مشابه به دلیل ترکیبی از نبردهای حماسی و روایت‌های تاثیرگذار است، پس از دو دهه دوری، چیزی در اینجا گم شده است.

فروشگاه درون بازی مملو از مواردی است که از فرماندهان گرفته تا بازی به عنوان و قطعات نقشه برای ایجاد مراحل خود برای به اشتراک گذاری آنلاین با دوستان استفاده می شود. این نسبتاً خوب کار می کند، بلافاصله من را به یاد بازی های مشابهی مانند Super Mario Maker می اندازد که چگونه محیط ها و واحدها با کمی تلاش در جای خود قرار می گیرند. با این حال، می‌خواهید کمی خویشتن‌داری نشان دهید، زیرا پرتاب کردن مزخرفات تصادفی در زمین و نامیدن آن‌ها به سطحی منجر نمی‌شود که بازی آن‌قدر سرگرم‌کننده باشد. در جاهای دیگر، می توانید با هوش مصنوعی به دنبال نمرات بالا و کمی تمرین ارزشمند مبارزه کنید. هیچ‌کدام از این افزوده‌های جدید دنیا را تغییر نمی‌دهند، اما همه به‌گونه‌ای احساس مدرنیزه می‌کنند که فرنچایز را از یک عزیز قابل حمل به چیزی که در سوییچ احساس می‌کند در خانه خود احساس می‌کند، تبدیل می‌کند.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp نشانگر بازگشت دو بازی استراتژیک کلاسیک است، و WayForward یک کار خیره کننده انجام داده و آنها را به زندگی بازگردانده است، در حالی که هرگز چالش مهیب و جذابیت انیمه ای جنگ های تخیلی را که این مجموعه همیشه به دنبال داشته است، قربانی نکرده است. . در حالی که برخی از ویژگی‌های جدید سبک هستند و افزودن پیشرفت‌هایی مانند صداگذاری و ایجاد سطح برای برخی افراد بی‌معنی خواهد بود، این ریمستر همچنان پایه‌ای محکمی را ارائه می‌کند که من دعا می‌کنم نینتندو از ساختن آن هراسی نداشته باشد. تعداد کمی در این ژانر می توانند با سادگی و قابلیت دسترسی فوری Advance Wars رقابت کنند، اما نینتندو باید آن را فراتر بگذارد.

کارت بررسی جنگ های پیشرفته

مطالب مرتبط: Final Fantasy 16 این حق را به دست آورده است که خودش را جدی بگیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا