برنامه نویسی

Python SDK: The Release – DEV Community

با فراخوانی همه Pythonistas، ما چند خبر خوب داریم. روزهای شما که می خواهید از قابلیت های موقت استفاده کنید، اما مجبورید دور آن کار کنید، به پایان رسیده است! ما بسیار هیجان زده هستیم که اکنون، به لطف انتشار SDK پایتون جدیدمان، فعال کردن اجرای بادوام در یک برنامه پایتون هرگز آسانتر نبوده است. سیستم‌های اجرایی بادوام کد ما را به گونه‌ای اجرا می‌کنند که در هر مرحله از کد ادامه می‌یابد. اگر فرآیند یا محفظه ای که کد را اجرا می کند، بمیرد، کد به طور خودکار در فرآیند دیگری با تمام حالت ها، از جمله پشته تماس و متغیرهای محلی، به اجرای خود ادامه می دهد.

چرا این SDK را ایجاد کردیم

جامعه هسته اصلی این است که ما چه کاری را انجام می دهیم و چرا انجام می دهیم. این SDK خاص به عنوان یک جامعه محور شروع شد و بر روی هسته منبع باز ما ساخته شد. از آنجا متوجه شدیم که تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها نیز از آن استفاده می کنند. ما به شدت از شتاب جامعه تشویق شدیم، پایتون را با یک SDK که توسط Temporal نوشته و نگهداری می‌شود، به یک زبان کاملاً برجسته و رسمی با پشتیبانی رسمی تبدیل کردیم. ما مشتاقانه منتظر ادامه تکرار در این مورد برای جامعه خود هستیم و امیدواریم از شما در مورد اینکه چگونه می توانیم آن را حتی بهتر کنیم بشنویم!

نصب و راه اندازی

پیش نیازها: برای اجرای سرور Temporalite ما به Go 1.18 یا بالاتر نیاز دارید.

موقت

این توزیع از Temporal به عنوان یک فرآیند واحد با وابستگی زمان اجرا صفر اجرا می شود.

git clone https://github.com/temporalio/temporalite.git
cd temporalite
go build ./cmd/temporalite
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

پایتون

را نصب کنید temporalio بسته از PyPI.

اگر ترجیح می دهید در یک محیط مجازی ایزوله و نصب کنید، می توانید دستورالعمل های README ما را دنبال کنید.

برپایی

در یک برگه ترمینال، به دایرکتوری موقت خود بروید و دستور زیر را اجرا کنید تا فرآیند Temporal Server و Web UI شروع شود. این همان چیزی است که Temporal SDK با آن صحبت می کند تا وضعیت برنامه شما را حفظ کند.

temporalite start
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

شما باید یک دسته از خطوط متن را ببینید که توسط آن اسکرول می شود – این سرور موقت در حال اجرا است. وقتی برنامه زیر را اجرا می کنید، برگردید و این برگه ترمینال را بررسی کنید، اطلاعات بسیار بیشتری خواهید دید.
اگر می‌خواهید فضای نام خود را تغییر دهید، می‌توانید a را پاس کنید namespace پارامتر دستور start مانند زیر: --namespace=okayest-namespace-name-ever.

به طور پیش فرض، Temporal Server در حال اجرا خواهد بود 127.0.0.1:7233 و می توانید از رابط کاربری موقت وب در اینجا دیدن کنید http://127.0.0.1:8233.

استفاده اولیه از Temporal و Python

درست مانند هر برنامه پایتون دیگری، می‌توانید یک برنامه کامل را در یک فایل داشته باشید، و یک مثال عالی مانند Hello World در مخزن نمونه ما وجود دارد: hello_activity.py.

برای اجرای مثال:

git clone https://github.com/temporalio/samples-python.git
cd samples-python
poetry run python hello/hello_activity.py
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

شما باید دریافت کنید:

Result: Hello, World!
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

و شما باید ببینید GreetingWorkflow اجرا در رابط کاربری وب

موفقیت در نوک انگشتان شماست

و voilà! شما برای رسیدن به امیدها و رویاهای خود با پایتون آماده اید. Temporal می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد تا مطابق با نیازهای برنامه شما باشد. برای کمک به این امر، بسته به آنچه شما به دنبال آن هستید، تعداد انگشت شماری از برنامه های کاربردی نمونه داریم. اینها باید به شما ایده دهد که چه قابلیت هایی با Temporal دارید.

شما همچنین می توانید از طریق خواندن هر یک از موارد زیر یاد بگیرید:

در هر صورت، به ما اطلاع دهید که چگونه پیش می رود! ساختن یک چیز جالب؟ ما دوست داریم در مورد آن بشنویم! انجمن ما یک بخش نمایش و گفتن جدید دارد. اگر می خواهید به اشتراک بگذارید، ما برای شما یک سواب شیرین ارسال می کنیم. بازخوردی دارید که چگونه می توانیم بهتر عمل کنیم؟ ما هم می خواهیم بدانیم. مشکلی را در SDK یا مخازن نمونه‌ها مطرح کنید یا برای ما ایمیل ارسال کنید (devrel@temporal.io).

به زودی

ما مشتاقانه منتظر ساختن چیزهای بیشتری با شما هستیم و خوشحالیم که بخشی از جامعه بزرگتر پایتون هستیم! ما امسال چیزهای هیجان انگیز زیادی داریم: به روز رسانی ها، رویدادها، دموها و موارد دیگر! ممکن است برخی از شما درباره رویداد کوچکی در پاییز شنیده باشید، جشنواره Hacktoberfest، که امسال از ما سرمایه گذاری خواهد کرد! پس دوستان با ما همراه باشید و به زودی شما را خواهیم دید.

پست بعدی وبلاگ در این مجموعه را بررسی کنید: غواصی در Workers و Workflows با پایتون.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا