شبکه های اجتماعی

رسانه‌های NPR و PBS به دلیل برچسب‌های «رسانه‌های با بودجه دولت» از توییتر خارج شدند

رسانه آمریکایی NPR به اولین سازمان خبری بزرگی تبدیل شده است که استعفا می دهد توییتر پس از اینکه پلتفرم تحت مدیریت ایلان ماسک آن را به عنوان یک سازمان با بودجه دولتی معرفی کرد.

پس از NPR، سرویس صدا و سیما (PBS) نیز پس از برچسب زدن به عنوان رسانه تحت حمایت دولت، توئیتر را ترک کرد.

NPR گفت که دیگر محتوای تازه را در 52 فید رسمی توییتر خود، از جمله دسته اصلی @NPR که نزدیک به 9 میلیون دنبال کننده دارد، ارسال نخواهد کرد.

هفته گذشته، توییتر برچسب “رسانه های وابسته به دولت” را در حساب NPR قرار داد. پس از واکنش شدید، پلتفرم میکروبلاگینگ برچسب روی حساب NPR را به “رسانه های با بودجه دولت” تغییر داد، همان کاری که با این رسانه انجام داده است. بی بی سی.

مدیرعامل NPR گفت: “در این مرحله، ایمانم را به تصمیم‌گیری در توییتر از دست داده‌ام. برای درک اینکه آیا می‌توان دوباره به توییتر اعتماد کرد یا نه، به زمان نیاز دارم.” جان لنسینگ نقل شده بود.

PBS همچنین از 8 آوریل، به دنبال تصمیم ماسک برای برچسب زدن به این رسانه “اخبار با بودجه دولت”، از توئیتر اصلی خود توییتی ارسال نکرده است.

ماسک در مورد NPR و PBS که پلتفرم خود را ترک می‌کند، واکنش نشان داد: «PBS با بودجه عمومی به NPR با بودجه عمومی می‌پیوندد تا توییتر را پس از برچسب «با بودجه عمومی» ترک کند.

بر اساس توییتر، برچسب «تأمین‌شده توسط دولت» برای هر رسانه خبری که «برخی یا همه» بودجه از دولت دریافت می‌کند، اعمال می‌شود که «ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشد».

ماسک رسانه‌های اصلی مانند نیویورک تایمز را مورد هدف قرار داده است – به دنبال آن 55 میلیون نفر – و علامت تأیید شده خود را حذف کرده است.

همه حساب‌های تایید شده قدیمی قرار است تا 20 آوریل علامت آبی خود را از دست بدهند.

مدیرعامل NPR با سکوت در توییتر گفت که این شبکه از اعتبار و توانایی خود برای تولید روزنامه‌نگاری بدون “سایه منفی” محافظت می کند.

جان لنسینگ، مدیر اجرایی NPR در مصاحبه ای گفت: “نقطه منفی، هر چه که باشد، این واقعیت را تغییر نمی دهد.” من هرگز نمی خواهم محتوای ما به جایی برود که اعتبار ما را به خطر بیندازد.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا