بازی

Xbox Game Pass و Amazon Luna یکدیگر را کامل می کنند

من هنوز برای از دست دادن Google Stadia سوگوار هستم – نه آنقدر که بود، بلکه آنچه در نهایت می توانست تبدیل شود. من هنوز بر این باورم که بازی‌های ابری آینده است، حتی اگر گوگل کسی نباشد که ما را به آنجا هدایت کند، و من مدتی را صرف آزمایش سایر سرویس‌های پخش بازی کرده‌ام تا ببینم چگونه آن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند. دو تا از بهترین گزینه‌ها در حال حاضر Game Pass و Amazon Luna هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به آینده بازی‌های ابری که زمانی Stadia وعده داده بود، عمل نمی‌کنند. هر دو ویژگی‌های دقیق دیگری را ندارند، و اگر بتوان آنها را به نحوی با هم ترکیب کرد، یک سرویس پخش بسیار عالی را ایجاد می‌کرد.

آمازون اخیراً برای من یک کنترلر Luna فرستاد تا آن را امتحان کنم، و من خوشحال شدم که متوجه شدم لونا همان کارهایی را انجام می دهد که Stadia به خوبی انجام داد. پس از راه‌اندازی کنترلر از طریق برنامه تلفن همراه، مستقیماً به شبکه خانگی شما متصل می‌شود تا بدون توجه به دستگاهی که در حال بازی هستید، بدون هیچ تأخیر، اتصال کاملی را به شما ارائه دهد. دسترسی به کتابخانه در وب سایت لونا آسان است و می توانید از کنترلر یا ماوس و صفحه کلید برای پیمایش منوها، انتخاب یک بازی و شروع بازی بلافاصله استفاده کنید. گاهی اوقات، متوجه می‌شدم که باید چند دقیقه برای یک سرور در دسترس منتظر بمانم تا بتوانم بازی را شروع کنم، اما هنوز خیلی سریعتر از دانلود یک بازی است. کیفیت پخش در شبکه 200 مگابایت بر ثانیه من عالی است، و به جز چند لگ تصادفی، به راحتی فراموش می شد که حتی در حال پخش جریانی بودم.

مطالب مرتبط: من همیشه دلتنگ آن چیزی هستم که Stadia می توانست باشد

Luna به اندازه Stadia در دسترس نیست. می‌توانید از طریق مرورگر رایانه شخصی، Amazon Fire Stick یا Fire TV، Fire Tablet یا iPhone به بازی‌ها دسترسی داشته باشید. من روی Chromecast برای Stadia سرمایه‌گذاری کردم، بنابراین هیچ دستگاه پخش جریانی آمازون ندارم، تبلت‌های Fire ضعیف هستند، و من یک تلفن اندرویدی دارم، بنابراین تنها راهی که می‌توانم Luna را در حال حاضر بازی کنم، روی رایانه شخصی من است. Stadia احساس می‌کرد سرویسی است که من می‌توانم در هر جایی به آن دسترسی داشته باشم، در حالی که Luna بیشتر یک باغ دیواری است.

همچنین نقص مهلک Stadia را دارد: بدون بازی. 146 بازی در Luna وجود دارد، بدون احتساب عناوین Ubisoft که می‌توانید در صورت داشتن اشتراک Ubisoft+، آن‌ها را استریم کنید، و بیشتر بازی‌های قدیمی هندی و قدیمی هستند. عناوین فوق‌العاده‌ای مانند Alien: Isolation، Resident Evil 2 Remake و SteamWorld Dig 2 در آنجا وجود دارد، اما فکر نمی‌کنم حتی یک بازی روی Luna وجود داشته باشد که در دو سال گذشته منتشر شده باشد. تقریباً تمام مسابقات کارتی دارای مجوز را دارد، از جمله Garfield Kart: Furious Racing، اگر به این علاقه دارید. اما Stadia ثابت کرد که بدون بازی نمی توانید موفق باشید. جالب است که Luna دارای یک ویژگی co-op است که به شما امکان می دهد با دوستان خود بازی کنید حتی اگر آنها مشترک Luna نباشند، و ادغام Twitch به خوبی انجام شده است، اما کافی نیست. لونا به یک کتابخانه غول پیکر و همیشه در حال رشد مانند کتابخانه Game Pass نیاز دارد.

به همان اندازه که کتابخانه Game Pass عالی است، خدمات استریم مایکروسافت بسیار عقب مانده است. به عنوان یک مشترک Game Pass Ultimate، من به Game Pass روی رایانه شخصی، موبایل و کنسول ایکس باکس دسترسی دارم، اما تشخیص اینکه کدام بازی ها در کجا موجود هستند و حتی سخت تر است که بفهمیم کدام یک را می توانید پخش کنید. کتابخانه به شدت بخش‌بندی شده است و نمی‌توان گفت که می‌توانید بازی خود را در ایکس‌باکس موقتاً متوقف کنید و تا زمانی که آن را امتحان کنید، از جایی که گوشی خود را متوقف کرده‌اید ادامه دهید. هر پلتفرم سازگاری متفاوتی نیز دارد. موبایل فقط پخش جریانی را ارائه می دهد، در حالی که کنسول ایکس باکس ترکیبی از هر دو را ارائه می دهد. در رایانه شخصی، هیچ راهی برای پخش جریانی بازی ها از برنامه Game Pass وجود ندارد. مایکروسافت استریم رایانه شخصی را در وب سایت Game Pass پنهان می کند، که اصلاً تعجب آور نیست، زیرا خیلی خوب نیست. پخش جریانی Game Pass روی یک تلفن کوچک به اندازه کافی خوب کار می کند، اما هر بازی که از طریق مرورگر پخش کرده ام، گل آلود و پیکسلی به نظر می رسد، مثل اینکه در پایین ترین حالت ممکن تنظیم شده است.

در دنیایی عالی، می‌توانید برنامه Game Pass را روی هر دستگاهی راه‌اندازی کنید و بلافاصله مانند لونا، هر بازی را که می‌خواهید شروع کنید. این موانع عجیب و غریب برای ورود وجود نخواهد داشت، و لازم نیست نگران این باشید که آیا بازی می تواند پخش شود یا خیر. در رایانه شخصی، حتی نمی‌توانید از ماوس و صفحه کلید برای اجرای برخی از بازی‌های Game Pass در فضای ابری استفاده کنید، که به نظر پوچ است. ما به یک سرویس استریم نیاز داریم که مانند آمازون لونا ساده و سرراست با کتابخانه چشمگیر Game Pass باشد. یکی از این دو شرکت باید بازی خود را افزایش دهد و حفره‌ای را که Stadia پشت سر گذاشته است پر کند. بازی های ابری پتانسیل بسیار زیادی دارند، اما این سرویس های نیمه کاره قبل از اینکه فرصتی پیدا کنند، شهرت آن را از بین می برند.

بعدی: من پیشرفت هیتمن خود را از دست دادم و متعاقباً ضربه مهلکی به فرزند درونی ام وارد کردم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا