بازی

دیگر نگویید هنر «درباره مهربانی است»

در طول چند سال گذشته، مسطح کردن هنر در گفتگوهایمان درباره معنای آن به طور فزاینده ای رایج شده است. آنقدر رایج است که حتی سازندگان این هنر نیز این کار را انجام می دهند.


جیمز گان: «این داستانی درباره شفقت است، درباره قدرت شفقت، قدرت همدلی است.» اخیرا گفت درباره Guardians of the Galaxy Vol. 3. من Guardians 3 را دیده ام و واقعاً دوستش دارم، اما اینطور نیست که آن را توصیف کنم. طرفداران همه چیز در همه جا و به یکباره اغلب در مورد برنده بهترین فیلم به همین شکل صحبت کرده اند و آن را «فیلمی در مورد مهربانی» می نامند، و کمدی اپل تی وی تد لسو معمولاً توصیفی مشابه دارد.

مطالب مرتبط: مارول به یک دلیل واقعا خوب نیاز دارد تا GOTG 3 جایی نباشد که ما از آن خارج می شویم

گیمر ویدیوی روزبرای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

من به طور فزاینده ای از این توصیف اذیت می شوم. نه به این دلیل که در تشویق مهربانی اشکالی وجود دارد، بدیهی است که این کار خوبی است. این من را ناراحت می کند زیرا راه های بسیار بهتری برای صحبت در مورد این فیلم ها وجود دارد. وقتی قطعات هنری را به نشانه هایی از خوبی های مصرف کننده یا خالق مسطح می کنیم، می تواند تأثیرات بدی داشته باشد.

از طریق Marvel Entertainment.

اولاً، همه این آثار در مورد چیزهای جالب و پیچیده تر از “مهربانی” یا “شفقت” هستند. Guardians of the Galaxy Vol. 3 در مورد خانواده پیدا شده، حرکت پس از جدایی، محاسبه جایگاه خود در جهان، وجود یا عدم وجود خدا، و اینکه آیا او به شما اهمیت می دهد، ارزش گذاری برای مردم برای آنچه هستند و نه برای چیزهایی که می توانند. به شما بدهد و خیلی چیزهای دیگر این یک فیلم بزرگ و طولانی است و گان آن را پر از ایده است. تقلیل آن به «درباره شفقت» آن را کوتاه می‌فروشد.

به طور مشابه، همه چیز در همه جا و در یک زمان، از نظر موضوعی بسیار بیشتر از اصرار مردم برای خوب بودن با یکدیگر است. این در مورد آسیب های نسلی، روابط مادر و دختر، تجربه مهاجران آسیایی-آمریکایی، ایده های علمی تخیلی بزرگ، نیهیلیسم و ​​لحظات کوچکی است که زندگی ما را به کلی تغییر می دهد.

من تد لسو را فراتر از اولین فصل دوم تماشا نکردم، اما با قضاوت بر اساس فصل اول، این فصلی است که به راحتی با عنوان “درباره مهربانی” مطابقت دارد. حتی در آن زمان، نمایش جالب‌تر از آن زمین است، و نشان می‌دهد که مهربانی غیرقابل انکار تا چه حد می‌تواند عوارض شخصی داشته باشد.

تد ناتان و روپرت در تد کمند
از طریق اپل

گفتن اینکه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی درباره مهربانی هستند نیز در فرهنگی نقش دارد که در آن هویت و خلوص اخلاقی ما با آنچه تماشا می‌کنیم شکل می‌گیرد. این برای Guardians 3 کمتر صادق است، اما بخش‌هایی از هر دو گروه Ted Lasso و EEAAO نسبت به کسانی که از هر دو انتقاد می‌کردند سمیت واقعی نشان دادند و اغلب سمیت آن‌ها را به زبانی با صدای پیشرو پنهان می‌کردند. وقتی رسانه‌ای را که دوست دارید مظهر مهربانی می‌بینید، می‌توانید خود را به‌عنوان یک فرد خوب ببینید فقط به خاطر دوست داشتن آن. حتی اگر در حین دفاع از آن، خودتان آن مهربانی را انجام ندهید.

همچنین می‌تواند اثرات منفی برای خالق پشت اثر داشته باشد، زمانی که زندگی آنها کمتر از حد عالی نشان داده شود. زمانی که جان مولانی چند سال پیش وارد مرکز توانبخشی شد و طلاق گرفت، بسیاری از طرفداران او این نوع مثبت اندیشی سمی را نسبت به او نشان دادند، با این فرض که او را از طریق کارش می‌شناختند و او یک پسر نرم و کاملا اخلاقی بود که همسرش را دوست داشت. مهم نبود که کار او همیشه مبارزات او را آشکار می کرد. لعنت بر واقعیت؛ هواداران تصمیم گرفته بودند که او کیست.

کار مولانی «درباره مهربانی» نبود. من استدلال می کنم که GOTG 3، EEAAO یا تد لاسو هم نیستند. اونا بهتر از اینا هستن تو مهربان باش بگذار هنر جالب باشد.

بعدی: جان مولانی: بیبی جی احساس می‌کند که با بامزه‌ترین دوستتان صحبتی صادقانه و تحقیرآمیز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا