شبکه های اجتماعی

شرکت های فناوری با ارزش بیش از 1 تریلیون دلار

افزایش تقاضا برای ابزارهای هوش مصنوعی مولد (AI) از شرکت های مختلف فناوری، Nvidia به ارزش بازار یک تریلیون دلار رسید. این سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده در چند سال گذشته تمرکز خود را به بازار مرکز داده معطوف کرده است و اکنون در حال کار برای ارائه سخت افزار مورد نیاز برای آموزش مدل های زبان بزرگ (LLM) برای “دنیای اول هوش مصنوعی” است.

تراشه‌های Nvidia حیاتی‌تر شده‌اند، زیرا شرکت‌ها اکنون به دنبال توسعه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و این سازنده تراشه یک تامین‌کننده برجسته در این زمینه است.

در واقع انویدیا یک محصول جدید معرفی کرد DGX ابر رایانه در سخنرانی اصلی Computex 2023. این دستگاه دارای آخرین ویژگی ها است سوپرچیپ گریس هاپر، که می تواند عملکردی فراگیر از هوش مصنوعی ارائه دهد.

انویدیا اولین شرکت فناوری نیست که به ارزش تریلیون دلاری رسیده است. در واقع، این اولین فناوری مستقر در ایالات متحده نیست که به این نقطه عطف رسیده است. سیب اولین غول فناوری بود که به عدد جادویی رسید. در اینجا سایر شرکت هایی که ارزش آنها به یک تریلیون دلار رسیده است.

اپل (2.79 تریلیون دلار)
اپل توسط تیم کوک و این شرکت در آگوست 2018 نقطه عطف را لمس کرد. این تنها شرکت فناوری است که بیش از 2.5 تریلیون دلار ارزش دارد.

مایکروسافت (2.47 تریلیون دلار)
مایکروسافت در حال حاضر با ارزش بیش از 2 تریلیون دلار، پس از اپل، دومین شرکت بزرگ فناوری جهان است. در فوریه 2023 مرز 2 تریلیون دلار را شکست.

الفبا (1.58 تریلیون دلار)
گوگلشرکت مادر آلفابت سومین شرکتی است که از مرز یک تریلیون دلار عبور کرده است. این شرکت در ژانویه 2020 به نقطه عطف رسید.

همچنین بخوانید

بایدن با مدیران عامل گوگل در مورد خطرات هوش مصنوعی ملاقات کرد
این چیزی است که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، بیل گیتس، در مورد amp39big AI winneramp39 فردا می گوید

آمازون (1.25 تریلیون دلار)
آمازون نزدیک به گوگل است. همچنین اولین شرکت دولتی است که در نوامبر 2022 بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است.

متا پلتفرم ها (680.86 میلیارد دلار)
متای مادر فیسبوک راه درازی برای رسیدن به این نقطه دارد. با این حال، این شرکت در سال 2021 به نقطه عطف ارزش بازار تریلیون دلاری دست یافت.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا