ارز دیجیتال

افزایش کلاهبرداری با موضوع یوان دیجیتال – پلیس چین

منبع: BreizhAtao/Adobe

پلیس چین هشدار داده است که با افزایش سرعت گسترش CBDC در این کشور، کلاهبرداری‌های دیجیتالی با مضمون یوان افزایش یافته است.

طبق یک شبکه خبری دولتی CCTV (از طریق شین هوا)، افسران در استان شاندونگ ادعا کردند که شاهد افزایش «کلاهبرداری» با مضمون یوان دیجیتال بوده‌اند.

آنها گفتند که یک کلاهبرداری اخیر «ده‌ها هزار نفر» را به دام انداخته است.

افسران گفتند که “برخی از مظنونان جنایی” فرصت هایی را برای اعتصاب در میان انگیزه های پذیرش e-CNY دیده اند.

پلیس گفت که بسیاری از کلاهبرداران برنامه‌هایی با ظاهری معتبر ایجاد کرده‌اند که از آرم‌های دیجیتال یوان دانلود شده از سایت‌های رسمی استفاده می‌کنند.

سپس از این موارد استفاده می‌کنند تا شهروندان را فریب دهند تا فکر کنند می‌توانند با دانلود این برنامه‌ها و ارسال وجوه به شرکت‌هایی که فکر می‌کنند مالی قانونی هستند، پول «سرمایه‌گذاری» آسانی به دست آورند.

این شرکت ها به ناچار حساب های خصوصی هستند.

افسران هشدار دادند که بسیاری از این حساب ها در خارج از کشور هستند.

پلیس افزود که این امر بازیابی وجوه قربانیان را برای مقامات چینی دشوار می کند.

پلیس شاندونگ توضیح داد که کلاهبرداران با پیشنهادات “خطوط اعتباری یوان دیجیتال” که می‌توان از آنها برای خرید کالا در پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند Taobao و JD.com استفاده کرد، به چت‌های گروهی عمومی نفوذ کردند.

پلیس می‌گوید کاربران برنامه‌های چت چینی توسط اپراتورهای «برنامه‌های جعلی یوان دیجیتال» هدف قرار می‌گیرند. (منبع: دوربین مداربسته/اسکرین شات).
پلیس می‌گوید کاربران برنامه‌های چت چینی توسط اپراتورهای «برنامه‌های جعلی یوان دیجیتال» هدف قرار می‌گیرند. (منبع: دوربین مداربسته/اسکرین شات).

افسران هشدار دادند که شهروندان باید مراقب برنامه‌های دیجیتالی با موضوع یوان باشند که توسط بانک مرکزی خلق چین (PBoC) یا بانک‌های تجاری بزرگ دولتی توزیع نمی‌شوند.

پلیس چین: کلاهبرداری های دیجیتال با مضمون یوان رایج تر می شود

این رسانه به نقل از یکی از قربانیان به نام ژانگ توضیح داد که کلاهبرداران او را متقاعد کرده اند که “هزینه ثبت نام” اولیه را کمتر از 40 دلار بپردازد.

در مقابل، به او گفته شد که به زودی یک خط اعتباری به ارزش هزاران دلار دریافت خواهد کرد.

و به او گفته شد که می‌تواند این کار را با «جذب اعضای جدید» افزایش دهد، کاری که او با وظیفه‌شناسی انجام داد.

او گفت:

«خط اعتباری من در نهایت رسید [around $700,000]. اما من [eventually] متوجه شد که خط اعتباری موجود نیست. نمی‌توانستم از آن برای خرید کالا استفاده کنم و نمی‌توانم پول نقدی برداشت کنم.»

ژانگ افزود:

«در پایان، من اصلاً نتوانستم برنامه را باز کنم. دوستانم هم وضعیتی مثل من داشتند. احساس کردم فریب خورده‌ام، و بعد به پلیس این موضوع را گفتم.»

پلیس گفت که اپلیکیشنی به نام اعتبار دیجیتال (ترجمه تحت اللفظی) را شناسایی کرده است.

آنها گفتند که این برنامه “تقلبی” است.

و افسران گفتند که “به طور غیرقانونی توسط کلاهبرداران خارج از کشور توسعه داده شده است.”

به گفته پلیس، کلاهبرداران از “اسناد PBoC جعلی و آرم های واقعی یوان دیجیتال برای سردرگمی مردم استفاده کردند.”

هفته گذشته، موسسات خیریه چینی اعلام کردند که شروع به پذیرش کمک‌های یوان دیجیتال از سوی نهادهای شرکتی و افراد خصوصی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا