شبکه های اجتماعی

آی‌بی‌ام با شرکت ژاپنی راپیدوس در تلاش برای تولید تراشه‌های پیشرفته شریک می‌شود

شرکت IBM و سریع، یک تراشه ساز تازه تاسیس که توسط ژاپندولت این کشور، مشارکتی را اعلام کرد که هدف آن ساخت پیشرفته‌ترین تراشه‌های جهان در ژاپن تا نیمه دوم دهه است.

این توافق در حالی صورت می‌گیرد که روابط ایالات متحده و چین، به‌ویژه بر سر تراشه‌ها، همچنان پرتنش است. واشنگتن دسترسی پکن به فناوری پیشرفته نیمه هادی را محدود کرده و از متحدان خود از جمله ژاپن خواسته است که همین کار را انجام دهند. ژاپن که مدت ها پیش پیشتازی خود را در تولید تراشه، به ویژه نیمه هادی های پیشرفته از دست داده بود، عجله دارد تا عقب نشینی کند و اطمینان حاصل کند که خودروسازان و شرکت های فناوری اطلاعات خود از این قطعه کلیدی کوتاه نمی آیند.

همچنین بخوانید

برکشایر وارن بافتمپ 41 میلیارد سهام TSMC را فاش کرد
ژاپن تا 500 میلیون برای تولید تراشه های پیشرفته سرمایه گذاری می کند

رئیس Rapidus، برای راه اندازی و راه اندازی تولید آزمایشی نیاز به چندین تریلیون ین است آتسویوشی کویکه در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت. او نگفت که این پول از کجا می آید یا در کجای ژاپن کارخانه ریخته گری می سازد.

ماه گذشته، وزارت صنعت و تجارت ژاپن اعلام کرد که 70 میلیارد ین (500 میلیون دلار) در راپیدوس سرمایه‌گذاری خواهد کرد، سرمایه‌گذاری که توسط شرکت‌های فناوری رهبری می‌شود. شرکت سونی گروپ و NEC Corp. اگرچه در دنیای تولید تراشه کوچک است، جایی که کارخانه ها می توانند ده ها میلیارد دلار هزینه داشته باشند، منابع می گویند سرمایه گذاری های بیشتری در راه است.

مدیر تحقیقات International Business Machines Corp، داریو گیل، گفت که این دو شرکت برای تولید با هم همکاری خواهند کرد IBMتراشه های گره 2 نانومتری که سال گذشته رونمایی شد.

یک “نانو متر” یا یک میلیاردم متر در صنعت تراشه به جای اندازه گیری به یک فناوری خاص اشاره دارد. به طور کلی، هرچه عددی که قبل از کلمه “نانو متر” قرار می گیرد، کمتر باشد، تراشه پیشرفته تر است.

در پاسخ به این سوال که آیا ژاپن می‌تواند در زمانی که پیشرفته‌ترین کارخانه امروزش یک تراشه 40 نانومتری می‌سازد، به سمت تولید چنین فناوری پیشرفته‌ای جهش کند؟ گیل گفت: اینطور نیست که از صفر شروع کنی.

به عنوان بخشی از توافق، دانشمندان و مهندسان Rapidus در کنار IBM ژاپن و محققان IBM در مجتمع نانوتکنولوژی آلبانی در ایالت نیویورک کار خواهند کرد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا