ارز دیجیتال

یوتیوبر «میلیون‌ها» را در کریپتوی اعلام‌نشده ساخته است

منبع: mnimage/Adobe

مقامات مالیاتی اعلام کردند که یک یوتیوب‌بر کره جنوبی «میلیون‌ها دلار» از درآمد رمزنگاری‌شده اعلام‌نشده دریافت کرده است – پس از سرکوب اخیر «فرفره‌جویان مالیاتی» مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی.

KBS گزارش داد که خدمات مالیاتی ملی (NTS) “تحقیقات مالیاتی فشرده” را در مورد 84 نفر، از جمله “یوتیوبرهای محبوب و نویسندگان کارتون های مبتنی بر وب” (“webtoon”) آغاز کرده است.

و به نظر می رسد که تحقیقات NTS به ثمر نشسته است – یافتن شواهدی از “انواع” “تکنیک های فرار مالیاتی”. به نظر می‌رسد چنین «تکنیک‌هایی» شامل درخواست از طرفداران و مشترکین برای پرداخت هزینه محتوا به صورت رمزنگاری شده است.

NTS توضیح داد که یک مورد مربوط به یک یوتیوبر برجسته است که در ارائه مشاوره معاملات سهام تخصص دارد. سازمان مالیاتی گفت که یوتیوبر به مشترکین اجازه دسترسی به ویدیوهای آموزشی سرمایه گذاری خصوصی را می دهد – و درخواست پرداخت در دارایی های رمزنگاری شده را می کند.

یوتیوبر «میلیون ها دلار» سکه به این روش دریافت کرد و همچنین از حساب های بانکی «قرض گرفته شده» برای پردازش پرداخت های مشتریان استفاده کرد.

اما NTS گفت، یوتیوبر نتوانست هیچ یک از درآمد خود را اعلام کند – و فعالانه “از گزارش دادن طفره رفت”.

نویسندگان Webtoon اغلب از خوانندگان خود کمک های نقدی و رمزنگاری را درخواست می کنند.

سرکوب مالیات کریپتو کره جنوبی – یوتیوبر جدیدترین مورد دستگیر شده

سازمان‌های مالیاتی کره جنوبی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با افرادی که درآمد خود را گزارش نمی‌کنند، سرکوب کنند. آنها به ویژه مشتاق نظارت بر افرادی هستند که با خرید یا دریافت رمزارز سعی در فرار از اظهارنامه دارند.

آنها در تلاش های خود توسط سیاستمداران کمک شده اند. اصلاحات قانونی اخیر به NTS اجازه می دهد تا به اطلاعات حساب از صرافی های داخلی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشد.

و این به آنها کمک کرد تا میلیاردها دلار درآمد اعلام نشده را از تقریباً 6000 فرد ردیابی و ضبط کنند. در برخی موارد، NTS به اجبار سکه ها را نقد کرده است.

نهادهای مالیاتی محلی نیز در این تلاش ها فعال بوده اند. سال گذشته، NTS اعلام کرد که مجموعاً 186 میلیون دلار ارز دیجیتال را از فرارهای مالیاتی در دوره 2020 تا 2022 ضبط کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا