چه طور

نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون در iOS 17

چه باید بدانیم

  • iOS 17 به کاربران این امکان را می دهد تا رمزهای عبور برنامه ها و سرویس هایی را که استفاده می کنند با افراد دیگر در حلقه دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارند.
  • می‌توانید گروهی برای خانواده‌تان ایجاد کنید تا رمزهای عبور را از طریق iCloud Keychain خود به اشتراک بگذارد و سایر اعضای گروه نیز می‌توانند رمز عبور خود را به آن اضافه کنند.
  • همه رمزهای عبور به اشتراک گذاشته شده در یک گروه رمزگذاری شده اند و در iCloud Keychain ذخیره می شوند.
  • کاربران می توانند چندین گروه برای اشتراک گذاری رمز عبور با مجموعه های مختلف اعضا ایجاد کنند.

رمز عبور خانواده در iOS 17 چیست؟

iOS 17 در حال اضافه کردن تعداد زیادی ویژگی جدید به آیفون‌ها است و یکی از پیشرفت‌هایی که به دستگاه‌های تلفن همراه شما راه پیدا می‌کند، اشتراک‌گذاری رمز عبور است. این ویژگی به شما امکان می دهد یک گروه رمز عبور مشترک برای خانواده یا گروه مورد اعتماد خود از دوستان خود راه اندازی کنید که می توانید گذرواژه های حساب های آنلاین خاصی را با آنها به اشتراک بگذارید.

گذرواژه‌های خانوادگی برای کمک به شما و خانواده‌تان در ذخیره گذرواژه‌های برنامه‌ها و سرویس‌هایی که بین چند نفر به اشتراک گذاشته می‌شوند، طراحی شده است. این می‌تواند شامل دسترسی به خدمات پخش، برنامه‌های تحویل غذا، یا وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک باشد که معمولاً از یک حساب واحد توسط چندین کاربر در یک خانواده قابل دسترسی هستند. گذرواژه‌ها و کلیدهای عبوری که در یک گروه به اشتراک می‌گذارید، سرتاسر محافظت شده و در iCloud Keychain ذخیره می‌شوند.

می‌توانید چندین عضو در گروه مشترک خود اضافه کنید و افرادی که در آنجا اضافه می‌کنید می‌توانند گذرواژه‌ها را از دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید چندین گروه به اشتراک گذاشته شده ایجاد کنید تا مجموعه های مختلف رمز عبور را با گروه های مختلف افراد به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برخی از رمزهای عبور را با اعضای خانواده خود، برخی با فرزندان خود، برخی تنها با شریک زندگی خود و برخی با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید.

اگرچه افراد گروه شما می‌توانند گذرواژه‌های خود را اضافه و ویرایش کنند، اما فقط شما به‌عنوان مالک گروه می‌توانید گذرواژه شخص دیگری را از گروه حذف کنید، فردی را حذف کنید یا کل گروه را با تمام محتوای آن حذف کنید.

نحوه تنظیم اشتراک گذاری رمز عبور با خانواده در آیفون

قبل از اینکه بتوانید قابلیت اشتراک گذاری گذرواژه ها را با خانواده خود تنظیم کنید، باید مطمئن شوید که آیفون شما و همچنین دستگاه های سایر اعضا به iOS 17 یا نسخه های جدیدتر به روز شده اند. برای انجام این کار، به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار و دستگاه خود را در صورت وجود به iOS 17 به روز کنید.

توجه داشته باشید: در زمان نگارش این مقاله، iOS 17 تنها به عنوان پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در دسترس است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات یا باگ‌های نرم‌افزار، منتظر نسخه بتا یا عمومی باشید.

اکنون می توانید با باز کردن رمز عبور، به راه اندازی اشتراک گذاری رمز عبور با خانواده خود ادامه دهید تنظیمات برنامه در آیفون شما

1686053363 273 نحوه فعال کردن و استفاده از Screen Distance در iOS

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید رمزهای عبور.

نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون از شما خواسته می شود هویت خود را با استفاده از Face ID یا Touch ID احراز هویت کنید.

1686340077 505 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

هنگامی که این کار را انجام دادید، به صفحه گذرواژه ها خواهید رسید، جایی که ممکن است بنر Family Passwords را در بالای صفحه مشاهده کنید. برای تنظیم این ویژگی، روی آن ضربه بزنید شروع کنید.

1686340077 41 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون صفحه “رمزهای عبور و کلیدهای رمز مشترک” را می بینید که در آن اپل ویژگی جدید را توضیح می دهد. برای ادامه تنظیمات، روی آن ضربه بزنید ادامه هید در پایین

1686340077 774 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

وقتی این کار را انجام دادید، به صفحه گروه مشترک جدید می‌رسید، جایی که از شما خواسته می‌شود نامی را برای گروه اشتراک‌گذاری رمز عبور خود در قسمت «نام گروه» وارد کنید.

1686340077 779 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

هنگامی که نام گروه را وارد کردید، می توانید با ضربه زدن بر روی آن، اعضا را به این گروه دعوت کنید اضافه کردن مردم در قسمت «اعضای گروه».

1686340077 357 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه «افزودن افراد» که ظاهر می‌شود، نام شخصی را که می‌خواهید برای اشتراک‌گذاری رمز عبور به این گروه اضافه کنید تایپ کنید و از نتایجی که روی صفحه ظاهر می‌شود، مخاطب را انتخاب کنید.

1686340077 105 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

می توانید چندین مخاطب را انتخاب کنید تا آنها را به این گروه اضافه کنید و پس از اتمام نام آنها را در “به:بخش ” روی آن ضربه بزنید اضافه کردن در گوشه سمت راست بالا

1686340077 544 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

هنگامی که همه افراد ضروری را در گروه مشترک اضافه کردید، نام آنها در بخش “اعضای گروه” ظاهر می شود. برای تایید اقدام خود، روی آن ضربه بزنید ايجاد كردن در گوشه سمت راست بالا

1686340077 487 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه بعدی، از شما خواسته می شود که رمزهای عبور و کلیدهای عبور حساب خود را که می خواهید به این گروه منتقل کنید، انتخاب کنید.

برای انتخاب حساب‌ها برای جابجایی گذرواژه‌ها، روی حساب‌ها ضربه بزنید تا با یک نماد تیک آبی برجسته شوند. پس از انتخاب حساب‌ها و گذرواژه‌هایی که می‌خواهید با گروه خود به اشتراک بگذارید، روی آن ضربه بزنید حرکت در گوشه سمت راست بالا

1686340077 458 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

گروه گذرواژه‌های خانوادگی شما اکنون همانطور که در این صفحه مشاهده می‌کنید ایجاد می‌شود.

1686340077 809 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

نحوه دسترسی و ویرایش گروه رمز عبور مشترک/خانوادگی

پس از راه‌اندازی و ایجاد گروه مشترک برای اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها با خانواده‌تان، می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و در هر زمانی موارد خاصی را در این گروه تغییر دهید. برای دسترسی به گروه رمز عبور مشترک خود، آن را باز کنید تنظیمات برنامه در آیفون شما

1686053363 273 نحوه فعال کردن و استفاده از Screen Distance در iOS

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید رمزهای عبور.

نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون از شما خواسته می شود هویت خود را با استفاده از Face ID یا Touch ID احراز هویت کنید.

1686340077 505 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون
پس از انجام این کار، به صفحه رمزهای عبور خواهید رسید. در اینجا، روی نام گروهی که قبلا ایجاد کرده اید ضربه بزنید تا باز شود.

1686340077 43 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه بعدی، می‌توانید محتوای این گروه را به راحتی مشاهده و تغییر دهید.

1686340077 809 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

گذرواژه های جدید را به یک گروه مشترک اضافه کنید

اگر در حین راه‌اندازی تنها تعداد انگشت شماری گذرواژه را به گروه گذرواژه‌های خانواده خود اضافه کرده بودید، اما هنوز چند گذرواژه دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید از حساب خود با دیگران در گروه به اشتراک بگذارید، می‌توانید با باز کردن گروه خانواده خود در تنظیمات، این کار را انجام دهید. .

1686340077 43 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

وقتی صفحه گروه خانواده شما بارگیری شد، روی آن ضربه بزنید + نماد در گوشه سمت راست بالا

1686340077 117 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید گذرواژه ها را به گروه منتقل کنید اگر می خواهید برخی از رمزهای عبور موجود خود را از حساب خود در گروه مشترک به اشتراک بگذارید.

1686340077 36 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه بعدی، فهرستی از تمام حساب‌هایی که رمز عبور آن‌ها را در iPhone و iCloud Keychain خود ذخیره کرده‌اید، خواهید دید. از اینجا، حساب‌هایی را که می‌خواهید رمز عبور آن‌ها را با خانواده‌تان به اشتراک بگذارید، با ضربه زدن روی آن‌ها و سپس ضربه زدن انتخاب کنید حرکت در گوشه سمت راست بالا

1686340077 1 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

هنگامی که این کار را انجام می دهید، حساب های انتخاب شده اکنون در داخل گروه اشتراک گذاری رمز عبور برای شما و سایر اعضا قابل مشاهده خواهند بود.

1686340077 800 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

افراد بیشتری را به گروه رمزهای عبور خانواده خود اضافه کنید

در صورتی که هنگام راه‌اندازی گروه خانواده خود، اضافه کردن افراد به گروه را از دست دادید، هنوز راهی برای افزودن کاربران بیشتری به گروه در زمان بعدی وجود دارد. برای انجام این کار، گروه رمزهای عبور خانواده خود را در تنظیمات باز کنید.

1686340077 43 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

وقتی صفحه گروه خانواده ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید مدیریت کنید.

1686340077 601 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه خانواده که نشان داده می شود، روی آن ضربه بزنید اضافه کردن مردم در قسمت «اعضای گروه».

1686340077 275 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون باید نام مخاطبینی را که می خواهید به این گروه اضافه کنید، با تایپ کردن آنها در ” وارد کنید.به:بخش “در صفحه “افزودن افراد”. وقتی نامی را تایپ می کنید، روی مخاطبی که می خواهید به گروه خود اضافه کنید ضربه بزنید.

1686340077 132 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

پس از اینکه همه افرادی را که می خواهید به گروه گذرواژه های خانواده خود اضافه کنید انتخاب کردید، روی آن ضربه بزنید اضافه کردن در گوشه سمت راست بالا

1686340077 108 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در اعلانی که روی صفحه ظاهر می شود، با ضربه زدن بر روی، اقدام خود را تأیید کنید اضافه کردن.

1686340077 254 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

به Notify خواهید رسید صفحه ای که در آن اپل توضیح می دهد که فرد تازه اضافه شده چه نوع دسترسی در گروه خواهد داشت. برای ادامه ارسال دعوت نامه، روی آن ضربه بزنید از طریق پیام ها اطلاع رسانی کنید.

1686340077 63 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

هنگامی که این کار را انجام می دهید، iOS پیامی را آماده می کند تا با فرد انتخاب شده به اشتراک گذاشته شود تا او را از دعوت شما مطلع کند. برای تأیید این دعوت، روی آن ضربه بزنید فلش بالا داخل صفحه iMessage جدید.

1686340077 886 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

فرد تازه اضافه شده اکنون به محض اینکه دعوت شما را بپذیرد، بخشی از گروه رمزهای عبور خانواده شما خواهد شد.

رمزهای عبور به اشتراک گذاشته شده در یک گروه را حذف کنید

اگر تعداد زیادی گذرواژه را با گروه خود به اشتراک گذاشته اید اما دیگر نمی خواهید برخی از آنها را به اشتراک بگذارید، می توانید این گذرواژه ها را از گروه مشترک خود حذف کنید. وقتی گذرواژه‌ها را از گروه خانواده‌تان حذف می‌کنید، دیگران در گروه نمی‌توانند مانند گذشته به آن‌ها دسترسی داشته باشند، اما اگر آن‌ها را به صورت دستی در دستگاه‌های خود ذخیره کرده باشند، ممکن است همچنان از آن‌ها استفاده کنند.

برای حذف گذرواژه‌هایی که در یک گروه خانواده به اشتراک گذاشته‌اید، ابتدا باید به گروه گذرواژه‌های خانواده خود در تنظیمات دسترسی داشته باشید.

1686340077 43 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

وقتی صفحه گروه خانواده نشان داده شد، روی آن ضربه بزنید ویرایش کنید در گوشه سمت راست بالا

1686340077 120 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

حال، پسوردهایی را که می خواهید از این گروه حذف کنید، با ضربه زدن روی آنها انتخاب کنید. هنگامی که رمزهای عبوری را که می خواهید حذف کنید انتخاب می کنید، با یک نماد تیک آبی در سمت چپ علامت گذاری می شوند. پس از انتخاب رمزهای عبور ناخواسته، روی آن ضربه بزنید حذف در گوشه سمت چپ بالا

1686340078 519 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

با این کار گذرواژه‌های انتخاب‌شده از گروه خانواده حذف می‌شوند.

گروه رمزهای عبور مشترک را حذف کنید

اگر تصمیم گرفتید که دیگر نمی‌خواهید گذرواژه‌های خود را با افراد خانواده یا حلقه دوستان خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید گروه گذرواژه خانواده خود را در هر زمانی حذف کنید. هنگامی که گروه خانواده خود را حذف می کنید، تمام گذرواژه ها و کلیدهای عبوری که به این گروه اضافه کرده اید به بخش My Passwords حساب iCloud شما منتقل می شود. همچنین دسترسی به تمام رمزهای عبور به اشتراک گذاشته شده توسط سایر اعضای گروه را از دست خواهید داد.

برای حذف یک گروه گذرواژه خانواده، به آن در داخل دسترسی داشته باشید تنظیمات > رمزهای عبور.

1686340077 43 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در صفحه گروه خانواده که ظاهر می شود، روی ضربه بزنید مدیریت کنید.

1686340077 601 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

در داخل صفحه خانواده، روی آن ضربه بزنید حذف گروه.

1686340078 898 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون پیامی خواهید دید که از شما می‌خواهد اقدام خود را تأیید کنید. برای ادامه، روی آن ضربه بزنید حذف.

1686340078 700 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

گروه خانواده اکنون برای شما و سایر اعضایی که بخشی از آن بودند دیگر وجود نخواهد داشت.

من نمی توانم راهنمای تنظیم Family Passwords را در iOS پیدا کنم. چگونه این را درست کنم؟

می‌توانید اشتراک‌گذاری رمز عبور را برای خانواده‌تان تنظیم کنید، تنها در صورتی که آیفون‌های خانواده‌تان روی iOS 17 اجرا می‌شوند. اگر قبلا iOS 17 را روی آیفون خود نصب کرده‌اید، هنگام دسترسی به صفحه گذرواژه‌ها در داخل تنظیمات، باید بنر Family Passwords را ببینید. .

اگر آن را نمی بینید، همچنان می توانید یک گروه خانواده برای اشتراک گذاری رمزهای عبور از صفحه گذرواژه ها ایجاد کنید. برای انجام این کار، روی آن ضربه بزنید + نماد در گوشه سمت راست بالا

1686340078 272 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

از منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید گروه مشترک جدید.

1686340078 458 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

اکنون صفحه Shared Passwords and Passkeys را می بینید که از آنجا می توانید به تنظیم گروه گذرواژه خانواده خود ادامه دهید.

1686340078 801 نحوه اشتراک گذاری ایمن رمز عبور با خانواده در آیفون

این تنها چیزی است که باید در مورد اشتراک‌گذاری گذرواژه‌ها با خانواده خود در iOS 17 بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا