بازی

مایکروسافت Metaverse AltspaceVR خود را خاموش می کند

مایکروسافت AltspaceVR را در سال 2017 خریداری کرد.


برنامه های مایکروسافت برای به اصطلاح متاورس یک گام به عقب برداشته می شود زیرا پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی AltspaceVR خود را بسته است. پلتفرم متاورس مانند قبلا با چالش هایی روبرو بوده است، اما این بار همه چیز پایانی به نظر می رسد.


دلیل این امر این است که مایکروسافت در حال کاهش شدید هزینه های خود است که بر هزاران کارمند آن تأثیر می گذارد. این شرکت در حال اخراج 10000 کارمند خود با بخش بازی خود است که شاهد کاهش چشمگیر است زیرا استودیوهایی مانند The Coalition، Bethesda Game Studios و 343 Industries نیروی کار خود را کاهش می دهند. و همچنین تیم‌هایی را در بخش واقعیت مجازی و واقعیت مجازی کسب‌وکار خود می‌بندد.

مطالب مرتبط: Persona 6 Should The Future The Metaverse

در سال 2017 AltspaceVR فاش کرد که علیرغم اینکه یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی واقعیت مجازی است، فاقد بودجه لازم برای روشن نگه داشتن سرورهای خود است، اما پس از آن مایکروسافت وارد عمل شد و شرکت را خریداری کرد (از طریق PC Gamer). در سال‌های اخیر، شرکت‌های فناوری بزرگ به متاورس علاقه نشان داده‌اند، مفهومی که به فضای واقعیت مجازی مشترک مربوط می‌شود، مانند Tencent، Google، Alibaba، Amazon، ByteDance و Facebook، که حتی نام خود را به Meta تغییر داده است تا نشان‌دهنده آن باشد. جدیت، همه سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه. مایکروسافت در میان علاقه مندان بود، اما از آنجایی که فناوری با بحرانی مواجه است، با اخراج های گسترده در این بخش، شاید درخشش از این ایده شروع شده باشد.

گیمر ویدیوی روز

AltspaceVR در یک پست وبلاگ در سایت خود اعلام کرد که این پلتفرم را در تاریخ 10 مارس غروب می کند. این پست آغاز می‌شود: «زمانی که AltspaceVR برای اولین بار راه‌اندازی شد، چشم‌انداز ما ایجاد مکانی بود که در آن افراد از سراسر جهان بتوانند در زمان واقعی با هم ارتباط برقرار کنند و اجتماعی شوند. اما همانطور که AltspaceVR به آینده نگاه می کند، به نظر می رسد بهترین راه برای انجام این کار غروب کردن پلتفرم خود و تغییر تمرکز خود به پشتیبانی از Microsoft Mesh است.

مایکروسافت مش نام تجاری جدید پروژه های متاورس این شرکت است و کاربران را قادر می سازد تا تجربیات خود را از هر کجا و در هر دستگاهی از طریق برنامه های کاربردی واقعیت ترکیبی به اشتراک بگذارند. همچنین از عکس‌های سه بعدی برای هولوگرام‌ها استفاده می‌کند تا افراد را قادر می‌سازد تا با هم کار کنند، گویی در یک فضا هستند، اما محصولی بسیار حرفه‌ای‌تر از AltspaceVR است.

پلتفرم VR به خاطر فضاهای پر جنب و جوش و پویا، با شب های باشگاهی با دی جی ها، نمایش های مد، رونمایی از کتاب، استندآپ کمدی، مهمانی ها، و گردهمایی هایی برای انواع مکان ها و علایق شناخته شده بود. AltspaceVR کاربران را تشویق کرد که رویدادهای نهایی را میزبانی کنند و محتوای خود را در مدت زمان باقیمانده قبل از بسته شدن دانلود کنند.

بعدی: نتفلیکس اشتباه می کند، بسیاری از نمایش های موفق را لغو کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا