برنامه نویسی

گفتن یک داستان در یک مصاحبه

گفتن داستان خود در یک مصاحبه راهی عالی برای انجام این کار است مصاحبه را کنترل کنید به گونه ای که نقاط قوت شما را برجسته کند. رزومه شما باید به اندازه کافی از داستان شما بگوید تا با شما تماس بگیرد، اما آنقدر کنار بگذارید که بتوانید داستان های بیشتری را در مصاحبه بگویید. تک تک سوالات در مصاحبه فرصتی است برای یک چشم انداز را گسترش دهید یا به یک روایت مثبت اضافه کنید. اگر بتوانید پاسخ ها را با نوعی موضوع یا رویدادهای مرتبط به هم گره بزنید، داستان کامل تر به نظر می رسد و آنها بیشتر احساس می کنند که شما را به خوبی می شناسند.

شما قهرمان داستان خود هستید و این شانس شماست که اعمال و نتایج آن قهرمان را از ابتدا تا انتها نشان دهید. این فرصتی است که نکات منفی را کمرنگ کنید و نکات مثبت را ارتقا دهید. مردم داستان های عالی را دوست دارند، به یاد می آورند و با دیگران به اشتراک می گذارند. در نهایت، داستان ها بهتر از حقایق تصادفی به نظر می رسند.

گفتن داستان خود نیز به شما فرصتی می دهد لنگر گفتگو در آغاز. این به شما امکان می‌دهد تا به آنچه برای شما اهمیت دارد و جایی که در آن برتری دارید توجه کنید و مکالمه را چارچوب‌بندی کنید.

در مصاحبه ها، تمام کاری که انجام می دهید این است که در مورد موفقیت های خود و چیزهایی که در طول مسیر یاد گرفته اید صحبت کنید. حتی شکست ها هم موفقیت هستند به شرطی که چیزی یاد گرفته باشید. چندین جنبه کلیدی داستان گویی در مصاحبه وجود دارد:

  • برنامه ریزی (معروف به آماده سازی) – هر داستان شروع، شخصیت ها و مضمونی دارد. شما باید انتخاب کنید که کدام تجربیات کاری در کنار هم قرار می گیرند تا داستانی به یاد ماندنی را روایت کنند.
  • اعتماد به نفس – گفتار و زبان بدن شما باید نشان دهد که به شخصیتی که به اشتراک می گذارید اعتقاد دارید.
  • شور – هر چیزی که می گویید و انجام می دهید باید فریاد بزند، “من این کار را می خواهم و قبلاً بر چالش های مشابه غلبه کرده ام”.
  • در حال خواندن اتاق – هر مصاحبه، از مصاحبه کننده گرفته تا فرهنگ شرکت، متفاوت است.
  • ارتباط – مصاحبه کننده باید بتواند شما را بشنود، شما را درک کند و از آن لحظه لذت ببرد.
  • نمایش شما معتبر – داستانی که می گویید باید منحصر به شما باشد.

نکاتی برای آماده شدن برای مصاحبه:

  1. عادت کن مصاحبه های ساختگی هفتگی با یک دوست یا مربی گفتن داستان خود را بارها و بارها تمرین کنید تا زمانی که احساس کنید طبیعی است.
  2. یک برگه تقلب از نکات برجسته و تجربیات می توانید به سرعت اسکن کرده و سپس استفاده کنید. تاکتیک شخصی من این است که یک ساعت قبل از مصاحبه “تمرین” کنم.

اگر نکاتی در مورد ساخت یک داستان در طول مصاحبه دارید، لطفاً نظر بدهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا